Borderlands 2, vilken karaktär gillar du bäst?

Permalänk
Medlem

Borderlands 2, vilken karaktär gillar du bäst?

Vilken karaktär gillar du bäst?

Varför?

Själv har jag börjat med Salvador, orkade inte undersöka så mycket och han ser en aning ut som mig ^^. Är lvl ~13 just nu.

Jag riktar in mig på att få mer överlevnadsförmågor just nu för att senare rikta in mig på skada, är planen. Dock satt jag och kikade på de andras färdighetsträd och det ser ju ut som att alla har bra med överlevnadsförmågor. Nästan så jag blev avundsjuk på Maya (Siren) med deflect.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

började köra med salvador men tröttnade på hans ability efter ett tag. jag körde fult ut på skada men det gick aldrig, jag dog väldigt ofta eftersom jag inte fick ut så mycket skada jag ville.

då bytte jag, körde med zero i 90 minuter och så var jag ikap (ca lvl 12)
han passade mig mycket bättre! kör sniper såklart, ren skada. mitt defensiva är att jag hade tänk köra med sköldar som har så mycket som möjligt, även om det kostar liv. då jag kan använda min ability defensivt med (5 sec, alltså hinner skölden alltid börja ladda up sig igen)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Har bara spelat som Axton/Commander-snubben, inte dom andra. Men jag kan tänka mig att dom påminner om karaktärerna ur det första Borderlands, ett spel jag tillbringat mycket tid vid.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Endast lirat som Axton ännu, men kommer nog att spela igenom det med alla karaktärer så småningom.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag har bara spelat Zero nu men kommer nog senare göra en karaktär som är Axton.

Som Zero kör jag sniping.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

Är lite smått besviken på Zero, var inte riktigt påläst. Trodde att melee-vapen var equippable. :/
Har dock inte respecat, tycker det är ganska kul att köra melee hittills, men blir nog en respec inom kort.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Älskar lira Maya, Phaselock + Sniper ftw.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

melee går... finns vapen som påverkar din melee skada (t.ex. +50%), sen TROR jag att melee skadan baseras på ditt vapen i övrigt?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

melee går... finns vapen som påverkar din melee skada (t.ex. +50%), sen TROR jag att melee skadan baseras på ditt vapen i övrigt?

Tror den är baserad på din level. Men skaffar man melee boostande skills, så blir det rätt kraftfullt. Speciellt om du siktar för att critta med melee, då gör det jävligt mycket skada.

En händig taktik är att använda slag vapen för att slagga ner fiender, sen finisha med en melee.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tror den är baserad på din level. Men skaffar man melee boostande skills, så blir det rätt kraftfullt. Speciellt om du siktar för att critta med melee, då gör det jävligt mycket skada.

En händig taktik är att använda slag vapen för att slagga ner fiender, sen finisha med en melee.

Davaa där ser du! melee går! skaffa ett slag vapen

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Salvador är helt underbar! går fullt ut i mittenträdet och så är man i gunzerk typ hela tiden. shotguns är det som gäller för maximal skada

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Har bara kört Salvador än så länge (level 14 eller nått sånt?) ...
Körde Sniper Mordecai i ettan, så ville ha lite omväxling.

Jag använder Gunzerk alldeles för lite dock än så länge, mestadels för att jag tycker man får lite för dålig precision i siktandet när man inte kan zooma.
Hagelgevären gillar jag inte alls: man måste ju trycka upp den i näsan på fienderna för att få in en vettig träff tycker jag

Är det bara jag som tycker det tar lite för långt tid att levla sig genom skillträden, och att ganska många skills känns som filler som gör relativt liten skillnad?
Jag kör mittenträdet just nu, och tänkte plocka den där gamechangerskillen mitt i trädet, där man får bättre precision och mindre rekyl osv när man zerkar, och sen sikta på vänstra trädet och ta den gamechangerskillen där i mitten av det trädet, där man inte behöver ladda om längre utan bara byta vapen... Då borde man kunna röja på ganska bra sen efter det, men det känns som rätt långt innan man hamnar där.

Ska jag testa nån annan gubbe sen så blir det nog Zero. Sniping är skoj, men melee/stealth är jag egentligen inte så sugen på.
Fånigt gnällande, men den där skillen som kan stacka 999 gånger låter faktiskt lite stressande... Känns som man aldrig kan koppla av om man vill få upp den skillen till vettiga nivåer och hålla den där?

