Hur känner ni inför MOP? Supertaggade eller inte så värst taggade?

Permalänk
Medlem

Hur känner ni inför MOP? Supertaggade eller inte så värst taggade?

Tja boys!

Hur känner ni inför MOP nu när det börjar närma sig?
Tror ni att det kommer bli en succé eller en flopp?
Hur har ni laddat ingame för releasen?

Själv köpte jag en ny dator och en ny datorskärm för att kunna njuta av det extra mycket.
Ingame har jag samlat på mig 25 quests, skaffat en massa buffmat/flasks och maxat JP/Honor för att få så många honordelar som möjligt vid släppet.

Jag och 4 polare planerar på att vara bland dom första som drar 90 på servern Outland.
Vår plan just nu är att dra dom första 2(?) levlarna genom instancer och förhoppningsvis ha ett försprång jämfört med dom som questar.

Jag har även läst att det är väldigt många som inte kommer orka med releasen och hellre sitter och chillar vid streams när det släpps. Så därför tänkte jag dra igång min stream, där vi kommer att köra med skype och cams för att höja stämningen lite! 85-90 hoppas vi på att kunna dra utan några större pauser! Så följ gärna www.twitch.tv/empzyo om ni vill följa ett par sköna lirare till level 90.
Ni får gärna följa streamen också om ni vill ha koll på ett av Europas högsta RBG lag när säsongen väl drar igång.

Mvh

Permalänk
Medlem

Är rätt taggad på levla, sen får vi se

En liten försmak på vad jag har stockat på.

Tips om du ska satsa realm first; Undvik dungeon så fort du kan. Dvs, levla 86 sen drar du till quest zon 2 dirr mode. Slipper du massen, för det är inte värt att köra dungeons i jämnförelse med quets.

Är du i low pop realm kanske det går, oavsett. Lycka till

Permalänk
Medlem

Ser fint ut!
Mjaa vi har försökt lista ut det där med hur vi snabbast ska nå level 90, vi får se hur snabbt det går i jämförelse med betan när det gäller instancerna. Har hört att dom har höjt Exp'n, och då gäller det väl förmodligen att komma ut ur dom så fort som möjligt precis som du säger! Lycka till du också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fffalk:

Jag och 4 polare planerar på att vara bland dom första som drar 90 på servern Outland.

Challange accepted

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Jag har inga förväntningar alls, kanske är lika bra! Så blir man inte besviken, som man blev med Cataclysm.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fffalk:

Tja boys!

Hur känner ni inför MOP nu när det börjar närma sig?
Tror ni att det kommer bli en succé eller en flopp?
Hur har ni laddat ingame för releasen?

Själv köpte jag en ny dator och en ny datorskärm för att kunna njuta av det extra mycket.
Ingame har jag samlat på mig 25 quests, skaffat en massa buffmat/flasks och maxat JP/Honor för att få så många honordelar som möjligt vid släppet.

Jag och 4 polare planerar på att vara bland dom första som drar 90 på servern Outland.
Vår plan just nu är att dra dom första 2(?) levlarna genom instancer och förhoppningsvis ha ett försprång jämfört med dom som questar.

Jag har även läst att det är väldigt många som inte kommer orka med releasen och hellre sitter och chillar vid streams när det släpps. Så därför tänkte jag dra igång min stream, där vi kommer att köra med skype och cams för att höja stämningen lite! 85-90 hoppas vi på att kunna dra utan några större pauser! Så följ gärna www.twitch.tv/empzyo om ni vill följa ett par sköna lirare till level 90.
Ni får gärna följa streamen också om ni vill ha koll på ett av Europas högsta RBG lag när säsongen väl drar igång.

Mvh

Klart man är lite sugen, inte lika sugen som tex Wrath men nog ska det bli roligt, ska gå ner på lunchen och hämta min hardcopy idag. Dock har man inte tid att spela vid release inatt då man måste upp och jobba... Men för mig kommer nog den riktiga starten bli på fredag då man hinner sätta sig ner lugn och ro efter middagstid och fundera vilken character man ska levla upp först
min 85 rogue på kazzak eller min präst är ju iofs bara 60.. Någon som vet om rogues kommer va nått att hänga i granen för pvp ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt taggad!men väntar på att blizz aktiverar Sor. Hoppas dom fixar Hybrid dps healing senare i 5.1 tyvärr kommer Season 12 va extremt obalanserat om dom inte släpper en hotifx.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

vi får se. Aktiverade mitt WoW-konto nu i helgen och rollade en ny gubbe, level 18 atm.

Hatar nya spec-systemet dock...

Nu har inte jag spelat på en ny gubbe på ett tag. Hur levlar jag fortast? dungeons hela vägen upp till 85 eller?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Quelor:

Är rätt taggad på levla, sen får vi se

https://dl.dropbox.com/u/1244166/Wow/yup.png

En liten försmak på vad jag har stockat på.

Tips om du ska satsa realm first; Undvik dungeon så fort du kan. Dvs, levla 86 sen drar du till quest zon 2 dirr mode. Slipper du massen, för det är inte värt att köra dungeons i jämnförelse med quets.

Är du i low pop realm kanske det går, oavsett. Lycka till

Du vet att dungeon med maxade pots och allt som går switftness potions och annat run speed i dungeons är bättre till 87 och sen questar man.

Då du kommer få så otroligt mycket gear.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fffalk:

Tja boys!

Hur känner ni inför MOP nu när det börjar närma sig?
Tror ni att det kommer bli en succé eller en flopp?
Hur har ni laddat ingame för releasen?

Klart man är sugen på lite nytt i WoW

Själv har man laddat med hederligt LaN med polarn och ledighet tors & fredag annars ingen större laddning inför release av MoP

Jag själv tror mycket med expantionen skulle nog säga att det kommer bli båda Succé och flopp mycket nytt som ska testas så som PvP med PvP Power & PvP Resi och balansen mellan dom nya talent systemen på 90 samt nya PvE raidsen.

Outdoor pvp ska bli kul att se om det kommer igång nu med X-realm zoner får inte glömma outdoor bossarna kommer pvp guilder komma och vakta eller får man försöka ifred

Ska bli roligt tycker jag. Cy ingame! [ Zyndé @ Darksorrow Horde]

Visa signatur

CPU: I9-9900K - Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F - Minne: Corsair Vengeance RGB PRO Black 2x8 3200Mhz - Grafik: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming - Lagring: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 - Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X - Galaxy Silver

Permalänk
Avstängd

var nyss och hämtade mitt exemplar yee

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

vi får se. Aktiverade mitt WoW-konto nu i helgen och rollade en ny gubbe, level 18 atm.

Hatar nya spec-systemet dock...

Nu har inte jag spelat på en ny gubbe på ett tag. Hur levlar jag fortast? dungeons hela vägen upp till 85 eller?

dungeons om du är tank/healer för snabb queue, queasta när du blir 70.

Permalänk

Jag är väldigt sugen. Har förberett mig med guld mest, (40 000g) kanske inte är så mycket för andra men jag har spelat sedan april 2005 och har aldrig varit bra på att få tag på guld så det räcker bra för mig. Har också farmat heirlooms till min Pandaren Monk

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Är rätt taggad på levla, sen får vi se

https://dl.dropbox.com/u/1244166/Wow/yup.png

En liten försmak på vad jag har stockat på.

Tips om du ska satsa realm first; Undvik dungeon så fort du kan. Dvs, levla 86 sen drar du till quest zon 2 dirr mode. Slipper du massen, för det är inte värt att köra dungeons i jämnförelse med quets.

Är du i low pop realm kanske det går, oavsett. Lycka till

Varför har du stackat massa potions? För att kunnda göra mer skada när du questar?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

undrar om det blir som när cata släpptes och man blev helt överröst med mobs som repawnade varannan sekund xD

Permalänk
Medlem

Kommer logga in sent imorgon eftermiddag, gissar på att det kommer vara totalt kaos då.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Haha lycka till med att vara en av dom första lvl 90 på Outland, den servern kommer ju vara locked och ta ca 3-4 timmar att komma in på med den folkmassan vill bli första lvl 90

Ont: Är as taggad, kommer vara sjuk imon och lira hela natten och sen förhoppningsvis bli lvl 90 imorron på eftermiddagen.

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Entusiast

Kommer försöka bli lvl 90 innan Brewfest iaf, server first är jag inte så taggad på finns alltid folk som är bättre än en själv och då har man suttit å tokspelat för ingenting.

