När får jag mist of pandaria?

Permalänk
Medlem

När får jag mist of pandaria?

Tjena, om jag beställer mist på http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=9396 . När kommer jag då få det i brevlådan? Blir det på måndag eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Medlem

Är det så svårt och bara köpa direkt på Battle.net om det är så viktigt att ha på releasedagen? Även fast det är lite dyrare?

Permalänk
Medlem

men vill ju ha fodralet:/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Skrivet av krille94:

Tjena, om jag beställer mist på http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=9396 . När kommer jag då få det i brevlådan? Blir det på måndag eller?

Om Blizzard håller sin vanliga policy så gissar jag att det kommer på tisdag, med Diablo 3 sa de att det inte fick komma fram före releasedagen...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

står ju trots allt att man har det till release.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Medlem

Varför är fodralet viktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Varför är fodralet viktigt

för att jag har alla och vill ha detta med.

Men senast tisdag då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Skrivet av krille94:

för att jag har alla och vill ha detta med.

Men senast tisdag då?

Snarare tidigast tisdag, man kan aldrig förutspå förseningar osv.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Vi vet inte det, vi är inte synska.

Men jag tror att du kommer få ditt 1 dag innan release. Har jag fått på de flesta MMO's som jag har bokat.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

De va coolare förut när man fick en stor låda med spelet i

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille94:

för att jag har alla och vill ha detta med.

Men senast tisdag då?

jaha du kommer ju få det frågan är vad som är så viktigt att få ett fodral så fort som möjligt ?

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk

eller så drar man in på stan och köper det vid release så har du boxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippihunter:

eller så drar man in på stan och köper det vid release så har du boxen.

Eller så har inte alla den möjligheten?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Eller så köper man det för 149kr på realeasedagen! Kommer ihåg att Cataclysm kostade 150kr på elgiganten medans alla andra sålde det för 250+

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Eller så köper man det för 149kr på realeasedagen! Kommer ihåg att Cataclysm kostade 150kr på elgiganten medans alla andra sålde det för 250+

På Elgiganten i Norrtälje var det på 249kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Är det så svårt och bara köpa direkt på Battle.net om det är så viktigt att ha på releasedagen? Även fast det är lite dyrare?

Tror faktiskt att det kan bli billigare om man köper via Battle.net

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Varför så mycket hate i tråden, varför han vill ha en fysisk kopia eller varför det är viktigt att få det tidigt är väl helt oviktigt och har ingenting med den ursprungliga frågan att göra?

Blizzard brukar vara väldigt petiga med att spelen inte ska komma före releasedagen, dvs att utan eventuella förseningar bör du få det tidigast på Tisdag. Sen vad företagen i Sverige gör och vad Blizzard säger två helt olika saker. Det vore inte första gången dom släpper spelen en dag för tidigt.

Så ifall det är 12-slaget du är sugen att spela ifrån så får det nog bli en digital kopia. ses i MoP!

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Tror faktiskt att det kan bli billigare om man köper via Battle.net

Kostar 35 Euro på battle.net, dvs 300 sek, och om det då kostar 350 i butik då skulle ja personligen tycka att det vore tryggare att köpa i butik än att föra över pengar och hålla på ^^

Redigerat: Sen tycker jag personligen som ts också att det är trevligare med den fysiska kartongen ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Entusiast

Det kan komma vilken dag som helst, beställde Cataclysm från Elgiganten har jag för mig och mumlade "Felgiganten" för mig själv resten av den dagen eftersom jag så gärna ville lira med polarna men icke sa nicke, tomt i brevlådan =/

Däremot så fick en polare spelet 1 dag i förväg men man kan ju ändå inte ha någon nytta av det så

Nae...Denna gång blev det digitalt, man förlorar kanske en tjuga så det är ingen big deal...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperlowendahl:

Kostar 35 Euro på battle.net, dvs 300 sek, och om det då kostar 350 i butik då skulle ja personligen tycka att det vore tryggare att köpa i butik än att föra över pengar och hålla på ^^

Redigerat: Sen tycker jag personligen som ts också att det är trevligare med den fysiska kartongen ^^

Håller också med om att det är trevligare med kartong
Om jag hade köpt spelet så skulle jag valt kartong alla dagar

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Håller också med om att det är trevligare med kartong
Om jag hade köpt spelet så skulle jag valt kartong alla dagar

Så trevligt med alla kartonger i hyllan, har battlechest, wrath, och cata, dock inte alla speltids fodral xD

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det kan komma vilken dag som helst, beställde Cataclysm från Elgiganten har jag för mig och mumlade "Felgiganten" för mig själv resten av den dagen eftersom jag så gärna ville lira med polarna men icke sa nicke, tomt i brevlådan =/

Däremot så fick en polare spelet 1 dag i förväg men man kan ju ändå inte ha någon nytta av det så
..

Server first

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Som en parantes kan jag väl nämna att de större spelbutikerna, GAME, Gamestop etc har blivit belagda med vite för just MOP. Dvs att om de bryter mot övernskommelsen att inte sälja före utsatt datum så får de böta hiskeliga belopp.

Om detta betyder att de inte får skicka dem dagen före så de dyker upp releasedagen i lådan vet jag ej men tänkte att jag iaf skulle nämna det.

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Medlem

Detta har ju diskuterats en miljon gånger förut.
Om man ska ha det 'till release', med en postleverans, så betyder ju det att den fysiska kopian måste levereras på måndag, vilket då blir -innan- release.

Får man spelet på tisdag med post så har man det på -releasedagen-. Men återigen, som hände med cata, och BF3, och D3, och GW2, posten/företagen fuckar upp och leveransen kan komma senare än releasedag.

Det är ett rätt enkelt beslutsflöde:
* måste man kunna spela 00.01 -> köp digitalt
* vill man spela samma dag -> köp i butik, om slutsålt -> köp digitalt
* om man måste ha plastkartongen med den runda plastbiten i -> köp på nätet/butik på releasedag men förvänta dig inte att kunna spela första dagen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krille94:

men vill ju ha fodralet:/

klart man vill ha boxarna till samlingen, dessutom billigare
har själv förbokat ett ex på lokala skivbutiken här på åland !
tror till och med att jag får mitt på måndagen, dom tidigare har man fått dagen före ...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zoidberg:

Tror faktiskt att det kan bli billigare om man köper via Battle.net

Fel.
kostar ca 34 e på battle.net och kanske runt 27 28 om man köper hardcopy

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Beställt MoP + 2 månader gamecard. 450kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Varför är fodralet viktigt

OH THE RELEVANCE

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Har vanilla wow collectors edition samt alla expansioner i collectors edition så klart man vill ha den stora feta collectorsedition kartongen i hyllan till MoP oxå :)!! Brukar köpa digitalt för att spela första dan sen kommer collectorsedition någon dag senare :)!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bighultsfred:

Har vanilla wow collectors edition samt alla expansioner i collectors edition så klart man vill ha den stora feta collectorsedition kartongen i hyllan till MoP oxå :)!! Brukar köpa digitalt för att spela första dan sen kommer collectorsedition någon dag senare :)!!

Köper du två ex av spelet då? Spelföretagen tackar nog såna som dig i så fall.. (Ingen kritik, snarare beröm)

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M