Marknadsvärde Nvidia 570?

Permalänk
Medlem

Marknadsvärde Nvidia 570?

Funderar på att uppgradera, men har helt tappat kollen på marknaden. Så jag frågar er insatta, om jag skulle lägga upp en annons, vad är lämpligt pris på ett 570?

Kan tillägga att det är ett Asus, med deras bästa kylare, CUII eller vad den heter.

Vill göra en ganska snabb affär, så vill ha ett prisförslag som gör att folk verkligen ringer och köper, men utan att jag "ger" bort kortet.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

1000-1400kr kanske

Visa signatur

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag inte ge mer än max 1000kr för den. Men tror du kan få omkring 1500kr.
Mer än så tvekar jag starkt då man har kunnat köpa GTX 570 och Radeon 6970 för lite under 2000kr på en del ställen med rabatt efter 7970 och 680 lanseringen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Beror på köpare. Men här på SweC marknad 700-1000kr.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

1200 på marknaden skulle den kunna bli tagen rätt snabbt.
1000kr går ju 560ti för ofta på blocket med eftermarknads kylare.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Låter som 1000 kronor är vettigt då, så får köparen stå för frakten, det är ju ändå Asus fetingkort som är lite fabriksklockat med. Kör väl på blocket.

Tack för alla svar!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Låter som 1000 kronor är vettigt då, så får köparen stå för frakten, det är ju ändå Asus fetingkort som är lite fabriksklockat med. Kör väl på blocket.

Tack för alla svar!

Rengör den.
Gör en snygg annons med vettig info. Skriv inte "MAXAR ALLA SPEL". Utan gör lite benchmarks och skriv ner hur du upplever kortet.
Ta riktigt bra bilder på den när den är rengjord så folk ser att du inte bluffar osv.

Då tror jag du kan få den sålt för 3000kr.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Rengör den.
Gör en snygg annons med vettig info. Skriv inte "MAXAR ALLA SPEL". Utan gör lite benchmarks och skriv ner hur du upplever kortet.
Ta riktigt bra bilder på den när den är rengjord så folk ser att du inte bluffar osv.

Då tror jag du kan få den sålt för 3000kr.

3000 :- för ett 570 beggat på swec? näh det tror jag absolut inte. Inte äns på blocket.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

3000 :- för ett 570 beggat på swec? näh det tror jag absolut inte. Inte äns på blocket.

haha vilken stålle man är. Tänkte skriva 1500kr men det måste ha blivit 3000kr då jag kollade på blocket samtidigt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

På tradera, utlovar 2000kr pga att många vet inte vad dom köper där har sålt datorkomponenter främst grafikkort för mer än dom kostar nya själv. Annars tror jag du kan sätta ut det för 1500kr här på swec och få det sålt på under en vecka.

Permalänk
Medlem

Men det är bra, då vet jag att den går iväg för två rödingar iallafall. Blåser rent det och lägger i originalkartongen, den är orörd, så det ser nog bra ut. Tack igen, nu har jag alla tips jag behöver...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter