problem med ASUS M4A87TD/USB3 moderkort

Permalänk
Medlem

problem med ASUS M4A87TD/USB3 moderkort

tjena, på senaste tiden har min dator varit konstig och efter allt jag gjort har jag kommit fram till att det är moderkortet som krånglar skulle jag tro.
men tänkte höra med er om det låter som det är moderkortet som krånglar.

Det som händer är t.ex. med ljudet. När jag har i både mic och headset kablarna i datorn och sedan byter ut headset till högtalar kabel då får inte mic kabeln kontakt med datorn, om jag har tur 1/10 fall så kommer den tillbaka 6/10 fall så hoppar den på och av men även då den är på så hör folk inte mig igenom micen.
och i 3/10 fall så fungerar inte ljudet alls, hela ljudet dras bort ifrån datorn. ALLT detta kommer tillbaka då jag startar om datorn men om jag drar ut eller sätter in mic/ljud kablar i datorn händer det jag precis beskrev, kanske inte så bra då det är svårt att beskriva

Andra saker som jag anser att det är moderkortet är att det är lite små buggar skulle man kunna säga, ljud ikonen vid windows fältet visar ibland att det inte finns något ljud på fast det även är det, samma sak med nätverket vid windows fältet, den visar ibland att jag inte har ankomst till internet även fast jag har det.

Tar även väldigt långt tid för ikonerna och windows fälet och ladda upp. Tar också lång tid för windows att ladda upp efter inloggningen till windows(ca 15sek svart skärm innan det händer något)

rätta mig gärna om jag har fel om det är moderkortet men är väldigt tacksam för svar då jag försökt hitta felet i ca 6veckor nu, till och med lämnat in den på en dator affär utan de hitta felet.

Datorn komponenter:
Processor: AMD Phenom ll X6 1090T
Moderkort: ASUS M4A87TD/USB3
Minne: Kingston PC3-10700 DDR3 16GB
Grafikkort: Radeon HD 6970 2BG
Hårddisk: seagate barracuda 7200.12 1TB
Nätagg: Cooler Master GX 750W
PSU: Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk
Medlem

kan vara fel med windows helt enkelt .. ang Ljudet så skulle jag kolla om du har en mjukvara som fixar sånna problem som t.ex. realtek hd audio manager
och ang det där med internet åtkomst lr w/e så är det nog ngt fel me windows.. formatera om? och se om du får något resultat

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.