Funderar på att hotta upp surfburken till lite spel.

Permalänk
Medlem

Funderar på att hotta upp surfburken till lite spel.

Ja jag funderade som sagt om man skulle ta och hitta det bästa kortet för tillfället till den här setupen.
Kom gärna med förslag.

CPU:
INTEL CORE I3 530 2.93GHZ 4MB S-1156
PSU:
ACE OUTBURST MODULAR 480W ATX
Moderkort:
ASUS P7H55-M PRO H55 S-1156 M-ATX
CF/SLI stöd:
NEJ
Gränssnitt:
PCI Express 1x16

Ska köra lite blandade spel (gärna Shogun 2) och lite första persons shooters.
Upplösning spelar både roll och inte roll det är ju kul att kunna pressa på lite.

Budget:
Egentligen spelar budget ingen roll vill bara ha det "bästa" kortet som datorn klarar av
utan att sitta med överkapacitet på grund av en för klen processor.

Kortet behöver inte vara tyst.

Tack för hjälpen i förhand.

Permalänk
Medlem

52 stycken som kikat och inget förslag
Vad är det ni tvekar på?

Är det på grund av processorn eller psu eller är det bara för jag skrev Shogun2

Permalänk
Medlem

ta en titt på 7870 / 7950 då de ligger bra i prestanda/krona, där finns 7950 för ca 2500-2600kr nu även 7970 för under 3000kr.

Hur de kortet skulle göra sig på din processor vill jag dock inte uttala mig om.

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Skrivet av Rom:

Ja jag funderade som sagt om man skulle ta och hitta det bästa kortet för tillfället till den här setupen.
Kom gärna med förslag.

CPU:
INTEL CORE I3 530 2.93GHZ 4MB S-1156
PSU:
ACE OUTBURST MODULAR 480W ATX
Moderkort:
ASUS P7H55-M PRO H55 S-1156 M-ATX
CF/SLI stöd:
NEJ
Gränssnitt:
PCI Express 1x16

Ska köra lite blandade spel (gärna Shogun 2) och lite första persons shooters.
Upplösning spelar både roll och inte roll det är ju kul att kunna pressa på lite.

Budget:
Egentligen spelar budget ingen roll vill bara ha det "bästa" kortet som datorn klarar av
utan att sitta med överkapacitet på grund av en för klen processor.

Kortet behöver inte vara tyst.

Tack för hjälpen i förhand.

Saken är den att ditt nätaggregat är ren dynga, som inte kan leverera de 480W det är märkt med (utan att förstöras), men byter du även det kan du faktiskt sätta i ett rätt bra grafikkort, särskilt om du överklockar processorn (se detta test: http://www.anandtech.com/show/2921/2 4GHz på stockkylare, inte illa)

Med överklock på runt 4GHz så motsvarar processorn ungefär en Phenom II x4 965BE i prestanda. Följdaktligen kan du sätta på ett GTX660Ti eller ett HD7950 utan att det finns någon risk att processorn är den begränsande faktorn.

Som nytt nätaggregat skulle ett XFX Core Edition 550 fungera utmärkt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=846234

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Skall läsa igenom noga och begrunda fakta