Mayas phaselock låter lite trist, men hon verkar iofs ha en del skills runt om som kanske hjälper upp. Tror inte jag kommer orka prova köra seriöst med henne dock.

Konceptet med Axtons turret har jag svårt för. Det måste väl innebära att man blir rätt bunden till en position rätt länge, om man ska ha nån hjälp av tornet? Låter rätt trist: jag vill vara rörligare och flexiblare än så!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Konceptet med Axtons turret har jag svårt för. Det måste väl innebära att man blir rätt bunden till en position rätt länge, om man ska ha nån hjälp av tornet? Låter rätt trist: jag vill vara rörligare och flexiblare än så!

Har inte provat Axton själv ännu, men du ska kunna plocka upp turreten och återfå en del av cooldownen när du gör så, för snabbare re-deploy

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

assasin ftw

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Har inte provat Axton själv ännu, men du ska kunna plocka upp turreten och återfå en del av cooldownen när du gör så, för snabbare re-deploy

Alltid något, fast vartenda steg bakåt man behöver göra för att få med tornet när man är ute och röjer skulle kännas som djup frustration för mig
(jag använde aldrig turreten i Rage heller tex)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Spelade Siren i ettan så det var givet val i tvåan också.
Måste säga jag gillar phaselock bättre än ettans phasewalk. Galet kul att phaselocka folk och sen snipra dom i huvudet, mwahahahahaha. Funkar också bra på bossar, lås dom och sen lubba fram och få dom att smaka på hagelbrakaren.

Malawi 4 lyfe!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte slavadors skill var lite tråkig efter ett tag faktiskt så jag började om med zero. Tycks vara ett litet problem med honom dock, health regeneration måste man ha på equipment om man inte är intresserad av närstrids spec...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kör Salvador men är inte supernöjd. Håller med er andra att hans skill är sådär bra. Känns som att man måste ha två assaultrifles med mycket ammo för att få ut det mesta av skillen. Är dock bara lvl 10 så mycket kan hända. Finns flera saker i skillträden jag behöver som t ex HP regen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Kör Zero med sniping.

Helt underbara passives. Den där skotten piercar och gör mer skada på bakomliggande targets. Herre gud vad saker dör nör man crittar.

Ser dock ut som att Axton är vinnaren. Turrets är helt sjukt användbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mmm Mocka, fast högraste skillträdet på Salvador är delvis lite tråkigt defensivt tycker jag. Jag har tagit ett klick hp-regen, men resten kommer jag nog chansa att mata in i de andra två träden istället. Man får kötta så tungt och så snabbt att man inte behöver någon hp-återhämtning eller extra tålighet i stridandet
...
Om dualwield:
Jepp, assaultrifles och nog även pistoler verkar mest passande att dualwielda. ... fast de assaultrifles jag hittat hittills har med nått enstaka undantag varit lite av en besvikelse dock. Relativt liten skada, relativt låg repeat, relativt små mag.
Även vissa snipergevär siktar tillräckligt bra från höften, och repeterar tillräckligt fort, men det är gränsfall.. Och de flesta har ju väldigt små mag också.
De flesta sub-machineguns har oftast lite för mycket spridning och/eller rekyl tycker jag för att vara klockrena för dualwield.
Hagel har ungefär samma problem: sprider för mycket tycker jag. (om man inte har massivt med sköld/hälsa regen osv, så man kan gå i extrem närstrid)

Kanske blir bättre på senare levels dock, eller när man skaffat fetare skills.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

körde som salvador först och gick ner i mitten trädet för att ha så liten cooldown på gunzerker som möjligt. tyckte det va skitkul, man har typ oändligt med ammo i alla vapen förrutom rockets och granater och hp regenereras snabbt också. i slutändan så körde jag på 2st shotguns + en pistol och en rocket launcher när zerker inte va aktiv.

testar nu assasin och är lvl 15 atm och tycker det är lika kul det

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat alla karaktärer så måste jag nog säga att Siren och Commander är bäst, enligt mig iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Lyckas inte bestämma mig.. så kört alla lite utom commando hittills. Lvl 15 med salvador och inget direkt super vapen är lite drygt men zerk med en smg som gör att fienden tar mer skada och en hagelbrakare med hyfsad range slår ut vissa motståndare riktigt fint.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!