Sony lanserar krympt Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast fr.o.m PS3 så lanserades de inte som spelkonsoll, utan som multimediamaskin och den kostade 6000+ vid lansering i Sverige och sålde, så det är nog inga problem, kan Bose sälja en ljudanläggning som bara är förstärkare, iPod-docka och högtalare för 40 000kr i dessa ekonomiska tider så ser jag inte problemet, konstigt nog så säljs det mer "lyxprodukter" när det är ekonomisk kris än annars, tror folk trösthandlar mycket

Skickades från m.sweclockers.com

javisst , men men det återstår och se hur det blir helt enkelt

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Massa snack om att mjölka marknaden, varför dyker inte dessa diskussioner upp varje år när nvidia och amd släpper nya grafikkort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Djs:

javisst , men men det återstår och se hur det blir helt enkelt

Absolut, svårt att säga innan den finns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av cloned:

Massa snack om att mjölka marknaden, varför dyker inte dessa diskussioner upp varje år när nvidia och amd släpper nya grafikkort?

Ja.. nu när jag tänker på det så mjölkar verkligen AMD och Nvidia grafikkorts marknaden!
Asså, herregud!!!! Detta får CoD och alla sport spel som släpps varje år att verka fjuttigt!!

Något måste göras för att stoppa mjölkandet! INGEN MER MJÖLK!!!! Om alla slutar dricka mjölken så behövs det inte mjölkas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Massa snack om att mjölka marknaden, varför dyker inte dessa diskussioner upp varje år när nvidia och amd släpper nya grafikkort?

Det är inte riktigt samma sak. Sony släpper samma produkt som är billigare att tillverka men de planerar att sälja den dyrare. Visserligen är det bara ett riktpris, men runt 1500 kronor vore rimligt.
Jag ångrar i alla fall inte att köpte den senaste Slim för 1799 kronor för en vecka sedan där PSU:n är specad till 200 Watt istället för 190 Watt. Det har släppts fyra revisioner av Slim (fjärde revisionen från år 2011 drar minst energi) men dess yttre har sett likadan ut. Jag föredrar slot-in varianten framför den billiga mekaniska Blu-ray enheten i Super Slim.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Det är inte riktigt samma sak. Sony släpper samma produkt som är billigare att tillverka men de planerar att sälja den dyrare. Visserligen är det bara ett riktpris, men runt 1500 kronor vore rimligt.
Jag ångrar i alla fall inte att köpte den senaste Slim för 1799 kronor för en vecka sedan där PSU:n är specad till 200 Watt istället för 190 Watt. Det har släppts fyra revisioner av Slim (fjärde revisionen från år 2011 drar minst energi) men dess yttre har sett likadan ut. Jag föredrar slot-in varianten framför den billiga mekaniska Blu-ray enheten i Super Slim.

Alltid dyrt i början. Tillgång och efterfrågan du vet. Den sjunker "snart" i pris. Den där typen av skivspelare brukar ha problem dock. Minns första PS där man fick ställa den på högkant och lägga den upp och ner för att det skulle fungera. Den typen av spelare brukar börja krångla efter ett par år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Alltid dyrt i början. Tillgång och efterfrågan du vet. Den sjunker "snart" i pris. Den där typen av skivspelare brukar ha problem dock. Minns första PS där man fick ställa den på högkant och lägga den upp och ner för att det skulle fungera. Den typen av spelare brukar börja krångla efter ett par år.

Jag köper "alltid dyrt i början" om det vore en helt ny produkt, inte en ny revision, de fyra revisionerna av Slim blev ju inte dyrare? Min första PlayStation som jag köpte år 1996 fungerar fortfarande. Du har nog använt din flitigare än mig.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinkik:

Tror inte att Wii U kommer skilja sig så mycket jämfört med PS4 och XBOX 720.

Hehe, kom ihåg att du sa det sen när nästa Xbox och Playstation blivit lanserade

Permalänk

Kommer dom att stoppa i trådlösa 802.11n standarden i nätvekskortet nu istället för det gamla slöa b/g standarden tro ?

Tycker den nya slimen ser ut som en kokplatta.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Ja.. nu när jag tänker på det så mjölkar verkligen AMD och Nvidia grafikkorts marknaden!
Asså, herregud!!!! Detta får CoD och alla sport spel som släpps varje år att verka fjuttigt!!

Något måste göras för att stoppa mjölkandet! INGEN MER MJÖLK!!!! Om alla slutar dricka mjölken så behövs det inte mjölkas!

Har inget problem med mjölkningen personligen, vill jag inte ha eller behöver en ny produkt köper jag inte. Vart bara nyfiken på fenomenet.

Skrivet av Calle2003:

Det är inte riktigt samma sak. Sony släpper samma produkt som är billigare att tillverka men de planerar att sälja den dyrare. Visserligen är det bara ett riktpris, men runt 1500 kronor vore rimligt.
Jag ångrar i alla fall inte att köpte den senaste Slim för 1799 kronor för en vecka sedan där PSU:n är specad till 200 Watt istället för 190 Watt. Det har släppts fyra revisioner av Slim (fjärde revisionen från år 2011 drar minst energi) men dess yttre har sett likadan ut. Jag föredrar slot-in varianten framför den billiga mekaniska Blu-ray enheten i Super Slim.

http://www.youtube.com/watch?v=nwOsZbZYZTE

Anser inte att de årliga uppdateringarna av grafikkort är tillräckligt stora för att kallas helt nya produkter. 15-20% fler bildrutor på en sekund ser jag inte som en revolution och inget man blir sugen på att langa fram fyra nya tusenlappar på. Skulle räcka med att släppa nya kort synkront med nya direct x / opengl standarder, resten av tiden kan utvecklare lägga på att kräma ur prestanda ur de befintliga korten. Offtopic måhända men mer prisvärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men Sony gör bättre. De kan bara inte ha 15 paralllella konsoler ute. Kan ha max två inom samma marknad. PS4 är på gång.

Vad tycker du att de ska göra? Sluta sälja PS3? Det skulle vara mycket värre om de släppte nya konsoler var tredje år, då skulle de tvinga kunder köpa nya konsoler för de nyaste spelen när de egentligen hade fungerat på de äldre. De låter en plattform regera i några år just för att folk inte ska behöva byta konsol hela tiden. Ingen måste byta upp till den nya slim, de förbereder den bara för att vara budgetalternativ när PS4 släpps, är det fel menar du?

Det jag säger är att denna övergången hade dom kunnat göra för föera år sedan och istället för att göra det nu så smäller dom upp en ny modell, och det är ju grymt om dom kan göra den billigare. Problemet är att fom kommer att fasa ut gamla slim för att sälja denna för samma pris ända tills dom känner att nu kan vi släppa PS4:an för nu tjänar vi inte riktigt lika mycket pengar.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Det jag säger är att denna övergången hade dom kunnat göra för föera år sedan och istället för att göra det nu så smäller dom upp en ny modell, och det är ju grymt om dom kan göra den billigare. Problemet är att fom kommer att fasa ut gamla slim för att sälja denna för samma pris ända tills dom känner att nu kan vi släppa PS4:an för nu tjänar vi inte riktigt lika mycket pengar.

Men vad är felet? Den är billigare att tillverka och de har inte sänkt priset. Det är jag med på, men med tanke på att de sålde urpsrungliga PS3 till stor förlust och att de sist jag kollade fortfarande inte ligger på plus så ser jag inget problem med det. De släpper en attraktivare variant, som sedan ska bli billigare dessutom. Bättre det än att hålla kvar vid en äldre variant som är sämre och aldrig kan få ner priset lika långt heller.
Eftersom den nya slim inte är menad att köpas av de som redan har PS3 så är det inte att mjölka. Det är ett bättre alternativ för de som funderar på att köpa eller väntar på att priset ska falla lite till.

Permalänk
Medlem

Har inget PS3 men går i tankarna på att köpa ett nu när konsolen hamnat på en rimlig nivå. Sen köper jag PS4 om några år när den hamnat på en rimlig nivå

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men vad är felet? Den är billigare att tillverka och de har inte sänkt priset. Det är jag med på, men med tanke på att de sålde urpsrungliga PS3 till stor förlust och att de sist jag kollade fortfarande inte ligger på plus så ser jag inget problem med det. De släpper en attraktivare variant, som sedan ska bli billigare dessutom. Bättre det än att hålla kvar vid en äldre variant som är sämre och aldrig kan få ner priset lika långt heller.
Eftersom den nya slim inte är menad att köpas av de som redan har PS3 så är det inte att mjölka. Det är ett bättre alternativ för de som funderar på att köpa eller väntar på att priset ska falla lite till.

Klart det är! Men det verkar som om vi pratar om två olika saker, du pratar om att dom mjölkar kunderna och jag pratar om att dom mjölkar en produkt.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Klart det är! Men det verkar som om vi pratar om två olika saker, du pratar om att dom mjölkar kunderna och jag pratar om att dom mjölkar en produkt.

Nja jag ser det som bra att de har förra generationens konsol som budgetalternativ. Och jag ser det som rätt bra att de inte byter konsoler för ofta, det skulle vara att mjölka kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

äntligen! De blir bara plastigare o plastigare. Första konsollerna var lite exklusiva premium feel över.

De första modellerna? Du menar de som hade ett så tunt plast-skal att man såg igenom det?

Permalänk
Medlem

Vi får en fet ps4 konsol, sen kommer det en lite mindre modell, därefter en ännu mindre. Skitgammal trick de kör med.

Permalänk
Skrivet av cloned:

Massa snack om att mjölka marknaden, varför dyker inte dessa diskussioner upp varje år när nvidia och amd släpper nya grafikkort?

för att du får samma prestanda med dagens ps3 som när den kom.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Vi får en fet ps4 konsol, sen kommer det en lite mindre modell, därefter en ännu mindre. Skitgammal trick de kör med.

Skillnaden är väl att den feta inte kommer att vara bakåtkompatibel denna gången.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nja jag ser det som bra att de har förra generationens konsol som budgetalternativ. Och jag ser det som rätt bra att de inte byter konsoler för ofta, det skulle vara att mjölka kunder.

Jojo, absolut tyvärr så tycker jag ganska ofta att det är brist på spel till förra generationerna(om man inte går till beg. marknaden) och man vill ju gärna köpa dom nya spelen som polarna kör.

Men som sagt dom hade gärnat kunnat göra det tidigare i min mening.

Absolut.. blev nästan ruinerad vid förra skiftet:P Det enda jag egentligen hoppas på inför framtiden just nu är flera oportade spel till PC och konsoler med bakåtkompabilitet.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

Äh, strunta i att köpa denna. Den här är mycket billigare.

• Mindre
• Lättare
• Snyggare

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Hehe, kom ihåg att du sa det sen när nästa Xbox och Playstation blivit lanserade

Menar att det inte kommer vara ett lika stort gapp mellan Wii U och resten som det var med Wii och resten.

Plus, Wii U kontrollen drar ju mycket räkne kraft, det måste man tänka på.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av The Vulture:

Vad har utvecklarna med detta att göra? Verkligen ingenting. Konsolmarknaden är stor och innebär intäkter för utvecklarna. Klart man måste ha ett så stort utbud som möjligt. Men när konsoler med 6-7 år på nacken fortfarande används, då blir spelen lidande. Jag minns inte ens senast jag såg på ett spel och fick en Wow-känsla, BF3 möjligen, men det visades ju upp på PC från första början. DICE fattar att konsolerna är hopplöst efter. Spelindustrin har stannat av, och så länge man inte är en stor studio finns det inte tid eller resurser att göra PC-versionen särskilt mycket bättre än konsol-diton, och då drabbas även folk som spenderat pengar på bra hårdvara.

Nä, nya konsoler NU, tack. Det här är snart ohållbart. Fyfan.

Föga förvånande att folk här i tråden bemöter detta positivt. Vissa verkar verkligen inte fatta vad mycket mer spelutvecklarna kan göra med ny, starkare hårdvara, och då talar jag verkligen inte bara om grafik.

Vad utvecklarna har att göra med sitt beslut att göra spel till konsoller "ingenting"?
Det var som fan... det var jag fullständigt övertygad om.