Permalänk
Entusiast

Halo 4 - Prestanda

Tjenare Sweclockers!

Jag är en gammal Halo-veteran och har spelat sedan Halo: Combat Evolved och älskar fortfarande spelen men det finns en liten hake...
...På senaste tiden så har spelen körts på runt 30FPS på Xbox och jag klarar bara inte av oflytet i och med att jag spelar så mycket PC med min konfiguration.

Därför så oroar jag mig för Halo 4, det verkar som om Halo 4 blir en hel del snyggare än Halo: Reach och ändå så ska det köras på gamla slitna Xbox 360
Tror ni att dom på något magiskt sätt kan få det att köras i 60FPS eller blir det en favorit i repris...?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Det blir 30 fps. Konsolen är så gammal så om de skulle göra så att spelet var i 60 fps så skulle de få dra ner rejält på grafiken.

Permalänk
Medlem

Favorit i repris eller om dom inte vänta på nästa generation xbox, skulle jag tippa på.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sometime:

Det blir 30 fps. Konsolen är så gammal så om de skulle göra så att spelet var i 60 fps så skulle de få dra ner rejält på grafiken.

Skrivet av Henrikfotograf:

Favorit i repris eller om dom inte vänta på nästa generation xbox, skulle jag tippa på.

Hmm....Hoppas då verkligen att det kommer ut på PC vid release eller strax efter för jag måste ha 60FPS

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Lär inte komma på PC.

Permalänk
Administrativ avgift

Skulle sälja grymnt mycket vid pc release

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Hmm....Hoppas då verkligen att det kommer ut på PC vid release eller strax efter för jag måste ha 60FPS

Skrivet av trisse23:

Skulle sälja grymnt mycket vid pc release

Kommer aldrig hända, Halo är Microsoft största kassako och säljer miljoner Xbox 360-konsoler.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sometime:

Kommer aldrig hända, Halo är Microsoft största kassako och säljer miljoner Xbox 360-konsoler.

Hur kommer det sig då att Halo: CE och Halo 2 till slut gjordes till Windows då?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Hur kommer det sig då att Halo: CE och Halo 2 till slut gjordes till Windows då?

Pengar. Men de sålde inget vidare bra. De gjorde bort sig när de gjorde det Vista Only. Inget annat Halo-spel har släppts till annan plattform än Xbox 360. Sen tror jag att de helt enkelt ville göra det exklusivt för 360.

Permalänk
Skrivet av Sometime:

Pengar. Men de sålde inget vidare bra. De gjorde bort sig när de gjorde det Vista Only. Inget annat Halo-spel har släppts till annan plattform än Xbox 360. Sen tror jag att de helt enkelt ville göra det exklusivt för 360.

Eeeh jo? Halo: Combat Evolved släpptes till Windows XP om jag inte misstar mig..

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Hur kommer det sig då att Halo: CE och Halo 2 till slut gjordes till Windows då?

Hur kommer det sig att Halo 3, Halo odst och Halo Reach inte gjordes till Windows då?

Halo wars räknas inte eftersom det skulle vara det bästa rtsspelet till konsollerna, men.. ja.. så blev det ju inte.

Skrivet av saindrenan:

Eeeh jo? Halo: Combat Evolved släpptes till Windows XP om jag inte misstar mig..

Personen ifråga kanske bara påpekade att det var en dum sak att göra när de släppte halo2 till pc, Halo CE kom ut 2003 innan man hade ens hört rykten om windows longhorn som sedan blev vista. Släpptes även till macintosh förövrigt som körde Power pc på den tiden.. ja. . svävade ut lite på svaret men men..

Det kommer fortsätta vara 1080p/30 i bästa fall, i övriga (läs större delen) så är det 720p/30-60 som gäller på de flesta konsollspel, vilket är mycket tråkigt om man som i ts fall tycker att det "laggar".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

Eeeh jo? Halo: Combat Evolved släpptes till Windows XP om jag inte misstar mig..

Menar förstås Halo 2.