Permalänk
Medlem

Grafikkorts problem?

När jag spelar World of Warcraft så blir min skärm svart i några sekonder sen kommer det tillbaka. Jag tror att det är fel på grafikkortet men vill fråga här innan jag skickar iväg den. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde svara snabbt.

Permalänk
Skrivet av Zlympy:

När jag spelar World of Warcraft så blir min skärm svart i några sekonder sen kommer det tillbaka. Jag tror att det är fel på grafikkortet men vill fråga här innan jag skickar iväg den. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde svara snabbt.

blir det svart lite då och då eller bara när du startar upp spelet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

blir det svart lite då och då eller bara när du startar upp spelet ?

Det blir bara när jag spelar World of Warcraft.

Permalänk
Skrivet av Zlympy:

Det blir bara när jag spelar World of Warcraft.

ja men blir det lite då och då när du spelar World of Warcraft eller bara när du startar spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

ja men blir det lite då och då när du spelar World of Warcraft eller bara när du startar spelet

Ja det är då och då

Permalänk
Skrivet av Zlympy:

Ja det är då och då

Dyker det upp en ballongruta där det står "Drivrutinerna till grafikkortet har återställts" eller något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Dyker det upp en ballongruta där det står "Drivrutinerna till grafikkortet har återställts" eller något liknande?

nej inte längre. Det gjorde det innan när jag hade dåligt RAM och HDD, men de har jag bytt ut.

Permalänk
Medlem

Ändra i wow:
ESC -> Video settings -> Advanced -> ändra från DirectX 11 till DirectX 9. Funkade för mig-

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Ändra i wow:
ESC -> Video settings -> Advanced -> ändra från DirectX 11 till DirectX 9. Funkade för mig-

ska test det

Permalänk

om inte det funkar kan du installera om drivrutinerna och se om det funkar