Permalänk

Enklare Studiomöbel

Well, Bor man i ett dåligt planerat radhus, inte har lust att dela våning och dessutom ha päronen vägg i vägg så får man ta det _lite_ mindre rummet på nedervåningen. Inte mycket yta att jobba på och när man har en del prylar som ska få plats på skrivbordet och planer på att utöka så får man tänka till.

Jag kontaktade en händig kamrat som glatt ställde upp på att hjälpa mig bygga en enklare studio-hylla som skulle skänka lite extra funktion till mitt alldeles ordinära skrivbord.

Stort tack till Max Timell som hjälpte en stackare med tummen malplacerad mitt i handen!

Idén var enkel:

* Plats för mitt usb-interface
* Upphöjd plats för skärm och kommande monitorer
* Plats för min Kontrol S4 när den inte används
* En lite mer estetiskt tillfredsställande look

Planen och utförandet ännu enklare:

* Ett st hyllplan av modell furu från Byggmax (18x200x2350mm)
* Skruv i lösvikt från Byggmax

Kvar att göra:

* Inhandla ett par Yamaha HS50m
* Olja och behandla träet för en roligare look

Hoppas någon kan få lite inspiration av detta lilla åbäke.

Om Falconetti läser detta hoppas jag verkligen att du har det bra i Uppsala!

Cheers
//Torbalizer

Enklare Studiomöbel

Permalänk

Är det en tyskstukad VW jag ser på första bilden???? haha men nice hylla

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Trevligt att kompisen din kunde hjälpa till.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av RasmusKvist:

Är det en tyskstukad VW jag ser på första bilden???? haha men nice hylla

Tackar!

Ja min polare har en lätt perverterad läggning för det tyska stuket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbalizer:

Tackar!

Ja min polare har en lätt perverterad läggning för det tyska stuket!

Jajjemen det e min golf! Lite off topic men, sänk ganska duktigt, 7x15" runt om med et +10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gillade musiken

Permalänk
Medlem

Fin möbel, kass musik. Smaksak dock

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

En sådan expansion skulle sitta perfa på mitt bord, det blir rätt så crowded med alla enheter, synthar, ljudkort etc.

Förlåt för ot men vad är det för vst du använder till "lead" (den vassa synthen) samt sågtand/fyrkantsvågsbasen i "honung"?

Permalänk
Skrivet av Azured:

En sådan expansion skulle sitta perfa på mitt bord, det blir rätt så crowded med alla enheter, synthar, ljudkort etc.

Förlåt för ot men vad är det för vst du använder till "lead" (den vassa synthen) samt sågtand/fyrkantsvågsbasen i "honung"?

Haha jo jag vet vad du menar, har ännu min midiklaviatur och samplepad som inte får plats. Måste förbi ikea!

Nu var det ett tag sedan jag pysslade med projektet men har för mig att det är LD Sylenth1 (dock duger vilken fleroscilators synth som helst) som jag smällt in i FL studios "waveshaper"

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbalizer:

Haha jo jag vet vad du menar, har ännu min midiklaviatur och samplepad som inte får plats. Måste förbi ikea!

Nu var det ett tag sedan jag pysslade med projektet men har för mig att det är LD Sylenth1 (dock duger vilken fleroscilators synth som helst) som jag smällt in i FL studios "waveshaper"

Har funderat att skaffa ett nytt skrivbord från Ikea själv, men finns ingen vettig storlek. Antingen är de för smala eller för små öht.
Har ett Malm just nu och en Oxygen 49 på utdragsskivan (sticker ut ca 4 cm utanför kanten), fortfarande långt ifrån optimalt, ett djupare skrivbord måste skaffas, och en liknande tillbyggnad som du byggt är ett måste.

Sylenth1 hade jag glömt bort att jag hade, den får jag ta och börja använda igen.
Har alldelles för många VSTis, och minst lika många VSTs. Tycker det blir svårt att skapa något när jag har ett hav av alternativ i ljudväg.

Så du använder FL? Lyckades aldrig bli vän med FL, alla dessa patterns hit och dit. Lite för förvirrande för min smak.
Själv använder jag Presonus Studio One 2 som jag tycker är riktigt bra.

