Permalänk
Medlem

6870 kraschar i Flash

Hej!

Jag har haft ett återkommande problem med mitt grafikkort Powercolor Radeon HD 6870. Ungefär 6 månader gammalt.

Om jag startar en video på Youtube med Flash installerat så blir bilden helt blå eller svart. Antingen så händer ingenting efter detta eller så får jag en BSOD efter en stund.

Jag har testat en rad olika åtgärder, som att installera om Flash, installera om drivrutiner till grafikkortet. Jag har haft det i olika chassin men med samma fel. Jag har installerat om Windows 7 flera gånger, haft olika hårddiskar m.m. Felet följer med hur jag än gör. Nu kör jag Windows 8 RTM, nyinstallerat, senaste drivrutinerna till mitt kort, senaste Flash. Jag har bra kylning i chassit och alla spel funkar perfekt. Allt funkar perfekt.

Det är bara Flash som spökar! Vad är detta? Ska jag reklamera kortet eller ska jag leva med att Flash inte fungerar? Kortet är köpt på CDON.com, vilket jag nu inför reklamation bävar för eftersom de i första hand hänvisar till respektive tillverkare?

Ber om råd i denna trista situation!

Mvh
Saturday

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

prövat i olika webläsare?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Stäng av hardware accelleration i flash och se om det hjälper

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppern:

Stäng av hardware accelleration i flash och se om det hjälper

Stort tack för tipset! Tror det grejar biffen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag har själv haft precis det problem du beskriver med ett powercolor 5870 för nått år sedan.
Testade med alla olika webläsare och så men det blev inte bättre.
Lämnade in det hos Inet där jag köpte det. De konstaterade samma sak och jag fick ett nytt på garantin.
Så om det som föreslås ovan inte hjälper så kan det tyvärr vara så att kortet felar.
Hoppas det löser sig bra för dig.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Jag har själv haft precis det problem du beskriver med ett powercolor 5870 för nått år sedan.
Testade med alla olika webläsare och så men det blev inte bättre.
Lämnade in det hos Inet där jag köpte det. De konstaterade samma sak och jag fick ett nytt på garantin.
Så om det som föreslås ovan inte hjälper så kan det tyvärr vara så att kortet felar.
Hoppas det löser sig bra för dig.

Tack för ditt inlägg. Jag har också testat olika webbläsare. Men nu när jag tänker efter så kan jag faktiskt ha löst problemet på ovanstående sätt (stänga av hårdvaruacceleration) vid något tillfälle i våras. Jag kör en flashvideo just nu och det funkar, men den kan lika gärna lägga av i morgon igen. Då kan det ju vara kortet som du säger.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Hade samma problem förra året, slog av hårdvaruaccelerering, uppdaterade CCC sedan aktiverade HWacc. Då funkade allting igen, detta var då HD5450.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH