[CS:GO] SweClockers.com #1 & #2

Permalänk
Moderator
Moderator

[CS:GO] SweClockers.com #1 & #2

Välkomna till SweClockers CS:GO server!

Som en del av satsningen i samarbete med Skyttegrav så har vi även fått husrum på en Global Offensive server! Utöver själva spelservern kommer det finnas en öppen Mumble-server med 100 slots som kan användas för kommunikation inom laget, och annat prat i mån av plats. Det vore jättekul att se många av er medlemmar på Mumble! För er som inte känner till Mumble är det ett alternativ till Teamspeak och Ventrilo som baseras på öppen källkod. Mumble @ Sourceforge.

Mumble.SweClockers.com "En för alla.."

I den här tråden kan ni diskutera allt som rör servern, men läs gärna igenom hela detta inlägg först!

Grundläggande:

  1. (skriv in serverparametrar)

Både rotationen av kartor och gameplay-regler kan komma att ändras utifrån medlemmarnas önskemål. Som alltid när det gäller nya spel/expansioner vet ingen exakt hur saker och ting kommer fungera i praktiken. Denna tråden kommer alltid att vara öppen här på forumet där ni kan ge feedback och förslag ang. servern, och vi admins kommer att läsa alla inlägg.

Serverregler

  1. Fusk i alla dess former är förbjudet.

  2. Chattar gör vi på svenska eller engelska.

  3. I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

  4. Stötande material i form av sprayade bilder på väggar är inte tillåtet, är du osäker på vad stötande är, låt bli.

  5. Team Damage i alla former är förbjudet. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.

  6. Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.

  7. Utför uppdragen, släng inte bomben, skjut inte gisslan. Spela spelet.

  8. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits").

  9. Så kallad Stat padding är inte tillåten. Stat padding innebär att nyttja spelets poängsystem för att manipulera din statistik.

  10. Auto-balance kommer att vara påslaget, och admins kommer inte att flytta dig eller någon kompis på begäran.

  11. En server-admins uppmaningar skall alltid följas snarast - om du har klagomål på någon admin - kontakta den serveransvarige på Lan (at) sweclockers.com.

  12. Admins äger tolkningsföreträde till ovanstående regler.

Administrering av servern
Dels har vi en egen adminstyrka av SweClockers moderatorer och frivilliga, dels så kommer vi att backas upp av Skyttegravs egna admins.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Gametrackers uppe, tack Jinx. Får nog bli en omgång CS ikväll tror jag.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kul initiativ!
Blev lite sent idag så ingen var inne, men jag smyger in imorgon på kvällen och lattjar lite jag med!

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk

Bra initiativ SWECLOCKERS!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem

Bra skit!

Var dock snälla och ta ned freezetime till ingen eller en sec på surf servern. Det blir många "round draw" av någon anledning och då måste man vänta i 16sec..

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Mycket trevligt! behövs fler folk på servrarna

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 960T BE @ x5 3.0Ghz | Moderkort: ASUS M5A78L-M LX | GPU: XFX - AMD Radeon HD 6770 | Minne: 8GB Corsair VENGEANCE CL9 | Chassi: Fractal Design R4 | HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3| Skärm: BenQ XL2420T - 120hz | Laptop: Lenovo T420 - Iphone 4S

Permalänk
Medlem

Riktigt sjyst, lirat i nån timma nu men trist att det inte var mer folk även om det bara är en torsdag..

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

härligt!

Permalänk

Hoppas det kommer inte lite mer folk på servrarna, tycker det är lite dött

Permalänk

Kul med lite CS, har själv bara spelat demot och blev inte speciellt sugen. Men det kan ju förändras med trevligt motstånd. Inga planer på en CS 1.6 server?

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Svenn3SaataN:

Hoppas det kommer inte lite mer folk på servrarna, tycker det är lite dött

Skrik runt lite på mumble så får man alltid med sig några.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av koksvinne:

Kul med lite CS, har själv bara spelat demot och blev inte speciellt sugen. Men det kan ju förändras med trevligt motstånd. Inga planer på en CS 1.6 server?

Det finns sen server. Men den är inte helt fixad än. Den kör Wc3 mod

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ta bort freeze time eller ta ner den iaf.

Permalänk

Vad sägs om se-maps?

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte lyckas komma in?
För ip är väl 95.130.64.232?
"connect 95.130.64.232"

Eller är jag ute o cyklar?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

i vissa fall måste du även skriva med porten för att komma rätt. "connect 95.130.64.232:27070"
servrarna var inte up-to-date igår kväll, men nu de är uppdaterade och igång igen!

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Geeks Gaming

Kommer under kvällen uppdatera Sourcemod och fixa med configs. Servrarna kommer gå upp och ner hela tiden.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Servrarna är uppdaterade och rullar

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

kommer inte in vad ska man söka på??

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Geeks Gaming

Ska gå att söka på namnet... men testa bara att lägga till ipn i favoriter

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

jag skulle uppskatta om ni byte ut surf_green mot någon annan map för den är inte särskilt bra eller kul för den delen

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av siiteer:

jag skulle uppskatta om ni byte ut surf_green mot någon annan map för den är inte särskilt bra eller kul för den delen

Kritik mottagen. Problemet är att de inte finns så många surf kartor så jag tog bara någon för att fylla upp lite plats. Den kommer försvinna snart.
Har du /ni förslag på kartor så säg till. Gärna med länk

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kritik mottagen. Problemet är att de inte finns så många surf kartor så jag tog bara någon för att fylla upp lite plats. Den kommer försvinna snart.
Har du /ni förslag på kartor så säg till. Gärna med länk

surf_csgo_10x_v2

http://gamebanana.com/csgo/maps/166178

riktigt kul map en av mina favos från css

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Geeks Gaming

Ska man nog kunna fixa... dock gör jag inte de försen i kväll

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ska man nog kunna fixa... dock gör jag inte de försen i kväll

nice, det gör inge att det tar tid bara green försvinner

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som aldrig lyckas komma in? :/

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Geeks Gaming

Du kan rtv på servern också om man inte vill ha den.

Kan du sätta igång console och säga vad den säger när du försöker joina?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

jag försökt lägga till ip:n på favorite men kmr inte in... o den går inte att hitta när man söker..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Geeks Gaming

Konstigt... det är många som kommer åt den :S

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

För det jag skriver när jag försöker joina är:
"connect 95:130.64.232:27080"

Och i konsolen säger den bara "Failed to join after 10 retrys"

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm