Expert AB i konkurs, vad händer med mitt förhandsbokade spel?

Permalänk

Expert AB i konkurs, vad händer med mitt förhandsbokade spel?

Nu är det så att jag hade förhandsbokat FIFA 13 hos Expert, men för en stund sedan såg jag att på deras hemsida står det att de har gått i konkurs. Nu undrar jag såklart: Vad kommer att hända med denna förbeställning?

caps-attack
Permalänk
Medlem

Till att börja med så borde du inte skrika.

Har du betalat i förskott? Om inte så kommer inget att hända då dom knappast kommer hantera din order.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Hör av dig till expert.
Värsta fall är det som med datorbutiken.com, kanske får pengarna tillbaka från konkurs förvaltningen.. Fast dom jävlarna tog emot betalningar fast dom visste om konkursen och knappt någon som fick pengarna tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

nej jag har inte betalat något än, jag har testat och ringa funkar inte heller

Permalänk
Skrivet av antoni_boii:

nej jag har inte betalat något än, jag har testat och ringa funkar inte heller

Om du inte har betalat kan du bara låta det vara.

Permalänk

jag har valt och betala med faktura, och hämta spelet i butiken runt 27-30 sept i kista

Permalänk
Medlem

Du har inget att oroa dig över. Då dom har kursat så kommer dom inte behandla din order. Förhandsboka någon annanstans

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

vad händer med fakturan då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antoni_boii:

vad händer med fakturan då?

Ingen vara = Ingen faktura.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av antoni_boii:

vad händer med fakturan då?

Det är en intressant fråga..
Om de överlåtit den på ett kreditbolag finns en viss risk att de kräver dig på pengarna iaf..
Kolla upp det, släng inte bara fakturan och skit i det... Du kanske kan /måste bestrida den...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

har inte fått någong faktura än i så fall ?

Permalänk
Medlem

førøvrig så læggs inte alla expert ner. Har du kollat om din blir kvar?

Permalänk

Expert Kista Galleria Danmarksgatan 42 vad händer med den? är osäker

Permalänk
Medlem
Skrivet av antoni_boii:

Expert Kista Galleria Danmarksgatan 42 vad händer med den? är osäker

Kommer brinna, akta dig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk

-_- måste jag eller inte oroa mig om min förhandsbokning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antoni_boii:

har inte fått någong faktura än i så fall ?

DU FÅR FAKTURAN NÄR DU FÅR SPELET, OM DU INTE FÅR SPELET SÅ ÄR DET 99,9% ATT DU INTE KOMMER FÅ NÅGON FAKTURA HEMSKICKAD!

Permalänk

"Din" Expert lägger ner:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15463964.ab

Fakturan kommer du aldrig veta av.

Permalänk

bra då är det inget o tänka på mer då? det blir varken faktura eller vara?

Permalänk

-_- jag får inget hemskickat det blir hämtning från butiken och betalsätt e med faktura!

Permalänk
Medlem
Skrivet av antoni_boii:

-_- jag får inget hemskickat det blir hämtning från butiken och betalsätt e med faktura!

Men läser du vad folk skriver? NEJ! Om du ska hämta i butik så kommer du att få fakturan när du hämtar den som aldrig kommer att hända pga konkursen.

Permalänk
Medlem

Läs. Får du inte spelet så behöver du inte heller betala något. Skulle du få en faktura så är det bara ringa KLARNA som förmodligen är kreditorn i detta fallet. Expert har gått i KK och kan därför inte behandla din order ens. Så att du ens får en faktura är nästan lika med noll procents chans.

Köp spelet någon annanstans. Punkt slut ;D

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd redigerad och rensad*

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ingen vara, ingen faktura. Säg till inkasso att du vägrar betala innan du fått varan. Skicka gärna ett mail till dem så du kan bevisa att meddelat detta.

Du kan rikta samma invändningar mot inkasso som du kan mot försäljaren (28§ Konsumentkreditlag (2010:1846)) och du har rätt att hålla inne betalningen om varan inte levereras enligt köpavtalet (9-11§§ Konsumentköplag (1990:932)).