Permalänk

skjuten av zombie???

Nyss så hände nått som jag inte fattar alls!!
Har haft min gubbe i några veckor nu, hade allt jag behövde.
mina gears
Ak74 kobra med 8magg
pdw med 8-10 blandade magg.
mat, dryck, hatchet, jaktkniv,tändstickor,karta,kikare,toolbox,armelampa , bandage, painkillers, morfin osv.
¨
Det som hände var att jag smög omkring vid devilscastle på SE5.
Hade pdw:n laddad med ett mp5sd magg.
Rätt var det är så kommer en sån bondezombie "hoppande" jag sätter några kulor i han, men när jag ser att han ramlar/lägger sig ned så upptäcker jag att han har en ak på ryggen.
Jag börjar febrilt trycka på musknappen för att fylla upp han med bly samtidigt som han equippar sitt gevär och sätter några kulor i mig och jag dör:(

När detta inträffade så var vi max 2-3m från varandra och jag måste minst satt 10-15 kulor av mitt 30skotts magg i han.

VAD FAN HÄNDE MIG????? Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Det låter lite grann som om den där zombien kan ha skjutit dig till döds.

Nu är jag ingen expert dock eftersom jag inte spelar Day-Z.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Nyss så hände nått som jag inte fattar alls!!
Har haft min gubbe i några veckor nu, hade allt jag behövde.
mina gears
Ak74 kobra med 8magg
pdw med 8-10 blandade magg.
mat, dryck, hatchet, jaktkniv,tändstickor,karta,kikare,toolbox,armelampa , bandage, painkillers, morfin osv.
¨
Det som hände var att jag smög omkring vid devilscastle på SE5.
Hade pdw:n laddad med ett mp5sd magg.
Rätt var det är så kommer en sån bondezombie "hoppande" jag sätter några kulor i han, men när jag ser att han ramlar/lägger sig ned så upptäcker jag att han har en ak på ryggen.
Jag börjar febrilt trycka på musknappen för att fylla upp han med bly samtidigt som han equippar sitt gevär och sätter några kulor i mig och jag dör:(

När detta inträffade så var vi max 2-3m från varandra och jag måste minst satt 10-15 kulor av mitt 30skotts magg i han.

VAD FAN HÄNDE MIG????? Nån som vet?

Har för mig att man kan ändra skin så att man ser ut som en zombie och låter som en, såg kläderna normala ut?

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/21465-new-zombie-te...

så såg han ut det med nån typ av basker och nån grönish skjorta..fast skjortan var mer blå.

Jo det må va hänt att han hade nått skin..med ljud isåfall.
Saken är bara den att jag måste fått i han ett halvt magg innan han ens hann skjuta tillbaka!
Var som sagt bara ett få meter så jag kan inte missat han

Permalänk

Hax, skinhax. Det behöver inte ens vara något märkvärdigt, då jag själv till exempel kan bära zombie ansikte i "edit profile". Och då kan andra på servern också se den. Någon har väl bara nytt ut ett player skin mot ett bonde skin. Vänta på final release av dayz så slipper du nog sådan, men just nu så är de bara att anta att det var någon annan spelare. Tuf skit.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

För de som är intresserade så hittade jag ett tält precis innan jag dog.
tältet är på toppen av ostry som ligger brevid black mountain.........oj skrev fel förut det var vid BM jag blev dödad och inte devils castle.

I allafall i tältet fanns 5 stanag magg en epipenn och 2 dmr magg

Permalänk
Medlem

Hjälper inte mycket att veta att det var på Black Mountain om vi inte vet vilken server det var...

Permalänk
Medlem

Så faktumet att han satte 10-15 skott i snubben är oviktigt i sammanhanget?

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Jag menade tältet. Hjälper inte så mycket att veta att det finns ett tält med STANAG magasin om vi inte vet vad servern heter...

Vad gäller scenariot i sig så skulle jag tippa på att det var en hacker som helt enkelt använde en egen skin och på något vis fuskat sig till odödlighet.

Permalänk
Medlem

Jag vet vad det är.
De så kallade "zombies" är inte riktiga zombies utan det är bara spelare som har spelat väääldigt länge.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk

Det står i min första post vilken server det är

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla av att om man söker efter SE5 så hittar man kanske 5 servrar som heter just SE5. Sitter dock inte vid datorn så jag kan inte kolla om så är fallet.

Permalänk

Då ber jag om ursäkt isåfall och kan inte ge en bättre förklaring ang. server.
Är rätt noob på detta spelet och har inte levt längre än med denna char jag hade idag.
Tror dock att det dröjer ett bra tag innan jag kör igen

Permalänk

Om det verkligen var någon som hoppade runt och lät som en zombie så lär det ha varit någon med haxxihax. Sen är 10 skott med en PDW inte tillräckligt för att döda en spelare oavsett om den spelar ärligt eller inte.

Permalänk
Medlem

Nja, det vet jag inte. Tänk på att tio skot med den lilla rackaren gör skada värt 8880 blod, 15 skot skulle göra skada över 13000 blod. Jag behöver nog inte förklara vad det skulle innebära. Om vi antar att åtminstone hälften av skotten träffade huvudet (han var vänd mot honom, trots allt.) så skulle en vanlig spelare ha dött ganska rejält.