Integrationspolitiken i landet Sverige

Permalänk
Medlem

Integrationspolitiken i landet Sverige

God kväll.
Jag såg kvällens Debatt på SVT1 och häpnar över vad som händer i det här landet.
Rasist eller ej är icke relevant därför att basen finns där ändå.

Sverige har alltid varit ett öppet och hjälpsamt land. Där råder ingen tvekan, ibland alldeles åt helvete för hjälpsamt, om min personliga åsikt får komma fram. Men som sagt nu ligger inte min personliga åsikt i främsta rummet utan den syn på integrationspolitiken som man ser.

Visst vill vi väl alla hjälpa människor i omedelbar nöd, eller hur? Jag gör det gärna när tillfälle ges, helt klart.
Men,
hur hjälper landet Sverige någon annan när man tar in 1200 asylsökande i veckan, bara från syrien. Södertälje kommun(som var med i Debatt) har stora problem med bl.a bostäder, 10-12 pers bor i en trea-fyra liksom. Är det humant och bra?

Arbete? Finns väldigt lite, inte ens våra egna svenska ungdomar har arbete, så hur skulle en icke svensktalande person få jobb? Ekvationen är orimlig. Om man inte via statliga åtgärder går in med "bidrag" till arbetsgivare. Fan vad bra! Eller vänta nu...varför fick Mohammed jobbet men inte Henrik? Jaha, arbetsgivaren får bidrag av staten. Jävligt humant och ett sånt förfarande späder naturligtvis på rasismen.

Reformer; som t.ex ger invandrare ett par år på sig att lära sig svenska, SFI, Svenska För Invandrare. I två år får människor betalt av skattebetalarna, glöm inte bort lägenheterna som de bor i, möblerna etc etc. Det är ju vackert på alla vis, klart humant! Svenska språket kan jag tänka mig inte är lätt att lära sig, full cred till de som lyckas. Men jag menar, en hög siffra, säger mig att högst 40% lyckas lära sig språket till acceptabla nivåer. Resten vill inte, orkar inte eller bryr sig inte. De har ju det humant ändå...

Frågan jag ställer mig, till alla som vill fortsätta på den här linjen i invandrings och integrationspolitiken är:
Är det verkligen så jävla lyckat, egentligen? Att dra in "ett par bra exempel" håller liksom inte med tanke på att 1200 x 52 är = 62400 syrier. Räknar vi alla så kommer vi bortåt 100 000 personer varje år.
Var/Vad kommer de ifrån? I värsta fall krig, javisst. Fruktansvärt. Men är det inte dags för andra länder snart? Sverige kan ju inte fortsätta så här, från min syn på saken, så är det självklart att landet Sverige är på väg åt en kollaps vad beträffar detta.

Roligt också att se Ullenhag från FP mot Åkesson. Vad har FP i senaste siffror? 4-5%? SD har bortåt 7-8% och man kan räkna med lätt över 10% för SD 2013. Så jag är inte ensam om missnöjet, vilket känns jävligt bra.

Sammanfattning:
Jag är inte ute efter att hänga ut invandrare. Men jag tror personligen inte ens att de själva gillar situationen. Jag tycker att andra länder kan ta större ansvar. Det känns som det bara är Sverige, Sverige, Sverige hela tiden. Vi tar emot. Avvisar Sverige någon så blir det ofta ett jädra liv och kritiken haglar ända från FN... Helt otroligt.

Permalänk
Avstängd

Cirka 1 miljard människor i världen lever i fattigdom och har svårt att få mat för dagen. Cirka 100 miljoner människor föds in i fattigdom varje år. De människor vi menar att hjälpa och tar hit utgör en minimal del av dessa i relation till det globala problemet, men en högst signifikant del sett till vår egen befolkning. Nettoeffekten blir att vår befolkning så sakteliga byts ut mot en från tredje världen, samtidigt som det globala problemet fortsätter eskalera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klingon:

Cirka 1 miljard människor i världen lever i fattigdom och har svårt att få mat för dagen. Cirka 100 miljoner människor föds in i fattigdom varje år. De människor vi menar att hjälpa och tar hit utgör en minimal del av dessa i relation till det globala problemet, men en högst signifikant del sett till vår egen befolkning. Nettoeffekten blir att vår befolkning så sakteliga byts ut mot en från tredje världen, samtidigt som det globala problemet fortsätter eskalera.

Fast nu drar du upp en helt annat problematik, fattigdom och svält. Tråden är inte avsedd för det, skapa en egen tråd om fattigdom och svält.
Det du tar upp där har ingenting med Sveriges integrationspolitik att göra idag.

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Dags att öppna ögonen. Är det någon på swec som tycker att massinvandringen är bra?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Precis Nino.
"They need help, where they live"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Fast nu drar du upp en helt annat problematik, fattigdom och svält. Tråden är inte avsedd för det, skapa en egen tråd om fattigdom och svält.
Det du tar upp där har ingenting med Sveriges integrationspolitik att göra idag.

Ett av de tyngsta skäl som anges till vår massinvandring är den humanitära aspekten. Anledningen till att vi anses ska syssla med integration är massinvandringen. Utan denna hade vi inte dessa problem heller, därav relevansen. Många tycker att vi ska begränsa invandringen och "ta hand om de som redan kommit hit" innan vi tar in fler. Då resonerar man som att en stor invandring av främmande folkslag redan är fastslaget och det enda vi har att göra är att förhålla oss till detta - så är det inte, men det är en enorm propagandaseger för globalisterna om vi tänker så. Då kan vi aldrig lösa problemet.

Permalänk
Medlem

Inför faddersystem. För att få stanna i sverige måste man hitta minst en fadder som är villig att gå i borgen för alla kostnader för flyktingen. Enkelt och flexibelt system. Vi får precis så många invandrare som folk vill och kan försörja.

För Invandrare som kan försörja sig själva över vettig gräns är välkomna utan fadder. dvs om de kan visa besparningar mtosvarande 2-3 års löner eller en arbetsgivare som granaterar lön under motsvarande tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klingon:

Många tycker att vi ska begränsa invandringen och "ta hand om de som redan kommit hit" innan vi tar in fler.

Att i första hand begränsa för att ta hand om de människor Sverige tagit in kan aldrig vara fel. Fortsätter det så här så kommer det verkligen bli en mindre katastrof på sikt.
* Begränsa och ta hand om de vi nu har, vi kan ju inte bara skicka iväg de på en bananbåt, många har dessutom medborgarskap men kan ingen svenska...

* Hjälpen ska riktas där den behövs, d.v.s i respektive länder.

* Sverige borde kräva att andra länder är lika hjälpsamma.

Har du förresten koll på hur mycket biståndspengar Sverige, utöver denna kostsamma invandring, skickar iväg till länder i "fattigdom och svält" som du tog upp? Det är hiskeliga summor även där och i kontexten är det kontraproduktivt. Vi snackar här över 10 miljarder kronor i bara biståndspengar varje år. Medans skola, vård, omsorg och våra pensionärer här i Sverige går på knäna. Hur fan kan man rättfärdiga det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Precis Nino.
"They need help, where they live"

Tuggumifilmen är tröttsam redan första gången han visade den nångång på 90-talet då han hade en lite annan frisyr och mindre tuggumibollar. Ingen har sagt att man bekämpar fattigdomen eller förbättrar läget för fattiga när man ger folk asyl. Det är två olika slags områden. Man hjälper individerna som tar sig från dessa fattiga områden pga av att de flyr och söker asyl.

Tuggummi-mannen blandar medvetet ihop korten för att förvirra och argumentera för något helt annat än det han tar upp. Det är samma sak med integrationspolitiken, vi tar in personer som söker asyl dvs flyr från krig och förtryck. Dessa personer försöker vi sedan integrera in i samhället och det går bra eller mindre bra samt att det är olika nivåer från land till land. Att hjälpa folk i nöd är ett bra sätt att rädda liv. Det är inget du kan göra genom "they need help, where they live".

För övrigt så görs även detta såklart, man skickar mat och förnödenheter och idella arbetare till sådana platser. Men återigen, det är ett helt annat problem än integrationspolitik.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Falcon:

Att i första hand begränsa för att ta hand om de människor Sverige tagit in kan aldrig vara fel. Fortsätter det så här så kommer det verkligen bli en mindre katastrof på sikt.
* Begränsa och ta hand om de vi nu har, vi kan ju inte bara skicka iväg de på en bananbåt, många har dessutom medborgarskap men kan ingen svenska...

* Hjälpen ska riktas där den behövs, d.v.s i respektive länder.

* Sverige borde kräva att andra länder är lika hjälpsamma.

Har du förresten koll på hur mycket biståndspengar Sverige, utöver denna kostsamma invandring, skickar iväg till länder i "fattigdom och svält" som du tog upp? Det är hiskeliga summor även där och i kontexten är det kontraproduktivt. Vi snackar här över 10 miljarder kronor i bara biståndspengar varje år. Medans skola, vård, omsorg och våra pensionärer här i Sverige går på knäna. Hur fan kan man rättfärdiga det?

Inget man kan rättfärdiga, tycker sverige skall kräva detta omedelbart men vi vet hur det är, går ner på knä för EU och annat icke-kul..
10 miljarder är på tok för mycket.. Se till att vi svenska och invånare har det bra, eller iaf bättre än det är för vissa nu sen kan vi hjälpa andra..

PS. 19 stycken i en två var det..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Att i första hand begränsa för att ta hand om de människor Sverige tagit in kan aldrig vara fel. Fortsätter det så här så kommer det verkligen bli en mindre katastrof på sikt.
* Begränsa och ta hand om de vi nu har, vi kan ju inte bara skicka iväg de på en bananbåt, många har dessutom medborgarskap men kan ingen svenska...

* Hjälpen ska riktas där den behövs, d.v.s i respektive länder.

* Sverige borde kräva att andra länder är lika hjälpsamma.

Jag tycker att vi ska begränsa invandringen och börja skicka hem individer som tillhör främmande folkslag. När jag pratar om att begränsa invandringen så menar jag då att vi endast ska ha invandring från närliggande länder, såvida det inte gäller personer med oumbärlig spetskompetens för vårt nationella näringsliv. Vi har ju egentligen ingen rätt att kräva att andra länder tar sig an fler invandrare, vi har däremot rätt till vårt eget land. Min åsikt är att svenskheten är en genetisk fråga, inte en administrativ. Medborgarskap i dagens läge betyder väldigt lite då dessa människor från tredje världen inte kan assimileras in i den svenska etniska gruppen utan stor och oåterkallelig genetisk påverkan. Att de heller inte vill assimileras är även det ett faktum.

Skrivet av Falcon:

Har du förresten koll på hur mycket biståndspengar Sverige, utöver denna kostsamma invandring, skickar iväg till länder i "fattigdom och svält" som du tog upp? Det är hiskeliga summor även där och i kontexten är det kontraproduktivt. Vi snackar här över 10 miljarder kronor i bara biståndspengar varje år. Medans skola, vård, omsorg och våra pensionärer här i Sverige går på knäna. Hur fan kan man rättfärdiga det?

Jo, det är horribla summor pengar och jag håller med dig om att det inte går att rättfärdiga. Dessutom vill jag lyfta det större perspektivet återigen, vilka effekter får exempelvis hjälpsändningar till svältande länder på lång sikt? Problemet är att det föds för många barn sett till den produktion av livsmedel som finnes i till exempel delar av Afrika. Folkmängden måste anpassas till resurserna. Denna konstgjorda andning gör skada på lång sikt och håller igång problematiken. Naturen måste få ha sin gång.

Permalänk

Vi har inte haft någon riktig rannsakning i Stockholm sedan 1520 och det känns lite som om detta är felet med dagens makthavare. Skämtåsido, så tycker jag de för en politik på visa frågor som inte folket stöder. Flyktingpolitiken är just en sådan del som innehåller mycket knepigt, såsom retroaktivt barnbidrag.

Min åsikt kring flykting, miljö, arbetspolitik med mera är väldigt enkel. Se vad andra gör och apa efter, med "apa efter" så menar jag att man inte ska vara hur dum som helst, utan fundera på vilka brister som finns och försöka välja det bästa.

Att ha en sjukligt inställning att man ska ha ett mer ansvar är inte bra, visst var och en får för sina egna pengar skänka hur mycket de vill, men ge tusan i att prata om vad andra ska göra med sina pengar.

Skrivet av Klingon:

Jag tycker att vi ska begränsa invandringen och börja skicka hem individer som tillhör främmande folkslag.

Vad är främmande folkslag, alla förutom samerna? Jag menar inte att trolla, utan mer syftar på vart man ska dra gränsen? För min del så har jag lite valonblod i mig från moderns sida från början av 1600talet, kan jag ändå då kalla mig för en riktig svensk? Jag kan ju klart och tydligt intyga i kyrkböckerna med mera när min släkt har invandrat hit. Förutom att det kanske genetisk går att se. T.ex. min gammalmormor hade bruna ögon.
*edit*
Sedan var det lite si och så med faderskapet förr i tiden. Dna tester fanns ju inte, så jag kan mycket väl ha utländsk härkomst senare bak i tiden också.

Fråga nr 2 är, varför ska vi skicka hem dem? Jag är av åsikten att alla ska ha rätt att få driva sin åsikt, dock blir det lite knepigt när någon tredje part pratar om vilka personer jag ska få ha på min mark och vilka jag ska få ha anställt. Och jag förstår inte riktigt vad detta angår andra?

Skrivet av Klingon:

När jag pratar om att begränsa invandringen så menar jag då att vi endast ska ha invandring från närliggande länder, såvida det inte gäller personer med oumbärlig spetskompetens för vårt nationella näringsliv.

Med oumbärlig spetskompetens så räknas även lokalvårdare och grannplanterare med eller? För konstigt nog så är det så liten arbetslöshet i sverige, så att skogsnärningen inte kan hitta svensk arbetskraft som kan göra de allra enklaste jobben.

Skrivet av Klingon:

Min åsikt är att svenskheten är en genetisk fråga, inte en administrativ.

Jag ser svenskhet som ett subjektiv, där man beroende på hur man ställer frågan och ser på saken får olika resultat. En svensk medborgare kan räknas som svensk under visa tillfällen, det mest öppenbara är väl vid krig. Någon ropar: -Skjut inte han är svensk! Annan svarar, nej han är inte svensk han är en norsk som har invandrat till sverige.

Skrivet av Klingon:

Medborgarskap i dagens läge betyder väldigt lite då dessa människor från tredje världen inte kan assimileras in i den svenska etniska gruppen utan stor och oåterkallelig genetisk påverkan. Att de heller inte vill assimileras är även det ett faktum.

Ett bra svar hade enbart varit ordet *gäsp*.
Men jag ställer mig frågan vad du menar med oåterkallelig genetisk påverkan, menar du ändra saker som hudfärg, näsa med mera? Eller syftar du på att det finns genetisk skillnad som påverkar vårt beteende, om det är det sista så är jag för nyfiken på vad du har för vetenskapligt stöd för detta påstående?

Skrivet av Klingon:

Jo, det är horribla summor pengar och jag håller med dig om att det inte går att rättfärdiga. Dessutom vill jag lyfta det större perspektivet återigen, vilka effekter får exempelvis hjälpsändningar till svältande länder på lång sikt? Problemet är att det föds för många barn sett till den produktion av livsmedel som finnes i till exempel delar av Afrika. Folkmängden måste anpassas till resurserna. Denna konstgjorda andning gör skada på lång sikt och håller igång problematiken. Naturen måste få ha sin gång.

Även om denna text är rå, så är jag inte direkt emot vad du menar. Men jag ser dock lite annorlunda på saken som att "naturen har sin gång", istället för att folkmängd måste anpassas. Och vi kan hjälpa till om vi känner att vi själva mår bra av detta. Alltså många människor mår bra av att ge andra sin empati och det är orsaken till varför vi ska ge andra vår empati.

*edit2*

Nu kommer jag med en generell frågeställning som jag ofta funderar på. Det finns gott om personer i vårt land som pratar om svenskhet och att denna ska vara genetisk o.s.v. Jag är dock väldigt skeptisk till om dessa individer ens bryr sig om att se vad de har för anor något mer en vanlig svensk medborgare. Vad ens mor- och farföräldrar heter och arbetade med vet de flesta, men vad deras föräldrar hete vet inte alla och inte ens var de bodde. Går man bara en enda generation tillbaka till så uppskattar jag att i princip 0% (avrundat) av alla nationalister ens kan tala om vad dessa individer hette eller gjorde mer än enbart bonde och aldrig ens har ställt sig frågan..
Det är den uppfattningen jag har fått om folk, sedan hur rätt den är kan man fråga sig. Jag tycker folk med nationalistiska åsikter ska rannsaka sig själva och ställa frågan om de ens bryr sig om var de själva kommer ifrån eller om det mer är tomt prat?

*Min fördom kommer från då jag arbetade som systemerare för en släktforskarförening, där jag konstigt nog aldrig såg några "unga nationalister" som verkar så intresserade om folks ursprung och härkomster etc. Nu är vad jag har upplevt inte detsamma som vad hur det verkligen förhåller sig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Vad är främmande folkslag, alla förutom samerna? Jag menar inte att trolla, utan mer syftar på vart man ska dra gränsen? För min del så har jag lite valonblod i mig från moderns sida från början av 1600talet, kan jag ändå då kalla mig för en riktig svensk? Jag kan ju klart och tydligt intyga i kyrkböckerna med mera när min släkt har invandrat hit. Förutom att det kanske genetisk går att se. T.ex. min gammalmormor hade bruna ögon.
*edit*
Sedan var det lite si och så med faderskapet förr i tiden. Dna tester fanns ju inte, så jag kan mycket väl ha utländsk härkomst senare bak i tiden också.

Egentligen behöver vi inte fundera så mycket på utländska anfäder då det är nuläget som räknas, det vill säga: än du genetiskt lik etniska svenskar? Exakt vilken toleransnivå som ska föreligga är jag inte genetiker nog att svara på. När det gäller samerna är de ett distinkt folk från svenskarna, men har rätt till ett mer eller mindre autonomt område i Sverige i min mening.

Skrivet av bud_bundy:

Fråga nr 2 är, varför ska vi skicka hem dem? Jag är av åsikten att alla ska ha rätt att få driva sin åsikt, dock blir det lite knepigt när någon tredje part pratar om vilka personer jag ska få ha på min mark och vilka jag ska få ha anställt. Och jag förstår inte riktigt vad detta angår andra?

Därför att Sverige är svenskarnas land och, för att de ska fungera bra, svenskarnas etniskt homogena (med vissa undantag som nämnts) levnadsrum.

Skrivet av bud_bundy:

Med oumbärlig spetskompetens så räknas även lokalvårdare och grannplanterare med eller? För konstigt nog så är det så liten arbetslöshet i sverige, så att skogsnärningen inte kan hitta svensk arbetskraft som kan göra de allra enklaste jobben.

Det finns gott om arbetslösa svenskar. Anser de sig för fina för att jobba i skogen krävs lite jävlar anamma i uppfostringssyfte, inte några busslaster somalier.

Skrivet av bud_bundy:

Ett bra svar hade enbart varit ordet *gäsp*.
Men jag ställer mig frågan vad du menar med oåterkallelig genetisk påverkan, menar du ändra saker som hudfärg, näsa med mera? Eller syftar du på att det finns genetisk skillnad som påverkar vårt beteende, om det är det sista så är jag för nyfiken på vad du har för vetenskapligt stöd för detta påstående?

Jag syftar på både mentala och fysiska attribut. Det mest slående mentala attributet är IQ som har en hög grad av ärftlighet. Det finns också den biologiska särarten att betrakta. Den svenska kulturen och samhället skapas av svenskarna - en förändring av folket resulterar i en förändring av dessa folkets yttringar. Jag anser att detta i sig är anledning nog att vara mot mångkultur. Folket blandas ut och tappar sin särart, kulturen tappar sin grogrund och ersätts av en kreolkultur med människan som enkom producent och konsument.

Skrivet av bud_bundy:

Även om denna text är rå, så är jag inte direkt emot vad du menar. Men jag ser dock lite annorlunda på saken som att "naturen har sin gång", istället för att folkmängd måste anpassas. Och vi kan hjälpa till om vi känner att vi själva mår bra av detta. Alltså många människor mår bra av att ge andra sin empati och det är orsaken till varför vi ska ge andra vår empati.

Jag ser vår empati som någonting i grunden gott, tyvärr verkar vi som folk tappat självbevarelsedriften. Jag föreslår att vi hjälper i svenska hemlösa, djur och natur och stödjer forskning i första hand. Dock bör det tilläggas att folk som normalt sett kan föda sin befolkning utan problem men råkar ut för en tillfällig katastrof bör få stöd - där handlar det bara om ett tillfälligt bakslag och inte en systematisk felfördelning.

