Permalänk
Medlem

Vitt blev gult?

Hallå!
Nu hände det en jävligt tråkig sak när jag satt vid datorn..
..när jag satt vid datorn så blev allt till en liten gul skalig skala , alltså det ser ut som man har lagt till ett ljust lager gult.
någon som vet felet? jag antod att det var något med grafikkortet men jag har ingen aning.
har testat att starta om datorn och kollat så grafikkortet sitter som det ska osv.

spec.
Evga GTX580
Intel 2500K (corsair H80)
Asus P8Z67

Tacksam för svar , Ted.

Permalänk
Medlem

Har du inte spanat in färginställningarna?

Finns främst på tre ställen:

1. Skärmens "meny", sen Color eller nåt.
2. Nvidia-settings
3. Bildskärm - Egenskaper - avancerat - färginställningar.

Mixtrar du lite där borde det lösa sig, förutsatt att det inte är något som gått sönder rent materiellt.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Har du inte spanat in färginställningarna?

Finns främst på tre ställen:

1. Skärmens "meny", sen Color eller nåt.
2. Nvidia-settings
3. Bildskärm - Egenskaper - avancerat - färginställningar.

Mixtrar du lite där borde det lösa sig, förutsatt att det inte är något som gått sönder rent materiellt.

Känns som något måste ha gått sönder isf.
kan ändra sig bara sådär.
och ett gtx580 ska väl klara en utube film utan att gå sönder.
känns helskumt det här

Permalänk
Medlem

Antar att du haft loss och kopplat in DVI-kabeln igen? Om inte, testa att göra det. Kolla så alla kontaktstift ser schyssta ut. Funkar inte det, testa med en annan kabel.

Annars kan det ha att göra med skärmens färgtemperatur/vitpunkt. Man brukar kunna ställa in den i skärmens inställningsmeny, den anges i grader K, och ett högre värde ger en vitare vit. Det kan också vara värt att ta en flukt i grafikdriverns inställningar, det må vara hänt att man kan ställa in de där grejerna där också.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!