Permalänk
Skäggig legend

Ganska snyggt faktiskt! Gillar det

Och självklart Karl-Bertil

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av XHI:

Ganska snyggt faktiskt! Gillar det

Och självklart Karl-Bertil

Tackar tackar, Tog ett tag innan jag fattade dock

Permalänk
Skrivet av Azured:

Har funderat att skaffa ett nytt skrivbord från Ikea själv, men finns ingen vettig storlek. Antingen är de för smala eller för små öht.
Har ett Malm just nu och en Oxygen 49 på utdragsskivan (sticker ut ca 4 cm utanför kanten), fortfarande långt ifrån optimalt, ett djupare skrivbord måste skaffas, och en liknande tillbyggnad som du byggt är ett måste.

Sylenth1 hade jag glömt bort att jag hade, den får jag ta och börja använda igen.
Har alldelles för många VSTis, och minst lika många VSTs. Tycker det blir svårt att skapa något när jag har ett hav av alternativ i ljudväg.

Så du använder FL? Lyckades aldrig bli vän med FL, alla dessa patterns hit och dit. Lite för förvirrande för min smak.
Själv använder jag Presonus Studio One 2 som jag tycker är riktigt bra.

Haha jo jag vet hur det är, men sedan jag formaterade om från Hackintosh har jag valt att bara använda det jag känner mig hemma med och sylenth är just en sådan plugg som jag kan någorlunda bra.

Jag beställde precis ett Vika Amon från ikea. det är 150 brett och 75 djupt så jag hoppas det ska göra saker och ting lite lättare.

FL har helt klart sina för och nackdelar men jag gillar att jag lätt kan sätta mig och börja skriva ner idér redan från start!

Gillade dina alster starkt btw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbalizer:

Haha jo jag vet hur det är, men sedan jag formaterade om från Hackintosh har jag valt att bara använda det jag känner mig hemma med och sylenth är just en sådan plugg som jag kan någorlunda bra.

Jag beställde precis ett Vika Amon från ikea. det är 150 brett och 75 djupt så jag hoppas det ska göra saker och ting lite lättare.

FL har helt klart sina för och nackdelar men jag gillar att jag lätt kan sätta mig och börja skriva ner idér redan från start!

Gillade dina alster starkt btw!

Jo det är sant, borde rensa bort en och annan tror jag.

Jag skulle vilja ha minst en meter till i bredd på mitt bord, skulle vilja kunna rulla i sidled efter behov. Tycker att det är jobbigt att behöva vrida mig fram och tillbaka då jag inte har någon skärm vid klaviaturen.

Så länge du känner dig bekväm och hemma med FL så är det ju det självklara valet för dig. DAW är en smaksak

Man tackar och bockar!

Tänkte sätta mig och lyssna igenom och kommentera på dina kreationer lite senare när jag har fått bukt med lite otyg i några datorer

Permalänk

Know the feel bro!

Ja allt DAW tjafs är så onödigt imo, Har jobbat en del med logic också innan min hackintosh-partition gick åt helvete. Tyvärr så gick min vän som hjälpte mig installera det bort och tja... Det blir lite svårt för honom att hjälpa mig nu.

haha mina "kreationer" kan du hoppa över. Finns inte mycket där som jag är stolt över men är för lat för att ta bort

sök upp mig på FB eller skype om du vill snacka mer, mitt namn står som sagt på profilen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbalizer:

Know the feel bro!

Ja allt DAW tjafs är så onödigt imo, Har jobbat en del med logic också innan min hackintosh-partition gick åt helvete. Tyvärr så gick min vän som hjälpte mig installera det bort och tja... Det blir lite svårt för honom att hjälpa mig nu.

haha mina "kreationer" kan du hoppa över. Finns inte mycket där som jag är stolt över men är för lat för att ta bort

sök upp mig på FB eller skype om du vill snacka mer, mitt namn står som sagt på profilen!

Har försökt mig på OSX tror det var 10.4 eller 10.5 på min förra dator med AMD-propp, funkade ett tag, sen vägrade den boota.

Har kommenterat lite ändå

Tror att jag hittade dig på Skype, så får vi se om det är du eller om det är någon annan

Permalänk
Medlem

Inte min kopp te när det kommer till musiken men skrivbordet blev attans så snyggt.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

ser nice ut, men logitech förtjänar inte tronen

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

ser nice ut, men logitech förtjänar inte tronen

Haha nej det smakar (och låter) riktigt illa. Får se om det blir Krk eller yamaha