Permalänk

Hjälp med surfplatta!

Skulle behöva råd och tips om köp av surfplatta
Har kikat runt lite och dom 2 det står emellan är
Samsungs Tab 10.1
Eller ASUS Transformer
Kraven är väl att den skall ha 3G, hyffsat stor och sjyst skärm (för filmtittande)
Kommer mest använda den för surfning,film,spel kolla på bilder mm ,en bra platta att ha med på resan alltså
Är Samsungen en fördel om man som jag redan har en mobil Samsung galaxy S2?
Vilken rekar ni åt mig?
Eller är nått annat bra på G närmaste 2 månaderna ,som är värt att vänta på?

Permalänk
Medlem

Har en Asus Transformer TF300 som jag är sjukt nöjd med. Kan rekommendera den. Android 4.1.1 är nuvarande versionen. Bättre prestanda än Tab 10.1.

Permalänk
Skrivet av 2infinity:

Har en Asus Transformer TF300 som jag är sjukt nöjd med. Kan rekommendera den. Android 4.1.1 är nuvarande versionen. Bättre prestanda än Tab 10.1.

Ja det låter bra det är den jag e mest sugen på,tänkte mest på om det fanns fördelar med Samsungen eftersom jag har en S2 MOBIL

Permalänk
Medlem

Fast är 3G verkligen ett krav? Du kan ju använda SGS2an som "router" antar jag? Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Skrivet av DraLetterZ:

Fast är 3G verkligen ett krav? Du kan ju använda SGS2an som "router" antar jag? Rätta mig om jag har fel.

Jo det e ju klart ,men blir ju änna lite bökigt att ha med mobilen ständigt,eller den har man ju oftast med sig ändå ,,hmmmm
kluven!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Jo det e ju klart ,men blir ju änna lite bökigt att ha med mobilen ständigt,eller den har man ju oftast med sig ändå ,,hmmmm
kluven!

Jo, mobilen har man ju alltid med sig. Det blir dessutom ganska så mycket billigare då man slipper ha 2 abonnemang för internet och man sparar in på att köpa en platta med WiFi endast.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Skrivet av DraLetterZ:

Jo, mobilen har man ju alltid med sig. Det blir dessutom ganska så mycket billigare då man slipper ha 2 abonnemang för internet och man sparar in på att köpa en platta med WiFi endast.

Är det smidigt att connecta via mobilen,eller e det massa strul och ballar anslutning ifrån mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Är det smidigt att connecta via mobilen,eller e det massa strul och ballar anslutning ifrån mycket?

Mhm, jag har ingen direkt erfarenhet av SGS2, men jag vet att det gick bra med iPhone de gånger jag prövat. Tror inte att en telefon som S2 ska ha några anslutningsproblem, men du kan ju googla och se efter för säkerhets skull.

Edit: Tror också att när du väl parat dem en gång kommer de att ansluta automatiskt bara "delningen" på telefonen är aktiverad. Kanske finns någon annan här som vet mer dock och kan förklara. Har aldrig ägt en android, men känner till principerna.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Skrivet av DraLetterZ:

Jo, mobilen har man ju alltid med sig. Det blir dessutom ganska så mycket billigare då man slipper ha 2 abonnemang för internet och man sparar in på att köpa en platta med WiFi endast.

Ok tackar, får ta mig en rejäl funderare påt ,sparar ju över 1000:- på det

Permalänk

Ja kör WiFi tethering från min SGS3:a till min Asus TF300T när ja e i kommunaltrafiken och när jag studerar, fungerar grymt bra! Första gången måste man connecta manuellt till telefonen med plattan men sedan går det per automatik så fort du slår på WiFi tethering på mobilen. Under de 3 veckor jag ägt plattan har den aldrig tappat WiFi-uppkopplingen (använder flera timmar varje vardag).

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Skrivet av SirGadden:

Ja kör WiFi tethering från min SGS3:a till min Asus TF300T när ja e i kommunaltrafiken och när jag studerar, fungerar grymt bra! Första gången måste man connecta manuellt till telefonen med plattan men sedan går det per automatik så fort du slår på WiFi tethering på mobilen. Under de 3 veckor jag ägt plattan har den aldrig tappat WiFi-uppkopplingen (använder flera timmar varje vardag).

Ok det låter bra,
Ser nu att det finns en vassare variant
asus transformer infinity den har ju inte ens 3G så den kanske man skulle ta,men är den verkligen värd 2000:- extra ?
Vad har den i så fall som gör den värd det priset?

Permalänk
Skrivet av Mironoff123:

Ok det låter bra,
Ser nu att det finns en vassare variant
asus transformer infinity den har ju inte ens 3G så den kanske man skulle ta,men är den verkligen värd 2000:- extra ?
Vad har den i så fall som gör den värd det priset?

Bättre skärm (högre upplösning samt bättre färger/ljusstyrka/kontrast)
Högre klockad processor
Blixt till kameran på baksidan
Metallhölje (högre kvalitetskänsla?)

Kan möjligtvis ha glömt något annat oxå...

Edit: Hade jag köpt platta idag hade jag valt TF700 om jag hade pengarna med motiveringen högre upplösning

Edit 2: Den har förstås 64GB internt minne istället för 32GB oxå

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk

Ok tackar,skall ta en sväng ut till Inet och klämma på den strax !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Ok tackar,skall ta en sväng ut till Inet och klämma på den strax !

Elgiganten kör ut lite surfplattor denna helg med:)

http://www.elgiganten.se/cms/s-KGesGQVtxIgAAAEu0jRJdH0X/super...

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Det blev en Infinity
verkar läcker
Så vad skall man fylla den med för diverse trevliga appar
Vad finns det för spel som man kan fördriva tiden med om man sitter på bussen/tåget
Ja helt enkelt det som denna passar till
Tacksam för sjysta tips nu
så ös gärna på!
Tack på förhand!

Edit:Såg nu att när jag connectade mitt Google account så laddades alla mina Appar ner till plattan hehe det var ju nice,,,
Har ni tips om sjysta bra spel som passar till plattan så e jag dock tacksam!

Permalänk
Medlem

Jag tycker om gunman Clive, sentinel 3, jellydefence, where's my water och anomaly war zone:)

(bland annat)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Fortsätter på min trådstart.
2 Frågor som kanske någon kan svara på
1:Hur kan jag ange VLC som min standard mediaspelare,som det är nu om jag går in i filhanteraren och under media filmer så spelas dom upp med någon annan mediaspelare som tydligen inte stödjer srt filer (svenska undertexter)
2:Hur för jag över filer från min Samsung Galaxy S2 till Asusen på absolut smidigaste sätt?
Tackar på förhand!

Permalänk

Grymt forum med massor av svar,,ja jag e ironisk
Loggar ut och hittar ett forum som funkar
Nördar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mironoff123:

Grymt forum med massor av svar,,ja jag e ironisk
Loggar ut och hittar ett forum som funkar
Nördar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag inte mata trollet men jag kan inte låta bli att slänga in en godsak..

Vad är det som gör att forumet inte funkar? Bara för att du inte får svar på några dar betyder det inte automatiskt att forumet slutar att fungera.
Vi andra kanske har annat att göra? Jobb, skola, föräldrar (Du anar inte hur mkt jobb det ligger bakom) eller så har ingen varken lust eller kunskap att svara på din fråga? Google vet säkert.