Guild Wars 2 Är ett troligt snyggt MMORPG!

Permalänk

Guild Wars 2 Är ett troligt snyggt MMORPG!

Ibland när jag går runt i den som vid första anblick kan se ut som en liten värld. Men senare visar sig vara helt enorm, så stannar jag upp och förundras över hur vackert GW2 egentligen är.

Tänkte dela med mig av en video som jag gjorde härom dan. Länk hittar ni nedan.

http://www.youtube.com/watch?v=-BFhR7insWQ

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

precis som med wow så lockar gw2's utseende till sig vissa personer, en del älskar det andra hatar det å andra skriker fanboy så fort någon säger att han gillar det

Permalänk
Medlem

jag tyckte att GW2 var fint, men tyckte inte att spelet var tillräckligt bra för att hålla mig kvar :(.
Gillade inte upplägget att man hade ~6 spells man spammade.
och downed state är tråkigt.

Permalänk
Medlem

Tycker att GW2 ser rent teknisk riktigt bra ut. Gillar design osv. Men så himla snyggt vet jag inte.
Då tycker jag TERA är snyggare fast för mycket gulle gull design i det
Men en sak är då säker, det är ett mysig spel

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Inaktiv

Eh, tja. Filma inte så vansinnigt ryckigt så kanske det inte gjort ont i hjärnan att titta på den. Du borde även ha kortare klipp för att det skall vara intressantare att titta på.
Kanske berätta var på kartan du är, snygga övergångar emellan.
Tror du hade kunnat göra filmen med 30 sek material och ändå få fram samma info.

Annars bra val av platser tycker jag Det är ett fint spel.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Eh, tja. Filma inte så vansinnigt ryckigt så kanske det inte gjort ont i hjärnan att titta på den. Du borde även ha kortare klipp för att det skall vara intressantare att titta på.
Kanske berätta var på kartan du är, snygga övergångar emellan.
Tror du hade kunnat göra filmen med 30 sek material och ändå få fram samma info.

Annars bra val av platser tycker jag Det är ett fint spel.

Haha jag är ingen expert på att filma direkt Men tack för tipsen

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Entusiast

Tycker inte det är så överdrivet snyggt, men å andra sidan, det handla ju också om hur man lever sig in i spelet. Jag är nog inte den enda som kan tycka att Minecraft är snyggt. Det är för att man lever sig in i det likt en bok, bygger upp utseendet i huvudet. Hade det inte varit för att jag tycker GW är grymt tråkigt så hade jag nog också kunnat se det vackra i det.

Sen måste jag fråga, kör du med två skärmar eller vad är det för konstig aspect ratio du har?

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Tycker inte det är så överdrivet snyggt, men å andra sidan, det handla ju också om hur man lever sig in i spelet. Jag är nog inte den enda som kan tycka att Minecraft är snyggt. Det är för att man lever sig in i det likt en bok, bygger upp utseendet i huvudet. Hade det inte varit för att jag tycker GW är grymt tråkigt så hade jag nog också kunnat se det vackra i det.

Sen måste jag fråga, kör du med två skärmar eller vad är det för konstig aspect ratio du har?

Jag kör med en skärm, men jag konverterade videon till upplösningen 1440X1080P. Därav bilden.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk

Timberline Falls, *dräggel*

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är snyggt jag med och världen är en upplevelse det med.. bara att stå still och lyssna på vad ncps pratar om ingame är roligt och ofta komiskt med. Men det är ju självklart att du inte får posta om sådant här då wow fanbois osv har som hobby att försöka låta som spelet är skit.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

GW2 är otroligt snyggt, mest artistiskt, men även tekniskt (man får tänka på att det är ett MMO).

Hoppas på en DX11-uppdatering längre fram, framförallt för bättre prestanda.

Permalänk
Medlem

Anet har en sjukt bra Concept art avdelning som gör saker som ser helt sjuka ut(på ett bra sätt). Tyvär så lyckas de kanske inte alltid förverkliga det i sina spel till fullo. Tycker dock personligen att det är ett ganska snyggt spel.

Permalänk
Medlem

Tycker att gw2 är helt otroligt vackert! Man blir verkligen fascinerad mellan åt när man tittar runt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

jag tyckte att GW2 var fint, men tyckte inte att spelet var tillräckligt bra för att hålla mig kvar :(.
Gillade inte upplägget att man hade ~6 spells man spammade.
och downed state är tråkigt.

Allvarligt talat så har du inte ens givit spelet en chans om du endast fått tillgång till 6 skills.

Du har 5 olika attacker som är vapen baserade, två vapen uppsättningar vilket ger 10 olika attacker. Sedan har du 5 skills som är beroende på vad för klass och ras du är. Lägg där till att flera klasser har flera uppsägningar av attacker så som elementalister som har en uppsättning för varje element, totalt 40 olika attacker totalt.

Jag kan förstå att vissa inte tycker om spelet av olika anledningar men att hänvisa till endast 6 spells gör att det känns som du knappt provat på spelet.

Permalänk

Visst var det väldigt vackert, men sen var det också det enda som intresserade mig i spelet. Som Morkul säger kanske man inte gett det en tillräcklig chans, men om spelet inte är roligt under de första timmarna jag lägger på det så kommer jag inte fortsätta några timmar till och hoppas på att det blir roligare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Visst var det väldigt vackert, men sen var det också det enda som intresserade mig i spelet. Som Morkul säger kanske man inte gett det en tillräcklig chans, men om spelet inte är roligt under de första timmarna jag lägger på det så kommer jag inte fortsätta några timmar till och hoppas på att det blir roligare.

MMO's blir ju oftast roligare desto högre level man blir.

Jag tycker spelet börjar vid lv30 (första instancen).

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Ett par bilder jag tagit från GW2 (inga vistas)

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

MMO's blir ju oftast roligare desto högre level man blir.

Jag tycker spelet börjar vid lv30 (första instancen).

Jo, men nu tyckte jag inte det var speciellt kul alls, då har jag ju ingen lust att fortsätta

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Allvarligt talat så har du inte ens givit spelet en chans om du endast fått tillgång till 6 skills.

Du har 5 olika attacker som är vapen baserade, två vapen uppsättningar vilket ger 10 olika attacker. Sedan har du 5 skills som är beroende på vad för klass och ras du är. Lägg där till att flera klasser har flera uppsägningar av attacker så som elementalister som har en uppsättning för varje element, totalt 40 olika attacker totalt.

Jag kan förstå att vissa inte tycker om spelet av olika anledningar men att hänvisa till endast 6 spells gör att det känns som du knappt provat på spelet.

Äsch lägg ner.
Jag har en level 80 och några alts.

Jag menade att man har ca 5 spells som är användbara, medans resten är helt random och ganska lame/dåliga.
Många warriors körde tillochmed med "sigil's" bara (tror de hette så) massa passiva spells.

tyckte många spells verkade ha ganska dålig design.
Ta bara rangers yx spell- Splitblade det står att den ska göra 5x bleed, men den gör bara 5x bleed om alla 5 yxor träffar.
så står man långt ifrån så träffar bara 1 yxa = 1 bleed.

vad tänkte dom då? ska jag slösa 1 GCD på en spell som är helt värdelös? nej tack. har mer dps med autoattack.

Och det går inte att komma i från att alla klasserna går ut på att autoattacka, poppa buff, och kanske 1 dps spell.

Permalänk
Medlem

adfi och Lasergurka: Det här är inte en tråd för att diskutera huruvida ni lagt ner spelet och varför. Finns redan trådar för det om ni vill skriva av er.

Permalänk
Skrivet av adfi:

tyckte många spells verkade ha ganska dålig design.
Ta bara rangers yx spell- Splitblade det står att den ska göra 5x bleed, men den gör bara 5x bleed om alla 5 yxor träffar.
så står man långt ifrån så träffar bara 1 yxa = 1 bleed.

