AMD vs Försäkringsbolaget, ny rättstvist?

Permalänk

AMD vs Försäkringsbolaget, ny rättstvist?

Jag har, av en ren slump, lagt märke till att AMD:s logga är fruktansvärt lik den som även Försäkringsbolaget använder sig av. Har någon uppmärksammat det här förut? Har det blivit någon konflikt av det tidigare till och med kanske?

Ändrade från "Försäkringsbolaget" till "Försäkringskassan" i rubriken.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

http://minfil.se/5cd7Y1a2ba

Jag har, av en ren slump, lagt märke till att AMD:s logga är fruktansvärt lik den som även Försäkringsbolaget använder sig av. Har någon uppmärksammat det här förut? Har det blivit någon konflikt av det tidigare till och med kanske?

Jo det har man funderat på, undrar vem som var först? Räddningen är väl att de inte är i samma bransch.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

inte samma branch och då är det inga problem (i svergie!) men skulle amd börja med försäkringar eller försäkrings kassan börja med t.ex. grafikort så skulle vi få problem.

Exempel:

ABBA musik.
ABBA sill.
olika områden, inga problem.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nivius:

inte samma branch och då är det inga problem (i svergie!) men skulle amd börja med försäkringar eller försäkrings kassan börja med t.ex. grafikort så skulle vi få problem.

Exempel:

ABBA musik.
ABBA sill.
olika områden, inga problem.

Det finns ju en välkänd telefon och datortillverkare som gått till angrepp mot tex en tillverkare av skärbrädor och ett matvaruföretag, visst går säkert it företagets prylar att använda som skärbräda när man ska hacka matföretagets äpplen, så man kan ju aldrig veta, de kan ju förväxlas
http://www.technologyblogged.com/apple/apple-takes-aim-at-fan...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av mrqaffe:

Det finns ju en välkänd telefon och datortillverkare som gått till angrepp mot tex en tillverkare av skärbrädor och ett matvaruföretag, visst går säkert it företagets prylar att använda som skärbräda när man ska hacka matföretagets äpplen, så man kan ju aldrig veta, de kan ju förväxlas
http://www.technologyblogged.com/apple/apple-takes-aim-at-fan...

Man kan ju undra varför jag inte blev förvånad att det var Apple som låg bakom den stämningen också.. Det företaget verkar ju gå mer och mer mot patenttroll än något annat just nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Du det heter Försäkringskassan

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jalle64:

Du det heter Försäkringskassan

Lätt hänt när försäkringskassan och systembolaget har en så pass stor betydelse i ens liv

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har också tänkt på detta. Finns dock redan en tråd om samma ämne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

AMD hade väl den där loggan före Försäkringskassan.
Har för mig att försäkringskassan bytte namn och logga 2002 eller nåt sånt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av huttala:

Man kan ju undra varför jag inte blev förvånad att det var Apple som låg bakom den stämningen också.. Det företaget verkar ju gå mer och mer mot patenttroll än något annat just nu.

De använder Sweichiziska klockor också
http://www.androidnext.de/news/apple-ios6-uhrendesign-von-sch...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

http://minfil.se/5cd7Y1a2ba

Jag har, av en ren slump, lagt märke till att AMD:s logga är fruktansvärt lik den som även Försäkringsbolaget använder sig av. Har någon uppmärksammat det här förut? Har det blivit någon konflikt av det tidigare till och med kanske?

IF, Folksam, Trygg Hansa = Försäkringsbolag......

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Du det heter Försäkringskassan

Skrivet av Tarasus:

IF, Folksam, Trygg Hansa = Försäkringsbolag......

Woops! Se där. I stand corrected.