Google Android passerar 500 miljoner aktiverade enheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Man är allt bra dum om man låter sig standardiseras av Apple.

Man är allt bra dum om man inte kan se fördelar och nackdelar hos båda plattformarna.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk

Blir aldrig mer en HTC.. först lovar de att de ska släppa 4.0 till Desire HD, men sen så ångrar de sig. Lär väl inte bli några fler uppdateringar alls för detta gamla flaggskeppet I vilket fall så blir det Samsung när abonnemanget går ut.

Permalänk

android fungerar

själv blev man tvungen att byta. symbian läggs ju ner, symbian i mitt tycke var snabbare och bättre än android men vad ska man göra.

Permalänk
Medlem

vad ligger iOS på för siffror?

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk

Gillar att Linux växer starkt! Alltid velat se det här
Minns min första Android lur som igår, känns som att jag skaffade min Android baserade HTC lur med 1.6 igår haha!
Då var det endå ovanligt med "smartphones"

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

och aa ..död åt iOS!

Död åt konkurrens? Nej tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mamed:

vad ligger iOS på för siffror?

Lägre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Man är allt bra dum om man inte kan se fördelar och nackdelar hos båda plattformarna.

Normalt sätt så stämmer resonemanget, men med tanke på hur kass IOS är om man jämfört med senaste Android så är det rent objketivt så att IOS numera är hästlängder bakom på allt utom möjligen lättanvändbarhet för den icke teknikkunnige - iaf den första dagen eller så innan man slår i taket på alla fånig slutna begränsningar som finns i det slutna systemet IOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Ska byta från iPhone 3GS till Android snart. Kommer skratta ondskefullt när jag avinstallerar iTunes.

Precis som jag gjorde nu när S3 kom:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det var lite oväntat idag när jag kom hem på lunch och frugan viftar glatt med sin telefon: "ha, ha, jag har haft en systemuppdatering!" Mest överraskande var att hon överhuvudtaget brydde sig, för det andra att hon kände på sig att hennes uppdaterats före min, och för det tredje att se henne så glad för en systemuppdatering. Vi har redan varit gifta i 10 år men hon överraskar mig fortfarande.

Nu har jag inte använt 4.1 mer än halva dagen, och än om det mest är små förändringar, tycker jag flera är riktigt vettiga. Lite rappare blev det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Död åt konkurrens? Nej tack!

Konkurrens har du utan apple med.Med Nokia.hTC.Motorola,Sony osv osv listan är lång..Speciellt med Nokia då windows phone ser jävligt lovande ut..Världen vore så mycket bättre utan Apple och deras "uppfinningar" hihihi

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Precis som jag gjorde nu när S3 kom:)

Skickades från m.sweclockers.com

Min svåger va en inbiten ios användare men efter mycket velande hit och dit så köpte han samsung beam och varje gång vi träffas påpekar han hur jävla nice det är utan itunes hehe

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frozrr:

Död åt konkurrens? Nej tack!

Nej, inte död åt konkurrens, utan iOS! Kan du inte läsa ditt blindstyre!?

Permalänk
Medlem

Ta saken i egna händer och uppgradera till Jellybean idag. Det är det som är väldigt bra med Android, valmöjigheter.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Kör med jellybean i min HTC incredible s, dock inget officiellt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

När släpps Jelly Bean? Lr har det redan gjort de??

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Nej, inte död åt konkurrens, utan iOS! Kan du inte läsa ditt blindstyre!?

Skrivet av fermia:

Konkurrens har du utan apple med.Med Nokia.hTC.Motorola,Sony osv osv listan är lång..Speciellt med Nokia då windows phone ser jävligt lovande ut..Världen vore så mycket bättre utan Apple och deras "uppfinningar" hihihi

Har ni inte lärt er något i skolan? ^^ All konkurrens är bra för oss konsumenter! Om inte Apple fanns skulle vi kanske inte ha alla dessa låga priser

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av evulme:

När släpps Jelly Bean? Lr har det redan gjort de??

Jag har Jelly Bean på min Galaxy Nexus. Fick en notifikation om det igår och installerade, så det har släppts. Jag vet dock inte hur det är med andra tillverkare, eftersom vissa vill få sin egna lilla touch på mjukvaran innan den rullas ut.

Visa signatur

Greyform har talat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yoggan:

Man är allt bra dum om man inte kan se fördelar och nackdelar hos båda plattformarna.

Ledsen, jag ser bara nackdelar och nog blir en Android vs. WM8 fight bättre,
men iOS är varmt välkomna in i boxningsringen.

Permalänk
Medlem

Kör redan JB på min Galaxy Note. Det fungerar mycket bra och jag tycker om den nya google search med "korten" som dyker upp med diverse info.

Voice ala siri fungerar inte så bra med svenska ord, dock inte konstigt då det inte finns något stöd för svenska än iaf. Tog ca 10 försök att uttala Lund på lite olika sätt för mjukvaran att förstå

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Normalt sätt så stämmer resonemanget, men med tanke på hur kass IOS är om man jämfört med senaste Android så är det rent objektivt så att IOS numera är hästlängder bakom på allt utom möjligen lättanvändbarhet för den icke teknikkunnige - iaf den första dagen eller så innan man slår i taket på alla fånig slutna begränsningar som finns i det slutna systemet IOS.

Har du gått på det snacket du skrivet själv med icke teknikkunniga? Tillåt mig att ROFL!!

Skrivet av fermia:

Konkurrens har du utan apple med.Med Nokia.hTC.Motorola,Sony osv osv listan är lång..Speciellt med Nokia då windows phone ser jävligt lovande ut..Världen vore så mycket bättre utan Apple och deras "uppfinningar" hihihi

<ännu ett till Troll som inte vet var händerna ska vara Var är den objektiva synen på det hela? Ja inte f*n är den här!

Ärligt talat, gör det du gjorde innan, sitt i din lilla hörna, som du uppfattar "som din värld" för du har verkligen ingen verklighetsuppfattning.

Skrivet av fermia:

Min svåger va en inbiten ios användare men efter mycket velande hit och dit så köpte han samsung beam och varje gång vi träffas påpekar han hur jävla nice det är utan itunes hehe

iTunes får mycket skit! Men faktum är att det är inte iTunes fel. När man väl fattar hur det funkar, så är det inga problem!
Men det är klart att det krävs en hjärna för att dels vilja lära sig, och sen att man kan lära sig. Inte alla som har den IQ:n

För allvarligt talat, så är mycket om iTunes S B S. Och det är ren rå fakta.

Många bölar i onödan, sen när man visar att det bara är en "bock" som ska till, sen ser alla lika dumma ut

Och (jag är inte en sur fanboi, men jag älskar teknik) Jag har fortfarande dom senaste Androidmobilerna., AllaiPhone (sen 2G) mobilerna! Och jag kommer alltid att ha det senaste, från alla världar!

Att skriva att det ena är bättre än det andra, för att "jag-har-den-och-jag-älskar-den-såå-mycket-och-allt-annat-är-skit"

Shit vad man bläddrar förbi dom inläggen..............

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nikken:

Voice ala siri fungerar inte så bra med svenska ord, dock inte konstigt då det inte finns något stöd för svenska än iaf. Tog ca 10 försök att uttala Lund på lite olika sätt för mjukvaran att förstå

Menar du t ex Google sökning med röst? Om det inte är någon bantad uppdatering så bör svenska finnas som val i inställningar. Jag har testat det lite grand idag och även längre sökningar som "Carl Bildt Etiopien", "valla skidor inför vasaloppet" och "överklocka Intel processor" fungerar perfekt (fråga mig inte varför jag gjorde just de sökningarna! Det var resultatet av hjärnans slumpgenerator!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sweclockers = android.

