vilken windowssurfplatta för windows x86?

Permalänk
Medlem

vilken windowssurfplatta för windows x86?

Hej, har kollat runt lite på surfplattor där tangentbordsdockor ingår, jag har fastnat rätt mkt för asus vivo, men tycker den har lite för dålig upplösning på skärmen, men väljer jag en variant från asus med Full HD så tvingas jag dessutom ta en I5 processor. Jag vill inte ha någon i5 processor då jag anser batteritiden vara viktigare, så att jag vill alltså ha en surfplatta med tangentbordsdocka och en intel atomprocessor samt en skärm med lite högre upplösning, det måste nödvändigtvis inte vara Full HD.

så till frågan, finns det någon platta jag missat som har lite högra upplösning på sin skärm utan att ha en strömslukande processor?
Jag har googlat en del men är så svårt att hålla koll på alla då det är så många nya som kommer att släppas.

sedan har jag en följdfråga, finns det någon platta med x86 som finns i både android och windows utförande? installerar hellre windows själv av ekonomiska skäl.

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

Jag har ganska bra koll på de windows 8 plattor som presenteras och såvitt jag vet så finns det ingen med Atom som har högre än 1366 x 768 dock så har lenovo och Dell båda var sin platta (lite företagsinriktade dock) som är 10 tum istället för 11 tum som de övriga är. Dvs lite högre pixeldensitet. Jag tycker att dells verkar rätt schysst. http://www.informationweek.com/hardware/desktop/dell-unveils-...
Ingen info om pris, och eftersom den riktas mot företag så kan det nog vara en ganska saftig prislapp på den...

HP ska presentera en företagsinriktad tablet snart också. Och Intel ska hålla ett event snart där några fler tablets kan presenteras. Möjligt att nån presenterar en där. Det är dock möjligt att Atom inte har kraften för att köra 1080p ordentligt.

Android kan väl inte köras på x86 så du kommer nog inte att hitta några med både win och andriod om du inte vill ha winRT.