Inköp av surf platta. vilken rekommenderas?

Permalänk

Inköp av surf platta. vilken rekommenderas?

Tjena. Tänkte skaffa mig en Surf platta men jag vet dock ingenting om dessa små leksaker. så jag undrar om man kan få några rekomendationer.
Skall b.la. ha den till att kolla på film, kunna koppla till TV:n och dylikt.
Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta på windows 8?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Hade nog kört med en iPad 2 eller en Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Permalänk

Vill du ha en 7" platta så Nexus 7. Asus Transformer Pad Infinity TF700T är på 10,1" och 1920x1200 upplösning. Dessa är i 16:9 format (16:10??). Ipad om du gillar 4:3 format.

Permalänk

Tänkte personligen köpa en nexus 7 ganska snart, så den är att rekommendera

Permalänk

Sony Xperia Tablet S är den bästa och snyggaste plattan jag har testat, i alla fall. Väldigt mångsidig med många fina möjligheter, inte minst pga dockningsstationen som ger dig tre USB-portar och en HDMI-utgång. Enkelt att ansluta tangentbord, mus, joypads (allt från Xbox 360 till NES), PS3-kontrollen funkar trådlöst via bluetooth. Möjligen kan man önska sig högre upplösning men jag tycker att upplösningen duger utmärkt.

Skarp, fin skärm, bra respons. Riktigt snabb platta också, skön att hålla i, bra format. Har plats för SD-kort (jag har t ex stoppat i 64 gig) så att man enkelt och billigt kan utöka utrymmet, kan även användas som fjärrkontroll via IR. Jag kan verkligen varmt rekommendera den! Ej att förväxla med gamla modellen Sony Tablet S, OBS! Detta är en helt ny produkt.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Har inte haft så mycket tid med surfplattor, men google nexus 7 har tegra 3 och går på bara 2250kr

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

Asus Eee Pad Transformer Prime är att rekommendera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conceptor:

Asus Eee Pad Transformer Prime är att rekommendera!

Den finns väl inte längre?

Permalänk

Köpte nyligen en Nexus 7 från Bazula. Fick den dagen efter jag beställt och är supernöjd med den.

Lagom stor, som en lite större pocket. Väldigt snabb och smidig, inte massa bullshit-program som är förinstallerade som hos samsung.
Brukar läsa min kurslitteratur på den när jag åker tåg osv. Film och tv flyter på som smör på den. Använder min mobil som hotspot när jag är ute i svängen och det fungerar toppen. Jag har 16 gig/2500kr versionen men du kommer undan med den mindre/billigare också eftersom du kommer streama all media från datorn/internet iaf.
its like the box say's "its pure google"

Permalänk

Okej, men skulle föredra en 10" men Nexus 7 låter väldigt frästande också. Är det inte värt att vänta på den med windows 8?

Permalänk

Om du ska ha en större är det bättre att vänta. Finns väl inte ens någon 10 tum med quad processor?

Permalänk

Men å andra sidan kostar nexus 7 sjukt lite och man får så mycket. köp en nexus nu och uppgradera dig om något år till 10 tum.

Permalänk

Tycker windows 8 plattorna verkar vara bra, står att dem ska komma ut i oktober men x86 modellerna kommer inte förrens ca 3månader efter, ska man då vänta på dem modellerna?

Det står mellan Windows 8 plattorna eller nexus 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Om du ska ha en större är det bättre att vänta. Finns väl inte ens någon 10 tum med quad processor?

9.4 är ju inte så jättestor skillnad direkt iof. så:

Skrivet av sparriskrigaren:

Sony Xperia Tablet S är den bästa och snyggaste plattan jag har testat, i alla fall. Väldigt mångsidig med många fina möjligheter, inte minst pga dockningsstationen som ger dig tre USB-portar och en HDMI-utgång. Enkelt att ansluta tangentbord, mus, joypads (allt från Xbox 360 till NES), PS3-kontrollen funkar trådlöst via bluetooth. Möjligen kan man önska sig högre upplösning men jag tycker att upplösningen duger utmärkt.

Skarp, fin skärm, bra respons. Riktigt snabb platta också, skön att hålla i, bra format. Har plats för SD-kort (jag har t ex stoppat i 64 gig) så att man enkelt och billigt kan utöka utrymmet, kan även användas som fjärrkontroll via IR. Jag kan verkligen varmt rekommendera den! Ej att förväxla med gamla modellen Sony Tablet S, OBS! Detta är en helt ny produkt.

och "nästan vattentät" har du testat?

Skrivet av lucaslindholm:

Okej, men skulle föredra en 10" men Nexus 7 låter väldigt frästande också. Är det inte värt att vänta på den med windows 8?

Skrivet av lucaslindholm:

Tycker windows 8 plattorna verkar vara bra, står att dem ska komma ut i oktober men x86 modellerna kommer inte förrens ca 3månader efter, ska man då vänta på dem modellerna?

gör upp en lista på varför samt varför inte det är värt att vänta. du får helt enkelt fråga dig vad exakt det är du väntar på och avgöra.

jag ser inte riktigt varför man gör vägandet, x86-plattorna kommer hamna på en helt annan summa så om det är ett krav har du inget val ändå, och att då välja mellan en sån eller en billig Android-platta är kanske inte en helt genomtänkt fundering. men är det istället RT du funderar på så får du göra den där listan med avvägande fördelar mellan Android/iOS/WRT och vilka unika saker som de erbjuder eller funktioner de är fattiga på.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Blir nog ändå att jag väntar på Windows 8 surface pro eller RT versionen, dem verkar riktigt nice.

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/toshiba-...

där har du 10,1" quad core till rätt bra pris

Du kan köpa en först och sen skriva om den var bra så jag kan köpa en efter. Är nämligen sugen

Visa signatur

Norrland

Permalänk
Skrivet av aIfons:

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/toshiba-...

där har du 10,1" quad core till rätt bra pris

Du kan köpa en först och sen skriva om den var bra så jag kan köpa en efter. Är nämligen sugen

Verkar bra. Men jag väntar tills Windows 8 kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har nu kollat igenom lite om windows RT versionen, verkar inte vara säkert att den kommer till Sverige ens och det verkar inte vara något vidare att vänta på.
Men dock så ska jag köpa två plattor, en som jag ska köpa till mina päron och en som jag själv ska ha, men den som jag själv ska ha tänkte jag vänta tills PRO versionen av windows 8 börjar närma sig så man kan få reda på lite mer om den, men den som jag ska fixa till mina päron behöver jag lite hjälp med, vill helst ha en ca 10" och då undrar jag om ASUS transformer är något att ha?
Tack på förhand

Permalänk

iPad mini !!! Eller the new new iPad.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Om android är ett alternativ så ryktas det om en 10" platta tillverkad av samsung. Som isåfall presenteras på måndag

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Skrivet av haapppoooo:

iPad mini !!! Eller the new new iPad.

Gillar inte ipad så mycket :/

Permalänk
Skrivet av twonkey:

Om android är ett alternativ så ryktas det om en 10" platta tillverkad av samsung. Som isåfall presenteras på måndag

Okej, antar att det är windows 8 på den? Får vänta och kolla då

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av chrisragnar:

Om du ska ha en större är det bättre att vänta. Finns väl inte ens någon 10 tum med quad processor?

Galaxy Note 10.1

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaslindholm:

Okej, antar att det är windows 8 på den? Får vänta och kolla då

nej det är en android platta

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk

Nu har det kommit ut mer information om Surface pro och jag tycker inte den är speciellt prisvärd, med tanke på att det är väldigt låg batteri tid och den verkar väldigt klumpig att använda som en tablet i de flesta fallen.
Så nu tänker jag mellan dessa 3; http://www.netonnet.se/CompareView/5323?btnCompare.x=60&btnCompare.y=8&itemList=173816&compareItemId=173816&itemList=174604&itemList=177514
Vilken skulle vara mest prisvärd? Som jag har skrivit i början av tråden; Jag ska ha den till att kolla film, ha skolarbeten m.m. och använda den för att spela lite och även surfa.

Tack för svar!

Permalänk

Jag har Nexus 7, och jag är helt galet nöjd! Skitbra!

Permalänk
Inaktiv

Försök att hitta någon windows 8 surf platta som stöder intel widi och sedan kan du köpa en sådan mottagare så har du löst problemet med att skicka bild till datorn och slipper en massa sladdar

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Jag har Nexus 7, och jag är helt galet nöjd! Skitbra!

ja. den verkar vara bra. Men jag vill gärna ha en 10,1 tum

Skickades från m.sweclockers.com