Ser fram emot expansionen, alltid kul med ny content.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

jag känner att om denna expansionen inte är "WOW!" kommer jag gå över och lira gw2 casual och lägga WoW i minnesdelen av hjärnan och tänka tillbaka på alla timmar spenderade i spelet

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt och se hur Blizzard klarar det.
Btw, hur kan folk hämtat sin hardcopy? Trodde Blizzard var skitstränga med att inget fick säljas förrän 00:00 releaseday. Det är vad butikerna jag varit i har sagt i alla fall.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Ska bli trevligt och se hur Blizzard klarar det.
Btw, hur kan folk hämtat sin hardcopy? Trodde Blizzard var skitstränga med att inget fick säljas förrän 00:00 releaseday. Det är vad butikerna jag varit i har sagt i alla fall.

nejnej, inte särskilt stränga längre eftersom du redan har MoP installerat och dom ser gärna att du aktiverar koden tidigare än 00.00 när de också låter oss sticka över till pandaria för att inte allt ska totalkollapsa

Permalänk

Jo vars, taggad är man ju alltid Fick hem spelet för några timmar sen så det är installerat och så nu, dock så är alla features låsta så man kan ju inte levla eller testa sig på lite monk. Måste säga att CDON har skött sig väldigt bra och allting har gått väldigt fort, polarna beställde från Webhallen och de har tidigast leverans imorn eller på onsdag.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av xeno95:

Varför har du stackat massa potions? För att kunnda göra mer skada när du questar?

Så klart man stackar sånt jag har runt 600 pots + 20-30 flaks av alla sorter + 1000x swiftness potions och massa invis pots för att skippa saker och inte dö av ally.

Sen har jag stackat guilden så jag får realmfirst i Alchemy / BS

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mine.craft:

Jo vars, taggad är man ju alltid Fick hem spelet för några timmar sen så det är installerat och så nu, dock så är alla features låsta så man kan ju inte levla eller testa sig på lite monk. Måste säga att CDON har skött sig väldigt bra och allting har gått väldigt fort, polarna beställde från Webhallen och de har tidigast leverans imorn eller på onsdag.

inte okej att få det på onsdag...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Jo vars, taggad är man ju alltid Fick hem spelet för några timmar sen så det är installerat och så nu, dock så är alla features låsta så man kan ju inte levla eller testa sig på lite monk. Måste säga att CDON har skött sig väldigt bra och allting har gått väldigt fort, polarna beställde från Webhallen och de har tidigast leverans imorn eller på onsdag.

Skrivet av joshoa:

inte okej att få det på onsdag...

Hur kan Webhallen vara så dåliga? Shit! Alla butiker måste ju skicka ut så man har det dagen innan.. Beställde mitt från Spelbutiken.se, och fick mitt idag också.

Permalänk
Medlem

Taggad och taggat. jag har inte lirat wow sen 1 år tillbaka typ. Vet inte ens om jag ska fixa MOP än, men jag tror det.

Permalänk
Medlem

Jag förbokade mitt ex från Webhallen och loggar jag in på mina sidor så ser det ut som att det skickades i Fredags (21/9).

Så det borde anlända idag eller senast imorgon

Visa signatur

|| FD Meshify C | RM750x 750W | Asus X470-F | AMD Ryzen 7 2700x | 32GB 3000Mhz | Asus RTX3080 TUF | 2x NVMe 500GB | Win10 Pro 64-Bit | ASUS VG259QM+Samsung S24D390H | Deathadder Chroma och Logitech G533 ||

Permalänk

Inte direkt hypad, men mer "hypad" än inför Cataclysm.

Tror det kommer bli kul! Har en kul 10man grupp och många nya bossar! Håller garanterat i några månader iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

nejnej, inte särskilt stränga längre eftersom du redan har MoP installerat och dom ser gärna att du aktiverar koden tidigare än 00.00 när de också låter oss sticka över till pandaria för att inte allt ska totalkollapsa

På det viset alltså!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Inget speciellt, känner mig rätt avtrubbad.

Vet inte riktigt hur man ska få tid att köra... :/ Känner några lirare som ska skippa alla föreläsningar och seminarier i några dagar för att nå 90 asap, men det är ingenting jag har marginal till att göra.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.