Har headsetet format mitt huvud?? (konstigt problem)

Permalänk
Medlem

Har headsetet format mitt huvud?? (konstigt problem)

Hej, har börjat raka mig på huvudet för ett tag sedan och har märkt att jag har fått (eller haft) en "grop" på mitt huvud, istället för att det är helt runt så går det innåt mitt på huvudet om jag känner med handen så känner jag hur det blir som ett gupp i skelettet, och när jag har kort hår så gör detta att jag får som en hack i håret.. och jag undrar om det kan va mitt headset användande som har skapat detta för gropen är precis där headsetet sitter.

Har använt headset i kanske 6-7 år konstant varje dag. Men tvivlar på det och antar att mitt huvud bara är format så, men det jag mest är nyfiken på är ifall någon annan här som använt headset mycket har samma problem.

Inget som stör mig enormt men lite drygt är det för det ser konstigt ut med kort hår när gropen syns. Så vad tror ni? bara skapt sådan eller kan headsetet ha en fot med i spelet?

Mvh,

Som ni ser så går det innåt på ett ställe, kanske uppfattas som större i verkligheten.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Hej, har börjat raka mig på huvudet för ett tag sedan och har märkt att jag har fått (eller haft) en "grop" på mitt huvud, istället för att det är helt runt så går det innåt mitt på huvudet om jag känner med handen så känner jag hur det blir som ett gupp i skelettet, och när jag har kort hår så gör detta att jag får som en hack i håret.. och jag undrar om det kan va mitt headset användande som har skapat detta för gropen är precis där headsetet sitter.

Har använt headset i kanske 6-7 år konstant varje dag. Men tvivlar på det och antar att mitt huvud bara är format så, men det jag mest är nyfiken på är ifall någon annan här som använt headset mycket har samma problem.

Inget som stör mig enormt men lite drygt är det för det ser konstigt ut med kort hår när gropen syns. Så vad tror ni? bara skapt sådan eller kan headsetet ha en fot med i spelet?

Mvh,

http://i.imgur.com/b3TUV.jpg

Som ni ser så går det innåt på ett ställe, kanske uppfattas som större i verkligheten.

Lite ihoptryckt hår är allt jag ser, släng iväg ett mail till "vårdguiden" eller vad det heter om du är orolig. Men tack för lite tidig natthumor(syftar mest på trådtiteln innan jag läst posten)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Om du slänger i lite vax eller dylikt ska du nog se att du får en normal frisyr.
Mitt huvud ser likadant ut när jag använt lurarna en längre tid, fast jag har lite längre hår

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Lite ihoptryckt hår är allt jag ser, släng iväg ett mail till "vårdguiden" eller vad det heter. Men tack för lite tidig natthumor(syftar mest på trådtiteln innan jag läst posten)

Hehe, jag vet det ser ut som om håret bara är ihoptryckt men det är faktiskt skelettet som är format som ett litet gupp.

Skrivet av maxnelson:

Om du slänger i lite vax eller dylikt ska du nog se att du får en normal frisyr.
Mitt huvud ser likadant ut när jag använt lurarna en längre tid, fast jag har lite längre hår

Hehe, trodde också det först men icke. Håret är för kort nu för vax, och det är verkligen så efter jag duschat också, kan gnugga hur mycket som helst med vax och med håret blir inte rakare, är just själva skelettet som är format lite inåt, man känner det med fingrarna. Det jag mest undrar är om headsetet har format det så men det känns väldigt konstigt om det gjort de.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Är väl helt normalt med ett litet gupp där du menar... Området "sutura coronalis" Mellan pannan och bakhuvudet.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Hmm, tack för alla svar tog lite vax och gnuggade in det så att håret står upp där det går in också, och guppet blev mycket mindre.. men fortfarande syns det pyttelite. Men det är väl lungt, men som sagt känner jag med fingrarna så går skelettet innåt där, känner liksom som ett gupp. Men tror ni headsetet kan ha orsakat detta eller är jag bara formad så?

EDIT: Är nog bara jag som tänker på det också.. mina bekanta säger att dom inte tänker på det. Men det blir väl så när man väl märker något annorlunda så stör man sig sönder på det men på kortet jag bifogade så håret nertryckt, men som sagt fortfarande liter neråt även när håret är rakt, så skelettet är lite innåt där.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

håret formar sig efter ett tag. Har en kompis som alltid har ca 3-4cm lugg som står rakt upp, han har haft samma frisyr i ca 3 år och tillslut behövde han inte hårvax längre utan håret står upp av sig självt Så mkt möjligt att headsettet format om ditt hår, men det löser vax.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Hmm, tack för alla svar tog lite vax och gnuggade in det så att håret står upp där det går in också, och guppet blev mycket mindre.. men fortfarande syns det pyttelite. Men det är väl lungt, men som sagt känner jag med fingrarna så går skelettet innåt där, känner liksom som ett gupp. Men tror ni headsetet kan ha orsakat detta eller är jag bara formad så?

Du måste ha ett brutalt headset om det lyckats deformera ditt kranium, misstänker att du har något seriöst problem om du skulle tycka att ett sådant headset skulle vara bekvämt att använda lol.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Du måste ha ett brutalt headset om det lyckats deformera ditt kranium, misstänker att du har något seriöst problem om du skulle tycka att ett sådant headset skulle vara bekvämt att använda lol.

Haha, jo precis det känner jag också att det nog är omöjligt att headsetet format det. Men man vet aldrig, om man läser hur pass bra kroppen är på att anpassa sig. Så kanske liksom kraniumet slutat växa där för att den känner tyngd hela tiden eller något sådant.. låter inte troligt men som sagt man vet aldrig

Kollade på någon dokumentär förut om en människa som levde i vatten han hade utvecklat hud mellan tårna som gör det lättare att simma.. så inte helt omöjligt att mitt huvud ska ha formats men tror inte det hahaha

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Du måste ha ett brutalt headset om det lyckats deformera ditt kranium, misstänker att du har något seriöst problem om du skulle tycka att ett sådant headset skulle vara bekvämt att använda lol.

vissa bristsjukdomar relevanta för detta är vanligare bland tunga datoranvändare också, så det kan kanske ha sin roll.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Kollade på någon dokumentär förut om en människa som levde i vatten han hade utvecklat hud mellan tårna som gör det lättare att simma.. så inte helt omöjligt att mitt huvud ska ha formats men tror inte det hahaha

Låter fake. Det bör ju ta många generationer för en sån sak att hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

vissa bristsjukdomar relevanta för detta är vanligare bland tunga datoranvändare också, så det kan kanske ha sin roll.

Förstod inte riktigt vad du menade, att det kan vara headsetet som orsakat det eller inte ?

Skrivet av StabTheDrama:

Låter fake. Det bör ju ta många generationer för en sån sak att hända.

Vet inte om det var fake eller inte

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett Logitech headset innan som satt rätt hårt åt skallen. Märkte samma sak som du, känner fortfarande en liten ingropning trots att detta var 4-5 år sedan

Permalänk
Medlem

Veckans tråd, headset har format mitt huvud! Tack för ett gott skratt, länge sedan jag skrattade såhär mycket!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Mitt hår blir sådär hela tiden pga. jag sitter med mitt headset på dygnet runt. Det är bara att ta lite vatten på händerna och dra runt i håret ett tag så försvinner det.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

antagligen där din coronal suture är. Den brukar vara "gropig" hos de flesta, mer eller mindre.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EuQ:

Jag hade ett Logitech headset innan som satt rätt hårt åt skallen. Märkte samma sak som du, känner fortfarande en liten ingropning trots att detta var 4-5 år sedan

Antar att du driver ?

Skrivet av Skater93:

Mitt hår blir sådär hela tiden pga. jag sitter med mitt headset på dygnet runt. Det är bara att ta lite vatten på händerna och dra runt i håret ett tag så försvinner det.

Ja jo det blir bättre om jag gör så men skelettet är fortfarande lite innåt där. Man känner verkligen det med fingrarna och handen.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Kul att jag lyckades roa några iallafall med mitt något udda problem

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

http://i.imgur.com/roaaG.jpg
Det råkar inte vara ett sådant headset som du har använt,
Jag har hört att efter aktiv användning så kan detta headset deformera ditt kranium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiddlesticks:

http://i.imgur.com/roaaG.jpg

Det råkar inte vara ett sådant headset som du har använt,
Jag har hört att efter aktiv användning så kan detta headset deformera ditt kranium.

