Gigabyte GTX 670 OC Överklockning?

Permalänk
Avstängd

Gigabyte GTX 670 OC Överklockning?

Hallå alla.

Har ett nyinköpt Gigabyte GTX 670 OC och undrar nu hur mycket ni överklockar detta kort, det skall ju vara fabriksöverklockat så att säga men det finns väll ändå utrymme till överklockning gissar jag på.

Skall man använda MSI afterburner eller programmet som följer med ifrån Gigabyte? Hur mycket klockar ni själva kortet? vore kul att se lite inställningar ni andra kör med.

Tack på förhand.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

MSI afterburner är ett bra program. och man får inte med något överklockings program ifrån gigabyte när jag fick mitt bara drivrutiner. men det kostar runt 3.5 k och just nu har jag på stock hastighet. kommer överklocka det i framtiden. och det är ett överklockningsvänligt kort.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

MSI afterburner är ett bra program. och man får inte med något överklockings program ifrån gigabyte när jag fick mitt bara drivrutiner. men det kostar runt 3.5 k och just nu har jag på stock hastighet. kommer överklocka det i framtiden. och det är ett överklockningsvänligt kort.

"MSI afterburner är ett bra program. Man får inte med något överklockingsprogram från Gigabyte - när jag fick mitt, fick jag bara drivrutiner. Kortet kostar runt 3 500 kr. Just nu använder jag original hastighet. Jag kommer överklocka det i framtiden, då det är ett överklockningsvänligt kort."

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Har inte testat gränserna på mitt men håller mig runt Swecs resultat.

http://www.sweclockers.com/recension/15417-gigabyte-geforce-g...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650