PCB-mått Gigabyte GTX 670

Permalänk
Medlem

PCB-mått Gigabyte GTX 670

Hej!

En backplate till mitt 670 ska skäras ut till mig av en vänlig själv här på swec,
då jag inte har det hemma eller komme ha på ett tag (utlånat kort) så behöver jag (han) mått på PCBn.
Måtten jag behöver är dom lila strecken på bilden, det ska va från kanten på PCBn till mitten av skruvarna.
(mät inte med själva"PCIe kontakten") Hur långt det är mellan skruvarna och diametern på själva skruvhuvudarna också!

Om någon annan vänlig själ som har det skulle vilja ta måtten åt mig så hade det vart guld värt!

Mvh

Permalänk
Medlem

Måhända så är google din vän i detta fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Måhända så är google din vän i detta fall?

Har googlat som en dåre, och Mr G verkar inte svara på min vänförfrågan!

Permalänk
Medlem

Har hört att det har exakt samma PCB som ett referens 680 om det hjälpte något! Har tyvärr ett 680 med custom PCB så kan inte hjälpa till, annars hade jag gärna gjort det. Lycka tilll!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Har hört att det har exakt samma PCB som ett referens 680 om det hjälpte något! Har tyvärr ett 680 med custom PCB så kan inte hjälpa till, annars hade jag gärna gjort det. Lycka tilll!

Det stämmer! Ah, tusan! Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Har hört att det har exakt samma PCB som ett referens 680 om det hjälpte något! Har tyvärr ett 680 med custom PCB så kan inte hjälpa till, annars hade jag gärna gjort det. Lycka tilll!

Skrivet av gman:

Det stämmer! Ah, tusan! Tack ändå!

Tror inte det är så faktist.
http://itlounge.eu/wp-content/uploads/2012/05/d71fa__GTX670-B...

Så där ser verkligen inte mitt GTX 680 referens PCB ut.

EDIT: Glöm vad jag sa, såg inte att du hade ett Gigabyte kort. Fast finns det i referens?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Focal:

Tror inte det är så faktist.
http://itlounge.eu/wp-content/uploads/2012/05/d71fa__GTX670-B...

Så där ser verkligen inte mitt GTX 680 referens PCB ut.

Idiot, kolla TS bild.
Läs tråden innan du trollpostar, tack

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Idiot, kolla TS bild.
Läs tråden innan du trollpostar, tack

Jag är ingen idiot, trodde det var en bild för att illustrera hur han hade tänkt måtta för en backplate...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Focal:

Jag är ingen idiot, trodde det var en bild för att illustrera hur han hade tänkt måtta för en backplate...

Ja fast det stod ju också att det var ett Gigabyte kort

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Jag är ingen idiot, trodde det var en bild för att illustrera hur han hade tänkt måtta för en backplate...

Skrivet av aekblom:

Ja fast det stod ju också att det var ett Gigabyte kort

Precis, men du behöver inte vara otrevlig i onödan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Tror inte det är så faktist.
http://itlounge.eu/wp-content/uploads/2012/05/d71fa__GTX670-B...

Så där ser verkligen inte mitt GTX 680 referens PCB ut.

EDIT: Glöm vad jag sa, såg inte att du hade ett Gigabyte kort. Fast finns det i referens?

Gigabyte 670 har samma kort som referens 680 om det är det du menar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Tror inte det är så faktist.
http://itlounge.eu/wp-content/uploads/2012/05/d71fa__GTX670-B...

Skrivet av gman:

Gigabyte 670 har samma kort som referens 680 om det är det du menar!

Så där ser verkligen inte mitt GTX 680 referens PCB ut.

EDIT: Glöm vad jag sa, såg inte att du hade ett Gigabyte kort. Fast finns det i referens?

Menade att Gigabytes 670 använder samma PCB som dom använder till deras 680, och det är i sin tur samma som 680 referens!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Tror inte det är så faktist.
http://itlounge.eu/wp-content/uploads/2012/05/d71fa__GTX670-B...

Så där ser verkligen inte mitt GTX 680 referens PCB ut.

EDIT: Glöm vad jag sa, såg inte att du hade ett Gigabyte kort. Fast finns det i referens?

Det är 670 PCB på bilden du länkade till! Gigabyte GTX 670 OC har 680(reference) PCB

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Menade att Gigabytes 670 använder samma PCB som dom använder till deras 680, och det är i sin tur samma som 680 referens!

Skrivet av Solding:

Det är 670 PCB på bilden du länkade till! Gigabyte GTX 670 OC har 680(reference) PCB

Precis, haha vad klöddigt det blev nu, men jag/solding behöver fortfarande dom dära måtten!