Skrivet av bud_bundy:

Nu kommer jag med en generell frågeställning som jag ofta funderar på. Det finns gott om personer i vårt land som pratar om svenskhet och att denna ska vara genetisk o.s.v. Jag är dock väldigt skeptisk till om dessa individer ens bryr sig om att se vad de har för anor något mer en vanlig svensk medborgare. Vad ens mor- och farföräldrar heter och arbetade med vet de flesta, men vad deras föräldrar hete vet inte alla och inte ens var de bodde. Går man bara en enda generation tillbaka till så uppskattar jag att i princip 0% (avrundat) av alla nationalister ens kan tala om vad dessa individer hette eller gjorde mer än enbart bonde och aldrig ens har ställt sig frågan..

Kan inte svara säkert men det är både och. Jag tycker att det svenska folkets historia är viktigare för ett nationalistiskt synsätt än individens släkt. Generellt tycker jag att det är som ofta annars - vissa nationella är intresserade av släktforskning, vissa inte. Personligen tycker jag att det är intressant. Det är i sig inte en central del i engagemanget, vilket jag jag kan tycka att mer övergripande historisk förståelse är.

Skrivet av bud_bundy:

Det är den uppfattningen jag har fått om folk, sedan hur rätt den är kan man fråga sig. Jag tycker folk med nationalistiska åsikter ska rannsaka sig själva och ställa frågan om de ens bryr sig om var de själva kommer ifrån eller om det mer är tomt prat?

*Min fördom kommer från då jag arbetade som systemerare för en släktforskarförening, där jag konstigt nog aldrig såg några "unga nationalister" som verkar så intresserade om folks ursprung och härkomster etc. Nu är vad jag har upplevt inte detsamma som vad hur det verkligen förhåller sig.

Huvudsaken för en nationalist är grupptillhörigheten. Att fastställa och förstå denna är av betydligt större politisk betydelse än vad ens farfar far arbetade med. Inte för att ringakta denna kunskap heller, utan enbart från ett politiskt perspektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klingon:

Egentligen behöver vi inte fundera så mycket på utländska anfäder då det är nuläget som räknas, det vill säga: än du genetiskt lik etniska svenskar? Exakt vilken toleransnivå som ska föreligga är jag inte genetiker nog att svara på. När det gäller samerna är de ett distinkt folk från svenskarna, men har rätt till ett mer eller mindre autonomt område i Sverige i min mening.

Samt andra y-haplogrupper som kombinationer av höga R1a och N1c? Om jag får vara genetiker åt dig så skulle jag säga att endast folkgrupper med en 0,02% högre koncentration l1 än det globala snittet får räknas som svensk.
Samerna skall få tillbaka Sapmi såklart, då möten mellan olika folkgrupper endast skapar onödiga spänningar, således är det onödigt att hysa samer i Sverige.

Skrivet av Klingon:

Jag syftar på både mentala och fysiska attribut. Det mest slående mentala attributet är IQ som har en hög grad av ärftlighet. Det finns också den biologiska särarten att betrakta. Den svenska kulturen och samhället skapas av svenskarna - en förändring av folket resulterar i en förändring av dessa folkets yttringar. Jag anser att detta i sig är anledning nog att vara mot mångkultur. Folket blandas ut och tappar sin särart, kulturen tappar sin grogrund och ersätts av en kreolkultur med människan som enkom producent och konsument.

Alltså;
1. Det är nuläget som räknas
2. Genetiska svenskar tillhör den genetiskt svenska gruppen.
3. Gruppen förändras.
4. Det är nuläget som räknas.
5. Genetiska svenskar tillhör den genetiskt svenska gruppen.
6. Gruppen förändras.
7. Det är nuläget som räknas..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Samt andra y-haplogrupper som kombinationer av höga R1a och N1c? Om jag får vara genetiker åt dig så skulle jag säga att endast folkgrupper med en 0,02% högre koncentration l1 än det globala snittet får räknas som svensk.
Samerna skall få tillbaka Sapmi såklart, då möten mellan olika folkgrupper endast skapar onödiga spänningar, således är det onödigt att hysa samer i Sverige.

Alltså;
1. Det är nuläget som räknas
2. Genetiska svenskar tillhör den genetiskt svenska gruppen.
3. Gruppen förändras.
4. Det är nuläget som räknas.
5. Genetiska svenskar tillhör den genetiskt svenska gruppen.
6. Gruppen förändras.
7. Det är nuläget som räknas..

Haha, ja det var ungefär det där jag skulle skriva fast lite mindre vetenskapligt men jag kom fram till att jag inte orkade göra det. Det är ju annars ett intressant sätt att se på sin nationalistiska bakgrund om inte annat. Själv föredrar jag den lite mer luddiga kulturella synen. Det är väl mer eller mindre den jag srkiver under på i sådant fall dock utan att för den delen låsa mig på vilka nationaliteter/folkgrupper eller liknande får bo var, hur eller ens varför.

Det är inte ofta man ser en slags genetisk förklaring till sådant här kombinerat med att man ska relatera det till nuläget. Men det kanske är senaste innegrejjen hos vissa "grupperingar" av människor. Vad hände med folkhemmet och det glada 50-talet som grund för allt?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Alltså;
1. Det är nuläget som räknas
2. Genetiska svenskar tillhör den genetiskt svenska gruppen.
3. Gruppen förändras.
4. Det är nuläget som räknas.
5. Genetiska svenskar tillhör den genetiskt svenska gruppen.
6. Gruppen förändras.
7. Det är nuläget som räknas..

Hänvisar till denna artikel till att börja med: http://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen...

Sen vill jag förtydliga för alla som inte avsiktligen missförstod. Anledningen till att det inte spelar någon roll huruvida någons förfäder var av den ena eller andra sorten är för att ett genetiskt test avslöjar om detta är utslagsgivande. Således kan man inte sortera ut någon endast på grund av att man tror sig ha en italiensk förfader från 1200-talet, utan det som är viktigt är huruvida detta innebär ett stor avsteg från den svenska genetiska gruppen eller ej för individen i fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klingon:

Försöker hålla en städad debatt om genetik på Swec och länkar till realisten.se? Uh.. http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?l=sv&d=130&a=116751 kanske, för att fortsätta länkandet utan egen input?

Skrivet av Klingon:

Således kan man inte sortera ut någon endast på grund av att man tror sig ha en italiensk förfader från 1200-talet, utan det som är viktigt är huruvida detta innebär ett stor avsteg från den svenska genetiska gruppen eller ej för individen i fråga.

Vilken genetiskt svensk grupp? När får vi diffa och hur mycket?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Försöker hålla en städad debatt om genetik på Swec och länkar till realisten.se? Uh.. http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?l=sv&d=130&a=116751 kanske, för att fortsätta länkandet utan egen input?

Länkade på grund av att artikelförfattaren tar upp synen på svenskhet i genetisk mening vilket är vad jag förordar, och även bemött de vanligaste invändningarna som förekommit.

Skrivet av Alakai:

Vilken genetiskt svensk grupp? När får vi diffa och hur mycket?

Eftersom det urval vi diskuterar baserar sig på nationen och inte undergrupper till denna tycker jag att denna är relevant:

Hur stor avvikelse från den svenska gruppen som är önskvärt är jag som sagt inte genetiker nog att besvara och det är heller inte det primärt intressanta då vi pratar om fåtalet fall där gränsdragningen blir svår. Vad som är uppenbart är att det finns en genetiskt svensk grupp och det är detta som den etniska nationalismen grundas på, till skillnad från kulturnationalismen. Vad som även följer är att utomeuropeiska folkslag inte på något sätt kan anses tillhöra den genetiskt svenska grupperingen ovan. Vi ska därför varken ersätta vår befolkning med folk från dessa länder eller blanda upp vår befolkning med dessa folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

massa text.

Sammanfattning:
Jag är inte ute efter att hänga ut invandrare. Men jag tror personligen inte ens att de själva gillar situationen. Jag tycker att andra länder kan ta större ansvar. Det känns som det bara är Sverige, Sverige, Sverige hela tiden. Vi tar emot. Avvisar Sverige någon så blir det ofta ett jädra liv och kritiken haglar ända från FN... Helt otroligt.

Hur det "känns" för dig är en sak. Hur det sedan förhåller sig kan vara en helt annan. Återkom med siffror, gör lite research istället för att känna dig fram. Kolla upp hur många invandrare Sverige tog emot jämfört med andra länder. Kolla upp de få studier som finns kring invandringens nettokostnad och ställ den i relation emot statens totala budget.

Genom att titta på ett TV-program, lyssna på någon politiker eller läsa någon ledarsida alt. insändare är det lätt att få en uppfattning om hur saker och ting förhåller sig. Men verkligheten är ofta långt ifrån den första anblick ett TV-program kan ge, och kan ofta förklaras till stor del av siffror och statistik som faktiskt finns tillgänglig. Lättja är inte en dygd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klingon:

Vi ska därför varken ersätta vår befolkning med folk från dessa länder eller blanda upp vår befolkning med dessa folk.

Ok, nu när vi utrönt vad som är genetiskt svenskt så återstår det få frågor.
Varför skall den genetiska poolen behandlas? Alltså, varför ska den genetiska [valfri genetisk grupp] bevaras? Och varför just nu och inte då eller senare?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Reformer; som t.ex ger invandrare ett par år på sig att lära sig svenska, SFI, Svenska För Invandrare. I två år får människor betalt av skattebetalarna, glöm inte bort lägenheterna som de bor i, möblerna etc etc. Det är ju vackert på alla vis, klart humant! Svenska språket kan jag tänka mig inte är lätt att lära sig, full cred till de som lyckas. Men jag menar, en hög siffra, säger mig att högst 40% lyckas lära sig språket till acceptabla nivåer. Resten vill inte, orkar inte eller bryr sig inte. De har ju det humant ändå...

Invandrare går i snitt på bidrag betydligt längre tid än 2 år. Två år kommer förmodligen inte ens i närheten med tanke på att det tar utlänningar generellt 7-8 år att få ett arbete.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Invandrare går i snitt på bidrag betydligt längre tid än 2 år. Två år kommer förmodligen inte ens i närheten med tanke på att det tar utlänningar generellt 7-8 år att få ett arbete.

Invandrare, utlänningar, källor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Invandrare, utlänningar, källor?

Trodde att det var allmän kunskap vid det här laget

http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/tufft-for-...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Trodde att det var allmän kunskap vid det här laget

http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/tufft-for-...

Du läste men tog inte till dig av förklaringen. Jag älskar att man måste lägga pengar på en undersökning som visar på något alla med minsta hjärnkapacitet fattar. Vem är förvånad att det är svårt att skaffa jobb om man inte kan språket, kommer från krigsdrabbade områden och andra kulturer och ska försöka sätta sig in i ett helt annat arbetsliv och arbetsmiljö?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Trodde att det var allmän kunskap vid det här laget

http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/tufft-for-...

Kul hänvisning. Om du nu läst rapporten, kan du sidreferera till exakt din ovan nämnda uppgift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Du läste men tog inte till dig av förklaringen. Jag älskar att man måste lägga pengar på en undersökning som visar på något alla med minsta hjärnkapacitet fattar. Vem är förvånad att det är svårt att skaffa jobb om man inte kan språket, kommer från krigsdrabbade områden och andra kulturer och ska försöka sätta sig in i ett helt annat arbetsliv och arbetsmiljö?

Jag är ganska säker på att jag bara konstaterade att det tar betydligt längre tid än 2 år att komma bort från bidragsberoendet. Vilket det gör.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcash:

Kul hänvisning. Om du nu läst rapporten, kan du sidreferera till exakt din ovan nämnda uppgift?

Sid 44-47

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Sid 44-47

Jag hittar inte uppgiften om att det i snitt skulle ta 7-8 år. Rapportens struktur är under all kritik, även för att vara ifrån Svenskt Näringsliv.
Jag betvivlar inte uppgiften - det finns mycket kvar att göra vad avser förbättringar inom integrationspolitiken - men jag vill ändå se underlag för just den siffran.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klingon:

Jag tycker att vi ska begränsa invandringen och börja skicka hem individer som tillhör främmande folkslag.

Mysigt, vad tänker du man ska göra med personer som bott hela deras liv i Sverige och inte har någon annan nationalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon19753:

Mysigt, vad tänker du man ska göra med personer som bott hela deras liv i Sverige och inte har någon annan nationalitet?

Omstruktureringen får givetvis gå långsamt till. Vi börjar med att inte ta in några invandrare, så slipper vi nästa steg öht när vår genpool har förändrats att innefatta alla som i nuläget är Svenska medborgare. Det är ju trots allt nuläget som räknas.
Annars genmanipulation, retroaktiv 8/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.