Värt att köpa mig ett till 550 ti för 500 kr?

Permalänk
Avstängd

Värt att köpa mig ett till 550 ti för 500 kr?

Tja.. Jag har ett 550 TI, och jag har möjligheten att köpa ett till av min polare, ska jag köra 2st. 550 ti?

Hört att de kan lira 1680x1050 i ultra, men inte 1920x1080p för då orkar inte korten, Vramen tar slut men det gör inget.. Jag kan köra 1680x1050..

Så ska jag köra 2 st. 550 ti?

Värt att lägga ut 500 spänn på ett till 550 ti? Kommer inte ha råd med ett dyrare kort på ett tag, så jag tycker det skulle vara värt att köra på 550 ti SLI ett tag.

Lär ju bli en liten prestanda skillnad.
Vill tillägga att jag köper ett 700W OCZ nätagg av en polare med, har inte råd me ngt annat grafikkort på ett tag, så det är väl värt det att köra med i ngra månader tills jag kan köpa nytt?

Kan även köpa 2 st. 4870 för 500 kr, men de är väl inte bättre? xD

Jag vet ej vad ni tror, men enligt mig så är det värt det, om det nu går att köra 1680x1050 på ultra, elr high typ, ngn skillnad lär det ju göra

Permalänk
Medlem

Det går att starta det i ultra men kommer inte få någon trevlig fps.

Skulle tippa att du klarar det på medium med bra fps. Går väl köra på high men blir nog lite dropps då.

Edit: Att tänka på är också att det kan/kommer förekomma mircostuttering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mylife:

Det går att starta det i ultra men kommer inte få någon trevlig fps.

Skulle tippa att du klarar det på medium med bra fps. Går väl köra på high men blir nog lite dropps då.

Edit: Att tänka på är också att det kan/kommer förekomma mircostuttering.

Microstuttering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

Microstuttering?

ja, i extrema mängder och sen tar grafikminnet slut, inga trevliga kort och köra SLI med :&

kör på GTX 550 ti och spara dina 500kr till ett bättre grafikkort, typ ett 7870 eller GTX 660 eller ännu bättre som 7950/GTX 660 Ti eller 7970 / GTX 670 eller 7970 GHZ edition / GTX 680

Permalänk
Medlem

Spara ett litet tag till ett HD6950 2Gb.
Går att få runt 1000Kr.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vet inte om alla andra tycker det är övertydligt, men vilket spel gäller det?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

ja, i extrema mängder och sen tar grafikminnet slut, inga trevliga kort och köra SLI med :&

kör på GTX 550 ti och spara dina 500kr till ett bättre grafikkort, typ ett 7870 eller GTX 660 eller ännu bättre som 7950/GTX 660 Ti eller 7970 / GTX 670 eller 7970 GHZ edition / GTX 680

Eller varför inte gtx 690 sli???

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ODDNAME:

Vet inte om alla andra tycker det är övertydligt, men vilket spel gäller det?

BF3, GW2 ska jag lira Lite wow också kanske..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

ja, i extrema mängder och sen tar grafikminnet slut, inga trevliga kort och köra SLI med :&

kör på GTX 550 ti och spara dina 500kr till ett bättre grafikkort, typ ett 7870 eller GTX 660 eller ännu bättre som 7950/GTX 660 Ti eller 7970 / GTX 670 eller 7970 GHZ edition / GTX 680

Blir väl att spara till ett 660!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Eller varför inte gtx 690 sli???

Skrivet av relzo:

BF3, GW2 ska jag lira Lite wow också kanske..

jag kan inte maxa gw2 på mitt gtx 680, får drops lite då o då.. det är extremt krävande

i lion's arch snittar jag 40 fps

om du vill ha det bästa av det bästa är det väl ett GTX 690 som gäller

nä men realistiskt, satsa på ett GTX 660 ti, grymt bra kort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

jag kan inte maxa gw2 på mitt gtx 680, får drops lite då o då.. det är extremt krävande

i lion's arch snittar jag 40 fps

om du vill ha det bästa av det bästa är det väl ett GTX 690 som gäller

nä men realistiskt, satsa på ett GTX 660 ti, grymt bra kort

GTX 680 ska väl för fasen maxa GW2?
Uhm.. weird, vad har du för processor?

Seriöst ett 680 maxar väl GW2 eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Spara ett litet tag till ett HD6950 2Gb.
Går att få runt 1000Kr.

Okey, hittade ett för 500 på tradera, men kan man lita på tradera? Kan det bli så att man skickar pengarna och inte får kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

GTX 680 ska väl för fasen maxa GW2?
Uhm.. weird, vad har du för processor?

Seriöst ett 680 maxar väl GW2 eller?

nää, finns nog inga setups på detta jordklotet som klarar av en huvudstad i ett mmorpg vid peak time

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

nää, finns nog inga setups på detta jordklotet som klarar av en huvudstad i ett mmorpg vid peak time

O fan, då har de lyckats göra ett bra spel med grym grafik alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

O fan, då har de lyckats göra ett bra spel med grym grafik alltså

det kan man lugnt säga, har nog aldrig sett ett mmorpg som är så väl detaljerat som gw2

Permalänk
Medlem

Skulle utan tvekan slå till på ett extra 550-Ti. Du lirar bf3 på medium stabilt och high med vissa drops. Så vitt som jag vet är stutteringen mindre påtaglig i sli än crossfire.

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

O fan, då har de lyckats göra ett bra spel med grym grafik alltså

Det är samma sak i WoW, och det vet vi alla att det inte ser så fräscht ut. Swtor samma sak där för övrigt
Jag spelar i 50-60 fps nästan konstant i gw2 med mina 6970, men som förstnämde får även jag drops i huvudstäder vid peaktime.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av PJBu:

Skulle utan tvekan slå till på ett extra 550-Ti. Du lirar bf3 på medium stabilt och high med vissa drops. Så vitt som jag vet är stutteringen mindre påtaglig i sli än crossfire.

nä, det är inte jätte jätte trevligt med low-end nvidia kort heller, microstruttering som satan, det är 7970 vs GTX 670/680 där 7970 microstruttar ungefär 2000% mer eller något

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PJBu:

Skulle utan tvekan slå till på ett extra 550-Ti. Du lirar bf3 på medium stabilt och high med vissa drops. Så vitt som jag vet är stutteringen mindre påtaglig i sli än crossfire.

Ok, men hur vet du det? Jag vill ju inte direkt ha microstuttering o grejer.. Vill vara säker på att det blir bra..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PJBu:

Skulle utan tvekan slå till på ett extra 550-Ti. Du lirar bf3 på medium stabilt och high med vissa drops. Så vitt som jag vet är stutteringen mindre påtaglig i sli än crossfire.

Du är nog den andra personen som säger att jag ska slå till på ett till 550 ti, resten säger nej, och jag vill som sagt vara säker på att det blir bra och jag vill ju inte ha microstuttering i GW2 och BF3

Permalänk
Medlem

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-550-ti-gf116-...
Sökte på benchmarks med 550ti och hittade denna. Bör väl stämma? Ta mig inte på orden nu utan är själv rätt kass på detta. Google är min vän.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

nä, det är inte jätte jätte trevligt med low-end nvidia kort heller, microstruttering som satan, det är 7970 vs GTX 670/680 där 7970 microstruttar ungefär 2000% mer eller något

Men i tabeller visar det sig att 550 ti sli är bättre än 560 ti och nästan lika bra som gtx 570, så om man bara får till de utan microstuttering, och att man fixar allting rätt, så kanske 550 ti sli faktiskt är bra, de verkar fungera bra på bf3 iaf, tror att 500 är värt, det är väl så att alla är rädda för SLI, men enligt tabeller och tester, så e 550 ti inte så dumt, framförallt inte när man redan har ett, och kan lägga till 500 för ett till?

BF3 på high borde kunna gå att lira på 2 st. 550 ti?

Funderar på att köpa det av min polare i med att det kommer bli en prestanda skillnad, så länge det inte strular, det är väl då de är dåliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

Men i tabeller visar det sig att 550 ti sli är bättre än 560 ti och nästan lika bra som gtx 570, så om man bara får till de utan microstuttering, och att man fixar allting rätt, så kanske 550 ti sli faktiskt är bra, de verkar fungera bra på bf3 iaf, tror att 500 är värt, det är väl så att alla är rädda för SLI, men enligt tabeller och tester, så e 550 ti inte så dumt, framförallt inte när man redan har ett, och kan lägga till 500 för ett till?

BF3 på high borde kunna gå att lira på 2 st. 550 ti?

Funderar på att köpa det av min polare i med att det kommer bli en prestanda skillnad, så länge det inte strular, det är väl då de är dåliga

fps är inte allt.. men köp du ett 550 ti till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

fps är inte allt.. men köp du ett 550 ti till

Vad menar du med det? Har man bra FPS så går det att lira utan att det laggar?
Menar du att det blir varmt och att det uppstår olika problem eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

Vad menar du med det? Har man bra FPS så går det att lira utan att det laggar?
Menar du att det blir varmt och att det uppstår olika problem eller vad?

testa och se, är ju bara 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

nää, finns nog inga setups på detta jordklotet som klarar av en huvudstad i ett mmorpg vid peak time

Sen är det väldigt krävande på CPUn så det skulle inte spela någon större roll ifall man har en 670 eller en 690

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

testa och se, är ju bara 500kr

Såg i en lista att GTX 550 TI SLI är lika bra som ett 560 TI ungefär, och på en annan video var det bättre än ett GTX 570, men det är så olika hur folk mäter, t.ex BF3, wow, GW2 osv antar jag, men jag tror att om jag lirar 1680x1050 så lär jag kunna lira high på bf3 med hyfsad bra prestanda, så det är väl värt 500 spänn för ett till

Permalänk
Avstängd

Folk säger så mkt olika, vissa säger att det går att lira ultra på bf3 med 1680x1050 och andra säger att det inte kommer gå bra, vissa säger att det slår 560 ti, ska man gå efter tabeller, folk som har testat själva så ser det hyfsat bra ut, blir att testa GTX 550 TI SLI iaf, jag har ju ändå redan ett, och det är ju bara 500 kr, med ett 700W kvalité agg ska det väl inte hända något + att jag har 2 fläktar i chassit, jag får väl hålla koll på korten så att det inte överhettas

Permalänk
Medlem

Om det är en polare du ska köpa kortet av så fråga om du får testa det i din rigg för att se skillnaden? Är han värd att kallas för vän så borde det inte vara några provblem.

På det viser ser du om du kan leva med microstutter eller inte, eller om du får prestandaökningen du vill ha och slipper sitta och läsa allas expertkommentarer som pekar åt alla håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

det kan man lugnt säga, har nog aldrig sett ett mmorpg som är så väl detaljerat som gw2

TERA ser rätt snyggt ut också, men har betydligt bättre optimerad grafik och kan i princip rulla fint och se snyggt ut på det mesta. Tror till och med att ett HD7770 kan maxa TERA i 1080p.

Problemet med GW är nog dåligt optimerad grafik. Det var ett problem i betan i alla fall, har inte köpt spelet själv.