Guildwars 2 Auction house... Använd ej ännu!

Permalänk
Medlem

Guildwars 2 Auction house... Använd ej ännu!

Hej, Tänkte bara skriva detta som en varning.
Igår satt jag och spelade, försökte köpa saker för ett par koppar,
Idag när jag kom in var allt mitt guld borta....
Läste runt lite, finns fler med samma problem, och allt var pågrund av deras dåliga Auction house som inte ens funkar....

Visa signatur

AMD Athlon II X4 630, GA-970A-D3
Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Corsair PowerSupply 750w 80+, 750gb hdd
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av werty999:

Hej, Tänkte bara skriva detta som en varning.
Igår satt jag och spelade, försökte köpa saker för ett par koppar,
Idag när jag kom in var allt mitt guld borta....
Läste runt lite, finns fler med samma problem, och allt var pågrund av deras dåliga Auction house som inte ens funkar....

Läs deras twitter.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Kunde inte hitta ngt som hade med mitt problem att göra dock...

Visa signatur

AMD Athlon II X4 630, GA-970A-D3
Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Corsair PowerSupply 750w 80+, 750gb hdd
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD

Permalänk
Medlem

GW2 utan AH skulle ju knappt fungera, säljer saker på löpande band där, dock inte uppstått några problem.

Är du 100% säker på att det har med AH att göra?

Skrivet av m1ntos:

Läs deras twitter.

Länk?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

GW2 utan AH skulle ju knappt fungera, säljer saker på löpande band där, dock inte uppstått några problem.

Är du 100% säker på att det har med AH att göra?

Länk?

Hur lyckas du med det? Har spelat sen release och AH (eller ja, Trading Post) har i princip aldrig varit uppe, första gången det funkade var några dagar sen och då funkade det i 5 minuter innan det gick ner igen, sen igår fungerade det i ca 20 minuter och sen försvann det igen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Hur lyckas du med det? Har spelat sen release och AH (eller ja, Trading Post) har i princip aldrig varit uppe, första gången det funkade var några dagar sen och då funkade det i 5 minuter innan det gick ner igen, sen igår fungerade det i ca 20 minuter och sen försvann det igen.

Det är aktiverat för ca 50% av spelarna i taget för att inte överbelasta, så jo det är igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

GW2 utan AH skulle ju knappt fungera, säljer saker på löpande band där, dock inte uppstått några problem.

Är du 100% säker på att det har med AH att göra?

Länk?

Leta upp det själv. Jag gav dig allt du behövde för att lyckas.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur lyckas du med det? Har spelat sen release och AH (eller ja, Trading Post) har i princip aldrig varit uppe, första gången det funkade var några dagar sen och då funkade det i 5 minuter innan det gick ner igen, sen igår fungerade det i ca 20 minuter och sen försvann det igen.

Trading Post verkar oftast ha varit nere när det är hög belastning (många som är inne och spelar). Tidigt på dan har den varit uppe för min del, men senaste dagarna tycker jag den varit uppe mer än det. Har inte märkt några problem med TP själv, men har bara använt den sporadiskt ännu.

Permalänk
Medlem

Funkar hur bra som helst för mig .

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Leta upp det själv. Jag gav dig allt du behövde för att lyckas.

Är du lite bitter idag ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur lyckas du med det? Har spelat sen release och AH (eller ja, Trading Post) har i princip aldrig varit uppe, första gången det funkade var några dagar sen och då funkade det i 5 minuter innan det gick ner igen, sen igår fungerade det i ca 20 minuter och sen försvann det igen.

Har fungerat till större delen när jag har varit online iaf men ja det händer ju tyvärr att den är nere också.

Jag har dock inte spelat sedan release.

Skrivet av m1ntos:

Leta upp det själv. Jag gav dig allt du behövde för att lyckas.

Du nämnde twitter, hur kan det vara allt jag behöver? Nåja, jag sökte "Guild Wars 2 Twitter" på google men såg inget som hade med TS problem att göra...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Är du lite bitter idag ?

Haha, nä. Fick lite wikipedia generation varning, så jag såg rött på ditt inlägg. Ursäkta.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det har funkat fint för mig dom senaste dagarna. Det enda problemet är att ibland när jag trycker på buy så får jag ingen confirmation på att itemet är köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eenskolde:

Det har funkat fint för mig dom senaste dagarna. Det enda problemet är att ibland när jag trycker på buy så får jag ingen confirmation på att itemet är köpt.

Det händer mig ibland också. Då får man gå in på pickup och se om föremålet man köpt ligger där för upphämtning.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Haha, Lite skumt, men Tp funkar, Slutade med att alla mina pengar var borta pga lagg, och med 1035 potatisar i mail :), Så det är väll något man ska akta sig för

Visa signatur

AMD Athlon II X4 630, GA-970A-D3
Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Corsair PowerSupply 750w 80+, 750gb hdd
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD