Permalänk
Medlem

Nybörjar! Grafikkkort

Hej, jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort men vet inte om jag ska köpa GTX 660ti eller GTX 680..
Läste att GTX 660ti har pci-e 3.0 eller nått.. Vilket grafikkort är det bättre av dem?

Tack för ditt svar

Permalänk
Medlem

680 är bättre av de två.

Permalänk
Medlem

600-serien har alla PCI-e 3.0-stöd, det som gäller också är att moderkortet stödjer det, samt processorn.

Av dessa är 680 helt klart bättre, men prismässigt skulle jag väl nog säga 670. Beror lite på hur mycket du vill ge för att få längre e-penis.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tuberg:

Hej, jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort men vet inte om jag ska köpa GTX 660ti eller GTX 680..
Läste att GTX 660ti har pci-e 3.0 eller nått.. Vilket grafikkort är det bättre av dem?

Tack för ditt svar

Vad vill/ska du spela?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad vill/ska du spela?

Jag spelar bf3, max payne 3, boarderlands 2 etc.. spelar bara dem nya spelen typ. Mitt grafikkort som jag har nu laggar lite då och då tycker jag och det stör mig.. Så vill ha ett kort som håller några år framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

600-serien har alla PCI-e 3.0-stöd, det som gäller också är att moderkortet stödjer det, samt processorn.

Av dessa är 680 helt klart bättre, men prismässigt skulle jag väl nog säga 670. Beror lite på hur mycket du vill ge för att få längre e-penis.

Men vad är skillnaden mellan 670 och 680? Är det jätte stor skillnad eller är det bara småsaker som skiljer?

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/15564-amd-radeon-hd-7970...

Valde 7970 Ghz recensionen eftersom både 670 och 680 finns med som referenskort + att tex Skyrim finns med och det gör det inte i 660 recensionen som i dagsläget är den nyaste