Permalänk

För hög klockfrekvens på min CPU?

tja allt funkar nu.
har problem med min processir den är hel ny men alla cores ligger på 3900mhz ??? har inte clockat ska den inte vara på 3600? mhz det är en bulddazor 8150 sen brukar tempen hoppa från 29-39 när jag inte gör något

Permalänk
Medlem

har ditt moderkort någon automatisk överklocknings funktion som man kan slå på? jag vet att mitt asus moderkort har detta (TPU heter det kanske). dock är jag ju intel användare

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av piwomocne:

tja allt funkar nu.

Så, vad gnäller du om då.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Det funkar ju enligt dig.

OT: Jag förstår verkligen inte hur folk kan stava så åt hel****.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Skrivet av redheadSWE:

har ditt moderkort någon automatisk överklocknings funktion som man kan slå på? jag vet att mitt asus moderkort har detta (TPU heter det kanske). dock är jag ju intel användare

jo har nån överclocking knapp tror jag den har men har kass kylare så måste stänga av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av piwomocne:

jo har nån överclocking knapp tror jag den har men har kass kylare så måste stänga av det

kolla om du har den aktiverad för om du har det så har du ju förklaringen till ditt "problem"

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk

neej den är avstängd/= endå ligger den på 3.9 hur får jag allt till normol stats och sen fick jag problem med grafikkortet asus 7970 temp på över 40 när jag inte gör något

Permalänk
Medlem

Temp runt 40-50 är normalt imo.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

jaha men hur stänger man av turbo asd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av piwomocne:

jo har nån överclocking knapp tror jag den har men har kass kylare så måste stänga av det

Varför?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Lägg några fler sekunder på rubriken. Jag lovar att det lönar sig!

Permalänk
Medlem

Ni som anmärker på stavning o.s.v, har ni tänkt på att det finns personer som kanske inte har svenska som modersmål också gillar datorer.
Även om trådskaparen är svensk så blir det J''ligt dålig stämning om det ska anmärkas på hur folk stavar.
Jag tror att om ni anstränger er så förstår ni säkert vad trådskaparen menar.

Eller har jag fel?

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking