Permalänk
Medlem

Jumper cap

Hej!
Jag har förlorat en "jumper cap" -->

Jag behöver en sån till mitt moderkort. Är det någon som vet var man kan köpa en sådan eller vet vad den heter på svenska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutet:

Hej!
Jag har förlorat en "jumper cap" -->http://www.techfuels.com/attachments/optical-drives/5348d1221...

Jag behöver en sån till mitt moderkort. Är det någon som vet var man kan köpa en sådan eller vet vad den heter på svenska?

Kolla på någon gammal hårdisk som ligger.
Eller så brukar det följa med till gammla chassin eller moderkort. I en påse.
Eller ta från ett gammalt moderkort osv osv osv.

Vet inte vad dom heter i sverige. Men dom kallas nog jumprar eller bara jumper.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Smart att kolla på en gammal hårddisk!

Tack så mycket för länken jag sticker dit i eftermiddag..

Case closed.

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant att ni tipsar om att kolla på en hårddisk. Hårddiskar brukar ju ha yttepyttiga byglar. Inte alls så stora som behövs till moderkortet. Även de som finns på Kjell blir jag skeptisk till i och med att de skriver att man ska bygla en disk. Men prova ändå att köpa på Kjell. Ta med en annan bygling från moderkortet och visa dem så kan ni ju jämföra så att du får rätt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Eller gör en ghettomod lösning? Jag röstar på gem

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Intressant att ni tipsar om att kolla på en hårddisk. Hårddiskar brukar ju ha yttepyttiga byglar. Inte alls så stora som behövs till moderkortet. Även de som finns på Kjell blir jag skeptisk till i och med att de skriver att man ska bygla en disk. Men prova ändå att köpa på Kjell. Ta med en annan bygling från moderkortet och visa dem så kan ni ju jämföra så att du får rätt.

Byglar från IDE-diskar och moderkort brukar vara samma storlek. SCSI och SATA har generellt dom mindre byglarna.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts