Guild Wars 2 Build Tråden

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 Build Tråden

Hej!

Jag tänkte vi kunde dela med oss av vilka builds ni/vi spelar här på SweC.

Lvl:
Klass:
Weapon Sets:
Utility Skills:
Trait Points:
Pve: N/A
PVP: N/A

Motivering/Användningsområde:

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Klass: Warrior
Weapon Sets: Dualwield yxor / Pilbåge
Utility Skills: Healing Surge /Signet of Might / Signet of Fury / Dolyak Signet / Signet of Rage
Trait Points: 30 Arms / 30 Discipline / 10 Strength
Pve: Fungerar ganska bra, mycket AoE
PVP: Har inte spelat så mycket PvP.

Motivering/Användningsområde: Jag kör just nu med dubbla yxor samt båge just för att jag tycker att man inte är lika låst. Man kan röra sig ganska fritt vilken skill man än använder och det gör ganska bra skada så länge man critar.

Båge använder jag mig mest av om jag möter någon mob som gör väldigt hög melee skada, så man kan stå på avstånd och bomba lite istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Klass: Warrior
Weapon Sets: Dualwield yxor / Pilbåge
Utility Skills: Healing Surge /Signet of Might / Signet of Fury / Dolyak Signet / Signet of Rage
Trait Points: 30 Arms / 30 Discipline / 10 Strength
Pve: Fungerar ganska bra, mycket AoE
PVP: Har inte spelat så mycket PvP.

Motivering/Användningsområde: Jag kör just nu med dubbla yxor samt båge just för att jag tycker att man inte är lika låst. Man kan röra sig ganska fritt vilken skill man än använder och det gör ganska bra skada så länge man critar.

Båge använder jag mig mest av om jag möter någon mob som gör väldigt hög melee skada, så man kan stå på avstånd och bomba lite istället.

Kör samma fast med Dual svärd istället, och secondary har jag för närvarande 2h svärd alternativt pilbåge. Man kan få rätt bra DPS med dual svärd pga bleed bonusen man får med denna spec.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag kör med denna build http://gw2skills.net/editor/en/?fIEQNAS5ZjgOJvNPWPMxBAkiq4SpY... (PvP)

Edit: Har bytt ut Cleric's Amulet till Berserkers Amulet.

Denna build fungerar bäst i gruppfighter.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Lvl:30
Klass:Necromancer
Weapon Sets: Scepter(Main) Dagger (off-hand)
Utility Skills: (6)Consume Conditions,(7)Corrosive posion Cloude,(8) Blood Is Power,(9) Epidemic.
Trait Points:10/30 Spite,10/30 Curses, 1/10 Blood Magic
Pve:Pve/Solo/ framförallt Solo men även testad i Ascalonian catacombs (Dungeon) med helt okej resultat.

Motivering/Användningsområde:

Builden går ut på att sprida AoE Conditions till flera mobs samtidigt på ett snabbt sätt sedan avsluta dom med Death Shroud skillsen.

Skill rotation:2,5,7,8,4-9 för att sprida Conditions så snabbt som möjligt man kan även använda dom negativa effekterna som man får till sin fördel för större heal.

EDIT:
Uppdaterade till en mer korrekt Trait information efter jag lvlade up vill även tillägga att Staff funkar utmärkt som ett' backup' vapen med alla dess Dots/Marks.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Lvl: 80
Klass: Necromancer
Weapon Sets: Scepter (main), Dagger(off).
Utility Skills: (6) Well of Blood, (7) Epidemic/Blood is Power/Plague Signet, (8) Call Owl (Norn ability), (9) Well of Suffering.
Trait Points: Spite 30/30, Curses 30/30, Death Magic 10/30.
Pve: Inriktat för självisk PvE (Se nedan för info).
Motivering/Användningsområde: Detta är min själviska, all out DPS PvE-build som är inriktad på bleeds och conditions (med självisk så syftar jag på att necromancers har ett antal väldigt bra utility skills sett ur ett rent supportsyfte, dem är dock ignorerade i denna build för att promota DPS). U.S 8 och 9 är mer eller mindre fasta då dem ger högst DPS från bleeds, däremot kan man byta ut 7 och välja mellan den, Blood is Power och Plague Signet beroende på situation. Single target boss som inte spottar ut en massa conditions = Blood is power, Single target boss som spottar ut en massa conditions = Plague Signet, boss som även har adds = Epidemic. Värt att notera; om det är en boss som spottar iväg en massa conditions på dig och dina partymedlemmar och du väljer Plague Signet, så kan det vara värt att byta ut Well of Blood mot Consume Conditions.

Denna set-up är inte på något sätt text book, ledande exempel eller "bästa man kan ha". Den visar helt enkelt min stil att spela Scepter-bleed necro i PvE. Jag tycker builden är ruskigt rolig, det flyger bleed-damage över hela skärmen när man kastat epidemic och massa mobs blivit träffade, man får andrum när man fått upp alla conditions och kan undvika inkommande skada utan att tappa för mycket DPS, man kan stå på avstånd från bossen och man kan även justera builden till en viss grad on the fly för att anpassa den till situationen.

Här är en länk till mer detaljerad set-up: http://gw2skills.net/editor/en/?fQMQJArYlQaa3WfzSDD3EhUBsB9YX...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