Liten fråga om Inet frakt.

Permalänk
Medlem

Liten fråga om Inet frakt.

Tja, visste inte var jag skulle lägga denna... men behöver ett snabbt svar

Undrar om man kan beställa från Inet på en fredag och kunna hämta ut det på typ Ica Maxi på lördag? Alltså kommer paketet ta sig till Ica Maxi även om det är helgdag?

Tacksam för svar

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Nej, posten jobbar inte så. Det skickas inget över fredag natt, på söndag-natten till Måndag kommer det igång igen.
Skickar dom iväg det på Fredag kommer du alltså kunna att hämta ut det på Måndag, i de allra flesta fall.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Posten levererar bara paket måndag - fredag så beställer du på fredagen får du paketet på måndag eller tisdag beroende på när på dagen du beställer.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hej!

Nej, Posten som sköter leveransen jobbar inte så. Det kommer inte fram förrän det är arbetsvecka igen.
Detta är inget specifikt för Inet utan hänger som sagt på Posten.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Tja, visste inte var jag skulle lägga denna... men behöver ett snabbt svar

Undrar om man kan beställa från Inet på en fredag och kunna hämta ut det på typ Ica Maxi på lördag? Alltså kommer paketet ta sig till Ica Maxi även om det är helgdag?

Tacksam för svar

nej du kommer nog inte kunna hämta ut det under helgen aldrig jag kunnat

Permalänk
Medlem

Okej som jag trodde då ^^ tack

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Jag beställde på en fredag dock morgon, och fick det på måndagen.

Permalänk
Medlem

Nej jag tror att den kommer på måndag då.

Permalänk
Medlem

Posten har haft leverans på lördagar men det kostar väldigt mycket och företaget som man handlar ifrån måste ha tillgång till den tjänsten via avtal.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9