Livet är hårt ibland.

Permalänk
Medlem

Har redan suttit med Jelly Bean i över en månad på min Nexus S.

Sug på den

Mjukvaru updateringar är sjukt viktiga. Skillnaden mellan 2.3 och 4.0 och 4.1 är STOR.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

Som sagt. Jag tyckte det stod 3S, inte S3. My bad. Och nej, jag vet att man inte jailbreakar Android. Det jag menade var att man kan ha Android på iPhone 3S om man jailbreakar den.

Fråga: När kom iPhone 3S?! Inget officiellt släpp i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Varför skall man skaffa IOS när Android är bättre?

jag har haft både Iphone och nu SIII, och det är inte det att iTunes är jobbigt... Det är bara det att Android är mycket bättre då man slipper det ö.h.t!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Ledsen, jag ser bara nackdelar och nog blir en Android vs. WM8 fight bättre,
men iOS är varmt välkomna in i boxningsringen.

Apple största seger ser jag i splittringen inom Android. Apputvecklare "måste" anpassa sig för 2.3 lurar då de flesta användarna fortfarande är kvar där. Ska jag ha in något annat i en 2år gammal telefon än 2.3 får jag roota telefonen och hoppas att den är stabil på 3:e parts programvara. Jag tycker att tillverkarna åtminstone skulle vara tvungna att underhålla sina telefoner 2år efter släppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Livet är hårt ibland.

Absolut ;> Knappast pga av det dock, fanboys gör livet mer roligt, måste ju ha något att skratta åt !;>

Permalänk

Börjar bli riktigt trött på alla fanboys som ALLTID måste påpeka att dom hatar iOS under varje tillfälle dom får, snälla håll det får er själva, ni skyddar ju ert märke som om det vore en religion, detta gäller även alla fanboys som gnäller tillbaka om att iOS är bättre, låt bara folk få använda det dom vill och sluta fyll varenda tråd som har något med iphone/android med massa tjafs som inte ens har med ämnet att göra, så himla tråkigt för en som vill läsa kommentarer om ämnet. istället får man läsa igenom ett flamewar.

Visa signatur

GTX 580 MSi, 2600k, vengeance 8gb,asus p8p67 deluxe, Corsair force 3 120gb, corsair force 2 120gb.

MBP 13" mid 2011, 8gb ram

Permalänk
Testpilot
Skrivet av skog1s:

Har du gått på det snacket du skrivet själv med icke teknikkunniga? Tillåt mig att ROFL!!

<ännu ett till Troll som inte vet var händerna ska vara Var är den objektiva synen på det hela? Ja inte f*n är den här!

Ärligt talat, gör det du gjorde innan, sitt i din lilla hörna, som du uppfattar "som din värld" för du har verkligen ingen verklighetsuppfattning.

iTunes får mycket skit! Men faktum är att det är inte iTunes fel. När man väl fattar hur det funkar, så är det inga problem!
Men det är klart att det krävs en hjärna för att dels vilja lära sig, och sen att man kan lära sig. Inte alla som har den IQ:n

För allvarligt talat, så är mycket om iTunes S B S. Och det är ren rå fakta.

Många bölar i onödan, sen när man visar att det bara är en "bock" som ska till, sen ser alla lika dumma ut

Och (jag är inte en sur fanboi, men jag älskar teknik) Jag har fortfarande dom senaste Androidmobilerna., AllaiPhone (sen 2G) mobilerna! Och jag kommer alltid att ha det senaste, från alla världar!

Att skriva att det ena är bättre än det andra, för att "jag-har-den-och-jag-älskar-den-såå-mycket-och-allt-annat-är-skit"

Shit vad man bläddrar förbi dom inläggen..............

Lite synd är det ju dock att allt som har med Apple o göra utom iMac stationära datorer är rent skit dårå.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >