Permalänk

tja röd lampa asus formula v

tja precis byggt i hop datorn har en amd fx 8150 köpte ett bio chip så det är itne problemet men det är en lampa som lyser rött varge gång jag startar datorn

den lyser så här http://www.youtube.com/watch?v=MXdxo3AGzn0

vad ska jag göra ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av piwomocne:

tja precis byggt i hop datorn har en amd fx 8150 köpte ett bio chip så det är itne problemet men det är en lampa som lyser rött varge gång jag startar datorn

den lyser så här http://www.youtube.com/watch?v=MXdxo3AGzn0

vad ska jag göra ...

Leta upp manualen, antagligen har det att göra med Cpu, ram, grafik, hårddisk eller något annat som berörs utav startup check.
Har ett Rampage Extreme 3 så jag har samma startup check.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Rekordmedlem

Att den lyser betyder fel på nått och den lyser konstant så länge den detekterar det, den videon du länkade var ju minnesfel, om du har samma diodlysande så se över minnena, tex resetta moderkortet om du klockat.
Och vad menar du med köpt ett bio chip ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Att den lyser betyder fel på nått och den lyser konstant så länge den detekterar det, den videon du länkade var ju minnesfel, om du har samma diodlysande så se över minnena, tex resetta moderkortet om du klockat.
Och vad menar du med köpt ett bio chip ?

Skulle tippa på att han menar ett BIOSchip, så att resetta CMOS lär nog inte hjälpa här.

Har du testat med ett minne i taget t.ex?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Har du anslutit båda strömkablarna? Annars startar den inte och det blinkar rött lite överallt på asus korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Han har ju bara en ramsticka. Han kan ju inte testa med bara en.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Bunte:

Har du anslutit båda strömkablarna? Annars startar den inte och det blinkar rött lite överallt på asus korten.

Skickades från m.sweclockers.com

va menar du med båda ? ström kablana har bara inne den till näteggget

Permalänk

jag ringdeasus dom sa att man måste ha något med 2 power connection i gång vart hittar man den andra e80x12v ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av piwomocne:

jag ringdeasus dom sa att man måste ha något med 2 power connection i gång vart hittar man den andra e80x12v ?

Haha, e80x12v.

Koppla i

Den längst upp till vänster och ev. den längst upp till höger, sistnämnda kan vara en dubbelt som sitter i tandem.

Hjälper inte det, kolla manualen.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

tja allt funkar nu

Permalänk
Medlem

kul att det löste sig hade samma problem när jag köpte mitt Formula V tills jag kom på va som va fel