Grafikdrivrutinen (AMD) kraschar efter OC när jag spelar BF3

Permalänk
Medlem

Grafikdrivrutinen (AMD) kraschar efter OC när jag spelar BF3

Hejsan,

Har som sagt ett sjukt jobbigt och i mitt fall ett väldigt allvarligt problem med mitt grafikkort.

Jag har ett Asus Radeon HD 7870 grafikkort som får felmeddelanden när jag överklockar det.
Jo, jag har överklockat den till 1250/1450 från 1010/1210 och jag har kommit upp till en stabil punkt där jag inte behöver höja spänningen. Allt är okej tills jag höjer Core med 20 MHz (från OCn) då jag får felmeddelandet "AMD grafikdrivrutinen har kraschat och har återställts" eller i alla fall något sådant, så jag sänkte den med 20 MHz och lät den ligga där. Spänningen ligger på 1218 mV och är standard.

Stabiliteten testar jag med MSI Kombustor och enligt Kombustor så blir inte GPUn för varm eller något. Den kraschar ingenting med OCn. Men när jag spelar BF3 så kraschar "AMD grafikdrivrutinen" efter ett par minuter.

Så nu undrar jag, vad fan gör jag? Vill helst kunna överklocka min GPU utan några som helst problem.
Har haft detta problem innan och jag vill att detta ska ta slut.

Btw: Om någon undrar så har jag 12.8.

MVH azz0n^

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Avstängd

Testa att höja volten ett snäpp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Testa att höja volten ett snäpp

Skickades från m.sweclockers.com

Redan testat det, samma sak förblir. Kan alltid försöka igen.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Testa att höja volten ett snäpp

Skickades från m.sweclockers.com

Testade att höja till 1231 mV men detta hände då. Det var stabilt ett tag men det började igen.
Har aldrig sett det tidigare uppkomma när grafikdrivrutinen kraschar.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Mitt 7970 ballar också ur vid överklock i bf3. Ingen aning om vad felet är, men känner inte att jag behöver klocka heller så

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

BF3 har problem med överklockade kort ibland.
Mitt överklockade GTX 670 funkar i allt, förutom i just BF3, där måste jag köra på standardhastigheter.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

BF3 har problem med överklockade kort ibland.
Mitt överklockade GTX 670 funkar i allt, förutom i just BF3, där måste jag köra på standardhastigheter.

Hoppas det bara är i BF3 då och inte kortet.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+