Permalänk
Medlem

Youtube kanal

Som topic lyder har ja o en polare bestämt oss att göra lite videos ihop (gaming videos) såklart kommer vara mest wow då han spelar warrior o ja lirar både som warrior och resto druid

Min fråga är va skulle du som tittare vilja se från dessa klasser ?
Och har ni några tips på hur man kan göra för få lite tittare ? Ja vet finns massor om man söker men skriver detta via min iPhone nu då ja måste sova pga jobb o om ja inte gör de nu kommer ja glömma xD

Min gamla kanal - www.youtube.com/skyxxiee
Nya - skyxxieewow

Tack på förhand o godnatt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk

Steg 1. Ett ENKELT namn, din gamla kanal hade ett lite väl invecklat sådant, ärligt talat.
Steg 2. Facebook och Twitter är era vänner.
Steg 3. Det går att köpa reklam billigt, men det brukar inte ge utdelning.

WoW är annars väldigt svårt att bli upptäckt inom, speciellt som warrior.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Steg 1. Ett ENKELT namn, din gamla kanal hade ett lite väl invecklat sådant, ärligt talat.
Steg 2. Facebook och Twitter är era vänner.
Steg 3. Det går att köpa reklam billigt, men det brukar inte ge utdelning.

WoW är annars väldigt svårt att bli upptäckt inom, speciellt som warrior.

jo det vet jag men just nu så gör jag mest slender , penumbra , cs , mw3 med andra ord mest skräck spels videor med live commentary om du har lust kanske du kan titta in o sedan säga vad du tycker ja bör tänka på www.youtube.com/skyxxieewow

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Ni måste satsat på spillrans nya spel och mods, på så sätt är det lättast att bli related till större kanaler. Först till kvarn får först mala helt enkelt! Gör gärna galna idéer ingen annan knåpat ihop så kan ni lätt ha en viral video tidigt.

Det går säkert få lite uppmärksamhet nu när MoP kommer till WoW. Men oftast blir små kanaler lätt en i mängden men det är ett bra ställe att testa sig fram på.

Ni bör byta standardfliken till featured på youtube så varje kanalvisning ger er en videovisning, sen ser det självklart riktigt snyggt ut. "Blogger och Everything" går göra riktigt snygga på framsidan + spelistor.

Spelar ni in klippen genom en stream? I så fall bör ni fixa till kontrasten lite innan ni laddar upp till youtube, kommer ge lite mer kvalite.

Ni kommer själva känna er mer och mer säkra när det kommer till livecom. Kan vara riktigt drygt att föra samtalet framåt speciellt i Let's Plays. Kom ihåg att det alltid går slappa och klippa i många spel som inte är allt för linjära!

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Ni måste satsat på spillrans nya spel och mods, på så sätt är det lättast att bli related till större kanaler. Först till kvarn får först mala helt enkelt! Gör gärna galna idéer ingen annan knåpat ihop så kan ni lätt ha en viral video tidigt.

Det går säkert få lite uppmärksamhet nu när MoP kommer till WoW. Men oftast blir små kanaler lätt en i mängden men det är ett bra ställe att testa sig fram på.

Ni bör byta standardfliken till featured på youtube så varje kanalvisning ger er en videovisning, sen ser det självklart riktigt snyggt ut. "Blogger och Everything" går göra riktigt snygga på framsidan + spelistor.

Spelar ni in klippen genom en stream? I så fall bör ni fixa till kontrasten lite innan ni laddar upp till youtube, kommer ge lite mer kvalite.

Ni kommer själva känna er mer och mer säkra när det kommer till livecom. Kan vara riktigt drygt att föra samtalet framåt speciellt i Let's Plays. Kom ihåg att det alltid går slappa och klippa i många spel som inte är allt för linjära!

Att ha featured som första sidan ger faktiskt inte en garanterad view, dock, vilket är riktigt synd. Annars bra tips du gav

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Ni måste satsat på spillrans nya spel och mods, på så sätt är det lättast att bli related till större kanaler. Först till kvarn får först mala helt enkelt! Gör gärna galna idéer ingen annan knåpat ihop så kan ni lätt ha en viral video tidigt.

Det går säkert få lite uppmärksamhet nu när MoP kommer till WoW. Men oftast blir små kanaler lätt en i mängden men det är ett bra ställe att testa sig fram på.

Ni bör byta standardfliken till featured på youtube så varje kanalvisning ger er en videovisning, sen ser det självklart riktigt snyggt ut. "Blogger och Everything" går göra riktigt snygga på framsidan + spelistor.

Spelar ni in klippen genom en stream? I så fall bör ni fixa till kontrasten lite innan ni laddar upp till youtube, kommer ge lite mer kvalite.

Ni kommer själva känna er mer och mer säkra när det kommer till livecom. Kan vara riktigt drygt att föra samtalet framåt speciellt i Let's Plays. Kom ihåg att det alltid går slappa och klippa i många spel som inte är allt för linjära!

okey tackar så mycket !! min senaste http://www.youtube.com/watch?v=yVAO-DyCgPM dock bara ett cod klipp inget måste se men skulle uppskatta!
sen har ni ideer då jag antagligen kommer spela mycket cod o göra videos osv får ni gärna säga de och förklara gärna när det kommer till edit för de håller ja på o lär mig kan typ standard grejer just nu bara /sadpanda

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Skitjobbig användarnamn, byt till något som inte är så svårt att stava till och komma ihåg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Skitjobbig användarnamn, byt till något som inte är så svårt att stava till och komma ihåg.

Skickades från m.sweclockers.com

vart är de svår stavat? "skyxxieewow" rätt simpelt att komma ihåg jämfört med andra youtube kanaler enda man behöver komma ihåg är 2 x 2 e rätt simpelt

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuakoN:

vart är de svår stavat? "skyxxieewow" rätt simpelt att komma ihåg jämfört med andra youtube kanaler enda man behöver komma ihåg är 2 x 2 e rätt simpelt

Skyxxieewow... jadu, för det första är det inte direkt "snällt mot ögonen" att läsa, för det andra så är det kanske lätt för dig att komma ihåg det, men när man sitter där och ska söka upp dig och typ kommer ihåg vad det var för namn så blir det jobbigt. Skyxxie.. skyxiee.. zkyxxie.. zkyxiee.. zkyxxiee.. osv osv. sen wow på slutet. Tycker personligen det är för långt och jobbigt stavat, dessutom om man ska kunna stava ditt nick efter du sagt via uttal, jadu lycka till att få någon random att stava rätt då.

Dessutom, vadå 2 x 2? Syftar du på att det är lika lätt att komma ihåg hur du stavar ditt nick som att veta att 2x2=4? Isf är du fanemig lagom dryg. Annars har jag ingen aning om vad du syftar på, 2 (x, som i xx) x 2 (e, som i ee)? Ja då ska du verkligen byta namn om man ska behöva en minnesregel för att komma ihåg det.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Skyxxieewow... jadu, för det första är det inte direkt "snällt mot ögonen" att läsa, för det andra så är det kanske lätt för dig att komma ihåg det, men när man sitter där och ska söka upp dig och typ kommer ihåg vad det var för namn så blir det jobbigt. Skyxxie.. skyxiee.. zkyxxie.. zkyxiee.. zkyxxiee.. osv osv. sen wow på slutet. Tycker personligen det är för långt och jobbigt stavat, dessutom om man ska kunna stava ditt nick efter du sagt via uttal, jadu lycka till att få någon random att stava rätt då.

Dessutom, vadå 2 x 2? Syftar du på att det är lika lätt att komma ihåg hur du stavar ditt nick som att veta att 2x2=4? Isf är du fanemig lagom dryg. Annars har jag ingen aning om vad du syftar på, 2 (x, som i xx) x 2 (e, som i ee)? Ja då ska du verkligen byta namn om man ska behöva en minnesregel för att komma ihåg det.

Han menar att det är 2st X och 2st E i namnet, därav 2x 2 e. Men jag håller med, går det inte att uttala namnet så kommer det aldrig funka.
Kolla de stora kanalerna. Alla har något enklare namn.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Precis det här jag menade, det är ett riktigt knepigt namn det där. Det går ju olyckligtvis inte att byta namn. Jag hade gärna gjort det själv, eftersom det känns fruktansvärt töntigt och omoget att ha "gaming" i sitt namn. Shaxi var dessvärre upptaget, vilket jag annars hade tagit inom en millisekund.

Nåväl, det här med namnet är det samma som företag har problem med. Du kan inte "döpa" ett företag till Skyxxiee, eftersom ingen kommer att komma på att söka på det namnet på måfå.

Jag vet att det låter elakt och att det är riktigt svårt att komma på ett bra namn, men tänk på något roligt du vet och förkorta det på ett sätt att det går att uttala för vem som helst

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube