Datorn ansluter inte nätverket längre sedan uppgradering till W8

Permalänk
Medlem

Datorn ansluter inte nätverket längre sedan uppgradering till W8

Tja

Har en laptop som jag använder i skolan, det var inga problem med internet då, installerade Windows 8 på datorn och kan nu inte ansluta till min skolas nätverk. Det är inga problem att ansluta hemma eller till en mobil hotspot, men det vägrar totalt att ansluta till skolans. Skulle vara grymt tacksam för hjälp då jag behöver använda datorn i skolan vilket jag just nu inte kan. Kan även lägga till att jag har försökt att lägga in nätverket manuellt, genom att lägga in den i listan med nätverk som datorn kommer ihåg, detta utan framgång..

Visa signatur

Jag menar inte att allt jag säger är korrekt, men att någon med mina kunskaper inom ämnet skulle se det som ett potentiellt korrekt svar, baserat på min tolkning av frågeställningen.

Permalänk
Medlem

Skolans laptop? Isf kan det legat ett certifikat på burken som du blåste bort. Utan det certet - ingen access till nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanis:

Skolans laptop? Isf kan det legat ett certifikat på burken som du blåste bort. Utan det certet - ingen access till nätet.

kan det vara så? skulle ju vara skit isf....

EDIT: tror inte det är så, min bror kommer in med sin laptop som inte e från skolan som han har windows 8 på, samt att jag kan ansluta med min telefon

Visa signatur

Jag menar inte att allt jag säger är korrekt, men att någon med mina kunskaper inom ämnet skulle se det som ett potentiellt korrekt svar, baserat på min tolkning av frågeställningen.

Permalänk

vissa ralink och realtek wifi modeller har problem med ssid hantering i win 8 enl. ngt msblogg uttalande vid rtm släppet, ta ner original win 7 drivare så bör det lösa sig

Permalänk
Medlem

Bump, har exakt samma problem.

Visa signatur

pls