LG släpper nya designerskärmar i IPS7-serien

Permalänk
Avstängd

IPS, 27", 16:9 och tunn ram.

Går bara att älska de här skärmarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

IPS, 27", 16:9 och tunn ram.

Går bara att älska de här skärmarna!

Återstår att se hur tunn ramen egentligen är. Vad jag kan förstå så är ramen runt 1,5 mm men jag tror inte att bilden går hela vägen ut, utan stannar cirka 10 mm innanför så att man får en svart glasram runt

Visa signatur

"Curiosity killed a cat! Ask me no questions and I'll tell you no lies."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasu666:

Återstår att se hur tunn ramen egentligen är. Vad jag kan förstå så är ramen runt 1,5 mm men jag tror inte att bilden går hela vägen ut, utan stannar cirka 10 mm innanför så att man får en svart glasram runt

Mmm, svårt att veta säkert... Men LG har TV-apparater mer rejält tunn ram, så jag hoppas den är klart mindre än 10mm på denna skärm!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Men vad är dethär??? Jag satt ju och läste tidigare idag att 27an skulle ha 2560x1440 ??! SUCK!

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

Den 23"arn
om den kommer till ett bra pris(förhoppningsvis 1990sek)
tror ni den är bra som spelskärm? eller blir man tvyngen å välja en TN skärm som vanligt

2300kr på webhallen

Någon som hittat något aning till relasedatum än? Sugen på 23''an, eller någon som har något annat förslag kring samma pris och storlek?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

De här skärmarna verkar onekligen trevliga på pappret men det verkar som LG kört med rätt missvisande marknadsföring gällande kanterna på skärmarna, i reviews och unboxings och sånt som kommit upp ser det snarare ut som det handlar om 12 mm...

http://www.youtube.com/watch?v=y4fg9liWguo

Visa signatur

Desktop) Chassi: Fractal Design Define R3, GPU: 2xGTX 560ti @1000mhz, CPU: Phenom II X4 965, HDD: Seagate 1TB , PSU: Corsair TX 850W, Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3, RAM: Corsair Vengeance 8GB, Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC360.
Laptop) MacBook ~ 2010

Permalänk
Medlem

Damn, deprimerande som f-n

Bra info dock Granbarr - tackar för den!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Är det inte lite falskmarknadsföring på den här skärmen? För kanten där den är som smalast mäter upp 12mm och inte 1.2mm eller har jag fel?

Permalänk
Skrivet av Stiflern92:

Är det inte lite falskmarknadsföring på den här skärmen? För kanten där den är som smalast mäter upp 12mm och inte 1.2mm eller har jag fel?

yup det är 12mm bezel

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiflern92:

Är det inte lite falskmarknadsföring på den här skärmen? För kanten där den är som smalast mäter upp 12mm och inte 1.2mm eller har jag fel?

12 mm är 1.2 cm och så bred ser absolut inte kanten utmed sidorna att vara enligt bilden. De är ju knappt synliga så 1.2 mm tror jag på.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

12 mm är 1.2 cm och så bred ser absolut inte kanten utmed sidorna att vara enligt bilden. De är ju knappt synliga så 1.2 mm tror jag på.

Men jösses, kolla slutet av youtubevideon som länkas här ovan av GranbarrQ så visar de supertydligt att själva skärmbilden inte går närmre kanten än ca 1,2 cm... Vad mer bevis behöver du?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Men jösses, kolla slutet av youtubevideon som länkas här ovan av GranbarrQ så visar de supertydligt att själva skärmbilden inte går närmre kanten än ca 1,2 cm... Vad mer bevis behöver du?

Okej, sorry. Såg inte videon, kollade bara på fotot som hörde till artikel. Då håller jag helt med er. Då är det inget märkvärdigt alls att skryta om, för kanter på 12 mm finns väl hur många skärmar som helst ligger i närheten av.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)