Permalänk
Medlem

Haha, underbar!

En liten modern finess som hålkortsläsare skulle kanske göra den mer lättanvänd.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

AWESOME-O! Magnifikt!
Jag har jobbat litegrann med relän, är det lätt att felsöka om någon går sönder?
Typ lamp-test etc?
(Jag har bara 4st, så det är rätt lätt att testa sig fram

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Fy fan så häftigt det här är!
Inte för att jag fattar hur de funkar och hur fan du har fått ihop det..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack allihopa för alla positiva kommentarer!
Det är sådant som håller motivationen uppe!!

Skrivet av AndreaX:

Haha, underbar!

En liten modern finess som hålkortsläsare skulle kanske göra den mer lättanvänd.

Jag har faktiskt funderat på att försöka bygga en hålremsläsare, det vore en väldigt kul övning i mekanik

Skrivet av walp:

AWESOME-O! Magnifikt!
Jag har jobbat litegrann med relän, är det lätt att felsöka om någon går sönder?
Typ lamp-test etc?
(Jag har bara 4st, så det är rätt lätt att testa sig fram

Reläna kommer från gamla reservdelar från 70talet, så ett antal av dem har varit trasiga.
Fel hittar man, som i all teknik, med mycket tid, svordomar och kaffe
Kortslutningar är roligast - då kan det börja självsvänga, reläna låter som humlor och det slår gnistor ur ett relä som sitter på ett helt annat kort än det ställe där kortslutningen är

Skaffa lite fler relän och bygg nåt vetja, det är väldans kul!

Permalänk
Medlem

du bor alltså i Halmstad? Då kommer jag över dirr och tittar

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

du bor alltså i Halmstad? Då kommer jag över dirr och tittar

Absolut, du är välkommen!

Permalänk
Medlem

Helt otroligt fantastiskt! Det krävs en klurig och intelligent hjärna för att hålla i alla trådar till ett sånt här projekt Att säga att jag är grymt imponerad vore en stark underdrift! Riktigt häftigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt! Även fast, som många andra, jag inte fattar någonting. Överhuvudtaget!
Häftigt och intressant dock. 5/5!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Jag tog mig friheten att lägga till filmerna i galleriet, hoppas du inte misstycker.

Riktigt imponerande bygge!

ok

Permalänk
Medlem

Ska du inte sleeva?

Imponerande bygge. Jag älskar detaljerna och finishen.

Permalänk

Detta gjorde min dag! Underbart vackert och måste vara ett fantastiskt projekt att förlora sig själv i. Hur många timmar har du lagt ner?

Visa signatur

[i5 2500K] [GA-Z68MX-UD2H-B3] [2x4GB Corsair XMS3 1600 MHz] [EAH6870 DC/2DI2S/1GD5] [OCZ Agility 3 120 GB SSD] [2X2TB Samsung EcoGreen F4, RAID 1]

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en rejäl uppfräschning och utökning av projektsidan för Zusie för en tid sedan.
Bland annat finns där en online-simulator där man kan skriva egna program för maskinen.
http://www.nablaman.com/relay/

Skrivet av biorrith:

Ska du inte sleeva?

Näe, massor med lösa kablar e snyggt

Skrivet av Oftakofta:

Detta gjorde min dag! Underbart vackert och måste vara ett fantastiskt projekt att förlora sig själv i. Hur många timmar har du lagt ner?

Jag vet faktiskt inte, men det borde vara hundratals. Men ett bra hobbyprojekt är ett som man kan lägga ner en tid för att sedan återvända till när lusten infinner sig, och så har det varit i perioder med detta också. Men som sagt, med losslödande av reläer, ritnings-ritande, fel-och-om-byggande och allt så snackar vi nog om ett antal hundratals timmar

Permalänk
Medlem

Me like alot!

Riktigt fint bygge!

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

är den klar nu ?