låser steam borderlands 2?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

låser steam borderlands 2?

hej, jag har tänkt köpa borderlands 2 ifrån g2play. men min brorsa sa att steam kan låsa spelet så jag inte kan röra det. är det något som jag behöver oroa mig om eller? det är en RU/Multilanguage Region Free Steam Key som jag har tänk köpa. tror ni att jag kan bli lås om jag köper en sån eller ska jag köpa en vanlig steam key?

edit: jag menar en vanlig steam key ifrån g2play som kostar 330 kr.

tack i förhand

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Köp den från green man gaming med deras rabattkod istället. De är en licensierad återförsäljare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av flyawaynille:

Köp den från green man gaming med deras rabattkod istället. De är en licensierad återförsäljare.

på g2play kostar det 246 kr.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

på g2play kostar det 246 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=945164

269 på dustin

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

på g2play kostar det 246 kr.

På greenman kostar det 260kr med denna kod GMG20-27J4Z-8NXHO . Med greenman behöver du inte riskera problem då det är den vanliga versionen, inte den ryska. Det är även en äkta återförsäljare som inte köper spelen billigt i u-länder. på g2play får du bara en bild på en cd-nyckel som de fotat från fodralet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Sheik Yerbouti:

över 300 kr med frakt....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Håller med Herr flyawaynille, köp det på GreenMan. De är seriösa och du behöver inte oroa dig för att spelets ska låsas på Steam eller dylikt.

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Inte många hjärnceller i denna tråd. En cd nyckel är redan genererad och betald för oavsätt vart du köper den. Det kan inte låsa steam för att du får den från ett visst ställe.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Inte många hjärnceller i denna tråd. En cd nyckel är redan genererad och betald för oavsätt vart du köper den. Det kan inte låsa steam för att du får den från ett visst ställe.

Problemet är ju dels att det är en rysk version, det betyder att spelet kan vara låst och endast gå att spela med ryssar, de brukar göra så med vissa spel. http://www.vg247.com/2012/09/18/borderlands-2-region-locked-i...

'Sen så säljer de spelen på ett sätt som steam inte tillåter iom att de inte köper nycklar direkt från företaget utan i butiker som de sen säljer vidare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Problemet är ju dels att det är en rysk version, det betyder att spelet kan vara låst och endast gå att spela med ryssar, de brukar göra så med vissa spel. http://www.vg247.com/2012/09/18/borderlands-2-region-locked-i...

'Sen så säljer de spelen på ett sätt som steam inte tillåter iom att de inte köper nycklar direkt från företaget utan i butiker som de sen säljer vidare.

PC spel har så vitt jag vet aldrig varit region låsta i vanliga fall, Borderlands 2 måste vara ett undantag. Sedan att det inte är en auktoriserad steam försäljare spelar ingen roll, finns inget sätt för steam att veta vart nyckeln kommer från egentligen.

Jag köpte personligen från GMG men hittar man billigare från g2play eller liknande så är det bara att slå till.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Inte många hjärnceller i denna tråd. En cd nyckel är redan genererad och betald för oavsätt vart du köper den. Det kan inte låsa steam för att du får den från ett visst ställe.

FYI så finns det versioner låsta till den region man bor i, förmodligen för att folk köper från ett annat land billigare(ren spekulation). På så sätt kan det hända att du måste spela på tex. amerikanska servrar om du köper det i den regionen.

Notera att detta var ett exempel och ingen ren fakta. Dock vet jag att om du köper "ryska nycklar", dvs en rysk kopia, så kan du inte spela med folk utanför den regionen. Har varit ganska mycket tjat om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

FYI så finns det versioner låsta till den region man bor i, förmodligen för att folk köper från ett annat land billigare(ren spekulation). På så sätt kan det hända att du måste spela på tex. amerikanska servrar om du köper det i den regionen.

Notera att detta var ett exempel och ingen ren fakta. Dock vet jag att om du köper "ryska nycklar", dvs en rysk kopia, så kan du inte spela med folk utanför den regionen. Har varit ganska mycket tjat om detta.

Ny information är nyttig, men så vitt jag förståttt TS så pratar han om specifikt rysk nyckel och att steam låser spelet. Vilket inte är fallet utan spelet är på ryska och man kan endast spela med ryska spelare.

