Permalänk
Medlem

Behöver hjälp socket 775.

Hej har en fråga jag behöver hjälp med sitter här med ett moderkort socket 775 och ska hjälpa en att byta processor och kylare hade han tänkt processorn är ju inga problem men nu är det så att det sitter någon form av en plast bit ibak på moderkortet alltså till original kylaren går det att ta bort denna på något sätt? den sitter ju som sten :P. Eller lär de bli ett annat moderkort då? Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

Hej

Kommer strax tillbaka, ska försöka hitta bilder som visar vad jag kommer mena.

Edit #1:

http://rizovski.files.wordpress.com/2010/01/intel775fan.gif?w...

Du ser de 4 svarta piggarna runt om heatsinken. Dessa skruvar man försiktigt motsols och sedan dra man upp dom, bara rakt upp. När alla 4 är lossade så starta datorn, liggandes så att kylaren inte trillar av. Detta gör du för att värma upp processorn lite, kör nåt lite halvtungt som surf, kanske någon film på youtube i ca 10-15 minuter.

Stäng sedan av datorn och försiktigt drar du bort kylaren samtidigt som du vickar på den med- och motsols.

Hoppas jag var tydlig nog.

MVH och Lycka till.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

2 användare, 1 person??

Permalänk
Medlem

Hej sj6 antingen skrev du i fel tråd eller så va jag kanske inte tydlig nog alltså de sitter en plast bricka eller va man ska säga bak på moderkortet som sitter fast helt så sätter man kylaren fram och skruvar fast den med skruvar går det att ta bort denna bricka ibak/plast bit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr msi:

Hej sj6 antingen skrev du i fel tråd eller så va jag kanske inte tydlig nog alltså de sitter en plast bricka eller va man ska säga bak på moderkortet som sitter fast helt så sätter man kylaren fram och skruvar fast den med skruvar går det att ta bort denna bricka ibak/plast bit?

Jag missförstod, den ska gå att ta bort, hur vet jag dock ej, sökt på youtube?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold