Snabbaste 7970+kompatibel med artic cooling kylare?

Permalänk
Medlem

Snabbaste 7970+kompatibel med artic cooling kylare?

Hallå!

Är ute efter att uppgradera grafikkort nu i dagarna och har hittills kommit fram till att jag förmodligen ska skaffa det snabbaste kortet och sätta på en custom kylare. Detta behövs dock inte om den defaulta kylaren är bra, men då jag bara är ute efter hastighet eftersom jag kan tänka mig att byta kylare så kanske inte detta är fallet.

Så, vilket är det snabbaste 7970-kortet under 4000, och hur vet jag om kylaren passar?

Permalänk
Avstängd

Kylaren passar all referenskort, alla referenskort är likadana i princio

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Hallå!

Är ute efter att uppgradera grafikkort nu i dagarna och har hittills kommit fram till att jag förmodligen ska skaffa det snabbaste kortet och sätta på en custom kylare. Detta behövs dock inte om den defaulta kylaren är bra, men då jag bara är ute efter hastighet eftersom jag kan tänka mig att byta kylare så kanske inte detta är fallet.

Så, vilket är det snabbaste 7970-kortet under 4000, och hur vet jag om kylaren passar?

Här har du Gigabytes 7970 MHz edition med Windforcekylare redan monterad för under 4000:-
Snabbare och med bättre kylning än så får du inte i dagsläget.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760919

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Här har du Gigabytes 7970 MHz edition med Windforcekylare redan monterad för under 4000:-
Snabbare och med bättre kylning än så får du inte i dagsläget.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760919

Har för mig att arctic coolings kylare är mycket bättre dock.

F.ö. kan du köpa vilken referensmodell som helst och sen klocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Här har du Gigabytes 7970 MHz edition med Windforcekylare redan monterad för under 4000:-
Snabbare och med bättre kylning än så får du inte i dagsläget.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760919

Vet inte om jag håller med där. En kompis köpte just det kortet. Dels så låter det som ett tröskverk + att tempen blev lägre både i idle och load efter det att vi bytte till en accelero extreme, äver ljudnivån blev avsevärt lägre.

Visa signatur

CHASSI: Cooler Master ATCs 840: CPU: i7 2600k@4,5ghz: GPU: MSI GeForce RTX 2070 8GB ARMOR: HDD: wd 500gb caviar x2: SSD: Samsung Evo 860 256gb: RAM: Corsair vengeance LP 16gb 1600mhz: Bluray: Asus BW-12B1LT: PSU: Corsair RM 750x: MODERKORT: Asus Sabretooth p67: CPU KYLARE: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Hallå!

Är ute efter att uppgradera grafikkort nu i dagarna och har hittills kommit fram till att jag förmodligen ska skaffa det snabbaste kortet och sätta på en custom kylare. Detta behövs dock inte om den defaulta kylaren är bra, men då jag bara är ute efter hastighet eftersom jag kan tänka mig att byta kylare så kanske inte detta är fallet.

Så, vilket är det snabbaste 7970-kortet under 4000, och hur vet jag om kylaren passar?

Hej!

Originalkylaren på 7970 korten är rena skämten i alla fall på referenskorten. Jag vet ej vilket som är det snabbaste kortet, det är nog lite som med en processor vissa klockar mer andra mindre. Om jag vore du så skulle jag köpa det billigaste referenskortet och sedan byta kylare till en accelero extreme. Jag köpte ett sapphire för det var billigast just då. Jag kör det klockat 1225/1750/1.25v och det funkar bra. Tror att mer eller mindre alla 7970 korten klarar 1200/1700 med bra kylning.

Vet ej om det besvarade din fråga men lite tips var det förhoppningsvis.

MVH Eken

Visa signatur

CHASSI: Cooler Master ATCs 840: CPU: i7 2600k@4,5ghz: GPU: MSI GeForce RTX 2070 8GB ARMOR: HDD: wd 500gb caviar x2: SSD: Samsung Evo 860 256gb: RAM: Corsair vengeance LP 16gb 1600mhz: Bluray: Asus BW-12B1LT: PSU: Corsair RM 750x: MODERKORT: Asus Sabretooth p67: CPU KYLARE: Noctua NH-D14

Permalänk
Permalänk
Medlem

En liten fråga, sitter idag på en Sapphire 7970 och funderar på en Artic Cooling, men min fråga är att man bryter dock garantin på kortet genom att sätta dit en tredjepartskylare. Så man är körd om kortet går sönder av andra orsaker eller kan man sätta tillbaka orginalkylaren och allt är lungt?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

En liten fråga, sitter idag på en Sapphire 7970 och funderar på en Artic Cooling, men min fråga är att man bryter dock garantin på kortet genom att sätta dit en tredjepartskylare. Så man är körd om kortet går sönder av andra orsaker eller kan man sätta tillbaka orginalkylaren och allt är lungt?

Garantin upphör om du moddar.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Har för mig att arctic coolings kylare är mycket bättre dock.

F.ö. kan du köpa vilken referensmodell som helst och sen klocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag vet är Gigabytes kylare typ samma som Arctic Cooling kylaren.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9