Permalänk
Medlem

ddr2 Behöver hjälp snabbt.

Heej behöver lite hjälp.

Jag tänkte byta ut en 1gb sticka till 2gb men det verkar inte fungera så behöver tips/hjälp.
Jag va till webhallen o köpte en sticka (ramminne) på 2gb jag lämnade även in den iformation som va på den gamla stickan så jag skulle få rätt fast i 2gb och nu när ja tittar så står de ddr2 pc6400 800mhz fast jag bad om en pc5300 667mhz men jag pratar med dom på webhallen och han som jobbar där säger att det är bara sätta i den det spelar ingen roll datan klockar de där sälv men när ja satt i den och pröva starta så startar den och laddar windows sen blir rutan helt svart och de händer inget men de kom upp ett medd 1gång me blå text. Så vad ska jag göra kan ja fixa de här på något sätt? eller ska jag lämna tebax minnet? Glad för alla svar. Mvh

Permalänk
Medlem

hade du en sticka med 1GB förut och satte i en sticka till med 2GB så kommer det inte att funka
dom flesta moderkort vill antingen kör 1,2 eller 3 stickor men dock av samma storlek hastigheten spelar mindre roll då dom brukar ställa in att köra båda eller alla 3 stickor i lägsta stickans hastighet dvs har du en sticka som går i 667mhz och köpt till en som är specad 800mhz så går båda automatiskt i 667mhz
men som sagt man kan inte blanda storlekar dvs 1st 1 GB + 1st 2GB

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.