välja xfx gigabyte eller asus när det kommer till 7970?

Permalänk

välja xfx gigabyte eller asus när det kommer till 7970?

vilken av dom är mest pålitlig när det kommer till överklockning samt kylning?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande ett lotteri. Det är en fråga om smak för märke i detta fallet. Och vilka som erbjuder mer tillbehör i kartongen.
Föredrar själv ASUS.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Absolut inte Asus, då spänningarna är låsta. Skulle själv ta xfx eller sapphire.
Asus kylare är den bästa, men då spänningarna är låsta blir den helt värdelös.

Edit: den*

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

ok gigabyte är väl grym den med?. :O. som sagt ska överklocka hade jag tänkt mig

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

ok.. nej nu har jag bestämt mig får bli dom jag har gigabyte modellerna :D. hittar inget 7970 modell som klockar som dom. då har jag ändå inte rört volten på mina

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

Onödigt att fråga, då du redan har korten. Det går tom. Att överklocka referens, och det är aldrig värt det att byta ett kort mot ett likadant med annn kylare, om man inte får göra det gratis såklart.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag har hört att XFX nästan har liknande garanti som EVGA, att du får lov att byta kylare på den utan att bryta garanti.
Dock måste du montera originalkylaren när du ska skicka in för eventuellt garantiärende.

Detta har jag hört dock, så du får kolla upp det >: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Absolut inte Asus, då spänningarna är låsta. Skulle själv ta xfx eller sapphire.
Asus kylare är den bästa, men då spänningarna är låsta blir den helt värdelös.

Edit: den*

Vad menar du med att spänningen är låst?
Har kunnat fiffla med spänningen bäst jag vill på ASUS kort utan problem. Och med custom flash går det även sätta spänningarna på lite vad man vill. Går på samtliga 7970 oavsett tillverkare.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

jo har hört att asus korten har låst spänning. men kyler dom lika bra som gigabyte ?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Skrivet av turboprocess:

jo har hört att asus korten har låst spänning. men kyler dom lika bra som gigabyte ?

ASUS-korten kyler en del bättre.

Skrivet av XrOo:

Vad menar du med att spänningen är låst?
Har kunnat fiffla med spänningen bäst jag vill på ASUS kort utan problem. Och med custom flash går det även sätta spänningarna på lite vad man vill. Går på samtliga 7970 oavsett tillverkare.

Snälla, börja inte. Lita på mig som har ett 7970 DCII. Jag, liksom tusentals andra har förgäves försökt flasha diverse BIOS:ar, testat olika program och den högsta spänningsökningen jag fått till är 0.004 V.

ASUS Marknadsför 7970 DCII som ett entusiastkort för överklockare. Det är det, om man vill löda fast kablar samt har ett ROG-mobo.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

jag ska köpa asus top modellen den ska det gå att klocka fint

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Absolut inte Asus, då spänningarna är låsta. Skulle själv ta xfx eller sapphire.
Asus kylare är den bästa, men då spänningarna är låsta blir den helt värdelös.

Edit: den*

ASUS kylning är bra, men att säga att den är bäst är att ta i. Gigabytes, sapphire, MSI, ASUS m fl har alla bra kyllösningar och det varierar från kort till kort vilken som presterar bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

ASUS-korten kyler en del bättre.

Snälla, börja inte. Lita på mig som har ett 7970 DCII. Jag, liksom tusentals andra har förgäves försökt flasha diverse BIOS:ar, testat olika program och den högsta spänningsökningen jag fått till är 0.004 V.

ASUS Marknadsför 7970 DCII som ett entusiastkort för överklockare. Det är det, om man vill löda fast kablar samt har ett ROG-mobo.

haha sorry nu när du nämner det så är det som du säger, lödningen dvs. Var tvungen att göra detta på mina RIVE moderkort förut. Ett tag sedan.
Men ja, då fungerar det ju ändå. Dock att det krävs några mindre vanliga förutsättningar helt enkelt. Så omöjligt är det ju inte.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Jag har hört att XFX nästan har liknande garanti som EVGA, att du får lov att byta kylare på den utan att bryta garanti.
Dock måste du montera originalkylaren när du ska skicka in för eventuellt garantiärende.

Detta har jag hört dock, så du får kolla upp det >: )

Fel, Detta gäller bara på AMD's enga referens kort. dvs 1.0 PCB (med AMD logga nere vid PCI-E kontakten) Hamna i en sists där mitt 7970 dog under BF3, pga att jag hade tagit av kylaren och monterat vattenblock (detta fall var det 1.1 PCB) så neka dem för det, 5000:- kort åt skogen då. Men men