Fast det där är äldre varianten va ?? mitt har 2st tegelstenar på varje sida.. men inte ska det orsakat detta, det är ju inte direkt ovanligt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Kan säga att mitt headset ger mitt hår inåtbuktningar kring öronen så det är la inget att oroa sig för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Kollade på någon dokumentär förut om en människa som levde i vatten han hade utvecklat hud mellan tårna som gör det lättare att simma.. så inte helt omöjligt att mitt huvud ska ha formats men tror inte det hahaha

Så om jag börjar göra en morgongymnasitik varje dag i generationer genom att flaxa med armarna i en timme och låter mina barn och barnbarn göra detta så kommer mina barnbarns barnbarn ha vingar att flyga med?

Människan är ju otrolig!
Att jag aldrig tänkt på detta innan!?!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Så om jag börjar göra en morgongymnasitik varje dag i generationer genom att flaxa med armarna i en timme och låter mina barn och barnbarn göra detta så kommer mina barnbarns barnbarn ha vingar att flyga med?

Människan är ju otrolig!
Att jag aldrig tänkt på detta innan!?!

Fast det är ju inte riktigt samma sak, min kropp går fortfarande inte automatiskt till toan och pissar varje dag, fast att jag gjort det i 18 år och mina generationer innan. Men OT nu tack!

EDIT: och detta är ett seriöst problem om någon tror att jag trollar. Tycker det ser sjukt konstigt ut med ett jack i håret, men som sagt blev bättre när jag tog vax i ,men fortfarande syns det lite.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Fast det är ju inte riktigt samma sak, min kropp går fortfarande inte automatiskt till toan och pissar varje dag, fast att jag gjort det i 18 år och mina generationer innan. Men OT nu tack!

EDIT: och detta är ett seriöst problem om någon tror att jag trollar. Tycker det ser sjukt konstigt ut med ett jack i håret, men som sagt blev bättre när jag tog vax i ,men fortfarande syns det lite.

Nej men du går på toan automatiskt när du behöver pissa, vilket du inte gjorde när du var liten och okunnig

OT:
"Virveln" är högsta punkten på kraniet sedan går det neråt. Det kan helt enkelt bara vara en missformning på skelletet som du alltid haft men inte tänkt på.
Det kan vanliga människor också få!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Va bara tvungen att känna efter på mitt eget huvud när jag läste de där ^^ Ser ju helt klart ut som att det är en insjunknad i själva skallen! Skulle bara håret vara tillplattat så skulle de se ut som att håret "låg ner" ist för att det är stickigt rakt upp som i en våg innåt. Jag hade åtminstone inte nån innåtbuktning mitt ovanpå huvudet, men det kanske är personligt. Vissa har det medans vissa inte har de? Å andra sidan är jag ingen direkt headsetkille

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evoxer:

Va bara tvungen att känna efter på mitt eget huvud när jag läste de där ^^ Ser ju helt klart ut som att det är en insjunknad i själva skallen! Skulle bara håret vara tillplattat så skulle de se ut som att håret "låg ner" ist för att det är stickigt rakt upp som i en våg innåt. Jag hade åtminstone inte nån innåtbuktning mitt ovanpå huvudet, men det kanske är personligt. Vissa har det medans vissa inte har de? Å andra sidan är jag ingen direkt headsetkille

Håret ligger lite på kortet, testade ju att ta vax i och ställa det upp och det blev bättre, fortfarande lite buktning dock. Men det är ju för att håret inte är lika långt där eftersom att det går längre ner än resten av håret

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

inte läst allt, men glasögon kan forma/formar huvuudet. så mycket möjligt att lurar kan göra det också ?

Permalänk

man kan forma sitt sklett PUNKT SLUT!
jag är allvarlig men formningen tar längre tid ju äldere man är... på bebisar så kan det räcka med några timmar hårt tryck (har ej prövat skälv och rekomenderar att ej pröva)

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Känns som att vissa misstolkar det jag vill ha svar på, jag vill alltså veta om ni tror att headsetet orsakat detta eller inte?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Tror som några andra att det är helt naturligt, jag har också nån liten grop där och har aldrig använt headset.

Undrar hur många swecare som sitter och letar efter gropar i huvudet när de läser den här tråden

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S