Eller så är det du som är trög och inte står närmre. Det verkar ju inte ha tagit så lång tid för dig att upptäcka det så jag förstår inte problemet. Tycker det är en ganska bra AOE bleed! Inget konstigt i att hela attacken ska träffa för att man ska få ut maximal dmg.

Permalänk
Medlem

Kollade 10s på video sen fick jag i nerverna på att det laggade.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Buio:

adfi och Lasergurka: Det här är inte en tråd för att diskutera huruvida ni lagt ner spelet och varför. Finns redan trådar för det om ni vill skriva av er.

Tråden handlar om att spelet är vackert, jag höll med om att det är vackert men att det i mina ögon är det enda spelet har som är bra. Om inte det är en okej kommentar så vet jag inte hur kommentarsfältet skulle se ut? "Ja, det är verkligen fint" "Ja gud så fint det är." "Fint var ordet!"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eenskolde:

Eller så är det du som är trög och inte står närmre. Det verkar ju inte ha tagit så lång tid för dig att upptäcka det så jag förstår inte problemet. Tycker det är en ganska bra AOE bleed! Inget konstigt i att hela attacken ska träffa för att man ska få ut maximal dmg.

Men är du skön eller. Varför ska ens yxa vara ranged för då, kunde lika gärna varit melee. det är som att tala om för en mage att dom måste springa fram och köra melee.

Tror du att en "Ranger" är en melee klass eller? visst det går att köra melee, men det är knappast
vad de är "designade" för.

Permalänk
Inaktiv

Är inte här för att basha GW2 men jag måste säga att det ser rätt mediokert eller rent av fult ut för att vara släppt 2012. Till och med Aion är snyggare och Tera är helt överlägset allt annat i MMO världen grafiskt sett. Men å andra sidan så tvivlar jag på att någon spelar GW2 för grafikens skull.

Permalänk
Medlem

Underbara bilder!

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Skrivet av adfi:

Men är du skön eller. Varför ska ens yxa vara ranged för då, kunde lika gärna varit melee. det är som att tala om för en mage att dom måste springa fram och köra melee.

Tror du att en "Ranger" är en melee klass eller? visst det går att köra melee, men det är knappast
vad de är "designade" för.

Vem är skön, "lika gärna" ja okej... nu valde dom range? Hört talas om att kasta yxa, eller kanske AOE? Vill du ha 5 stacks på en snubbe så får du helt enkelt springa fram. Antar att du är lika irriterad på att andra AOE's inte heller går att singeltargeta med.
Du tror ju att yxa är nåt dedikerat singletarget-vapen, dom missade en textrad i tooltipen till skillen, big deal.

Du får det ju att låta som att man spikar fast sig själv i en punkt när man ska slåss och sen står där. Tar inte direkt lång tid att springa fram och kasta yxan.

För övrigt finns det ganska många traits som är för melee eller bra för både melee och ranged.

Permalänk

Känns som att det är väldigt mycket hat mot GW2! GW2 är ett MMORPG som inte kostar pengar i månaden.. Därav så tycker jag inte man kan jämföra mot ett MMORPG som kostar pengar i månaden. Med tanke på att deras budget är så mycket större.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Skrivet av mull54:

Känns som att det är väldigt mycket hat mot GW2! GW2 är ett MMORPG som inte kostar pengar i månaden.. Därav så tycker jag inte man kan jämföra mot ett MMORPG som kostar pengar i månaden. Med tanke på att deras budget är så mycket större.

Månadskostnad har ju inte riktigt med spelets budget att göra, då det är pengar de får in efter att spelet är klart.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Månadskostnad har ju inte riktigt med spelets budget att göra, då det är pengar de får in efter att spelet är klart.

vad jag tror att han menar är att ett spel med månadskostnad har mer pengar att lägga på content patcher och så vidare