Köp helt enkelt inte en rysk nyckel, finns mängder med billiga nycklar som inte är från Ryssland.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Devil May Cry:

Inte många hjärnceller i denna tråd. En cd nyckel är redan genererad och betald för oavsätt vart du köper den. Det kan inte låsa steam för att du får den från ett visst ställe.

Precis vad dom kan, och har gjort.
Det här har ju ältats här på swec fram o tillbaks, läser man EULan så får man enligt både Steam och Origin (Valve och EA) inte köpa ryska nycklar och använda på sitt europeiska konto, gör man detta riskera man att få
1. Spelet borttaget
2. HELA sitt konto avstängt

Anledningen är ju tydlig, dom vill inte att du ska köpa en rysk nyckel för 50SEK då priserna är lägre där, än att logga in på Webhallen och köpa en för 450SEK för det sabbar ju deras priser och marknad.

Och för miljonte gången, g2play är inte en auktoriserad återförsäljare utan arbetat genom den gråa/svarta marknaden. G2play med flera censureras automatiskt på Steamforumen, GMG, också kallad Greeenmangaming censureras inte och är auktoriserade. Vad detta betyder kan man själv ta sig en funderare om.
Risken att åka dit är säkerligen låg, men gör man det kan man få problem, och är det värt det?
För övrigt så är 330SEK för en nyckel från G2play (speciellt om den nu är rysk) helt otroligt dyrt.

Slutligen, med risk för att låta dryg, googla runt lite om g2play och läs själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Precis vad dom kan, och har gjort.
Det här har ju ältats här på swec fram o tillbaks, läser man EULan så får man enligt både Steam och Origin (Valve och EA) inte köpa ryska nycklar och använda på sitt europeiska konto, gör man detta riskera man att få
1. Spelet borttaget
2. HELA sitt konto avstängt

Anledningen är ju tydlig, dom vill inte att du ska köpa en rysk nyckel för 50SEK då priserna är lägre där, än att logga in på Webhallen och köpa en för 450SEK för det sabbar ju deras priser och marknad.

Och för miljonte gången, g2play är inte en auktoriserad återförsäljare utan arbetat genom den gråa/svarta marknaden. G2play med flera censureras automatiskt på Steamforumen, GMG, också kallad Greeenmangaming censureras inte och är auktoriserade. Vad detta betyder kan man själv ta sig en funderare om.
Risken att åka dit är säkerligen låg, men gör man det kan man få problem, och är det värt det?
För övrigt så är 330SEK för en nyckel från G2play (speciellt om den nu är rysk) helt otroligt dyrt.

Slutligen, med risk för att låta dryg, googla runt lite om g2play och läs själv.

Jag säger inte att man ska köpa via icke auktoriserade sidor, jag säger att ingen, varken jag eller någon annan jag känner har blivit av med sitt steam kontro pga. spel från t.ex. g2play, speciellt inte om man köper en nyckel som inte är rysk. Är den inte rysk så är det nästintill omöjligt för valve att hitta vart nyckeln kommer från.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Devil May Cry:

Jag säger inte att man ska köpa via icke auktoriserade sidor, jag säger att ingen, varken jag eller någon annan jag känner har blivit av med sitt steam kontro pga. spel från t.ex. g2play, speciellt inte om man köper en nyckel som inte är rysk. Är den inte rysk så är det nästintill omöjligt för valve att hitta vart nyckeln kommer från.

Kanske kan vara så, vad jag vet så har vi inte sett någon tråd här på swec om någon som fått sitt Steamkonto avstängt, däremot har några fått sina Originkonton låsta då vissa har handlat indisk (eller rysk?) BF3 premium.

Själv tror jag att Valve kan se var nycklarna kommer ifrån, borde finnas något i nyckeln som avslöjar land eller region åtminstone.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flyawaynille:

På greenman kostar det 260kr med denna kod GMG20-27J4Z-8NXHO . Med greenman behöver du inte riskera problem då det är den vanliga versionen, inte den ryska. Det är även en äkta återförsäljare som inte köper spelen billigt i u-länder. på g2play får du bara en bild på en cd-nyckel som de fotat från fodralet.

Tack för tipset, kanonköp. Gick på några minuter.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro