Nödvändigt att köra CF om man lirar Shogun 2 ?

Permalänk

Nödvändigt att köra CF om man lirar Shogun 2 ?

Typ de enda spel jag lirar just nu. Har ca 50 FPS då allt på maxx inställningar.
Det jag undrar är hur mycket det skulle göra skilnad om jag skaffade ett till 7970. I Shogun 2 då.
Eller kommer det inte märkas något mycket så det skulle vara värt de ?

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker du spelupplevelsen är dålig som den är nu? Om inte så ja låt det vara.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Traditionellt sett så brukar RTS-lir vara mindre känsliga för lägre FPS än vad förstapersonsskjutarna. 50fps i Shogun 2 på maxade inställningar är inte fy och skam.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Traditionellt sett så brukar RTS-lir vara mindre känsliga för lägre FPS än vad förstapersonsskjutarna. 50fps i Shogun 2 på maxade inställningar är inte fy och skam.

Men då droppar den ner till 40 ibland också.

Permalänk
Medlem

Ett till grafikkort i Shogun 2 skulle nog inte göra nån större skillnad, det är nog din CPU som stoppar dig från att få högre fps.
Shogun 2 är extremt CPU krävande när det är många enheter på skärmen samtidigt. Testa köra CPU benchmarken som finns i menyn när du startar spelet, du kommer nog inte få mer än 30fps

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Skrivet av Vidstrom:

Ett till grafikkort i Shogun 2 skulle nog inte göra nån större skillnad, det är nog din CPU som stoppar dig från att få högre fps.
Shogun 2 är extremt CPU krävande när det är många enheter på skärmen samtidigt. Testa köra CPU benchmarken som finns i menyn när du startar spelet, du kommer nog inte få mer än 30fps

Testade det och fick 36 FPS i snitt.
Varför är inte Shogun 2 mer optimal för 4 kärnor ?
Skulle man tjäna på att klocka CPUn i Shogun 2 ?

Permalänk
Medlem

Du skulle nog tjäna en del om du klockade upp den med ca 1Ghz

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga korspostning*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?