Stabila drivrutiner till gtx 670?

Permalänk
Medlem

Stabila drivrutiner till gtx 670?

Hej. jag har problem med krascher i borderland 2 och bf3 sedan att jag uppdaterade drivrutinerna till 306.23,
är det någon som har samma problem eller vet av vilken grafikdrivrutin som är stabil?
Jag har ett Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC.

Tack på förhand!

Visa signatur

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

har samma grafikkort. och jag spelar samma spel och jag har kraschar inte när jag spelar borderlands 2 eller bf3. men prova att installera om drivrutinerna.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

har samma grafikkort. och jag spelar samma spel och jag har kraschar inte när jag spelar borderlands 2 eller bf3. men prova att installera om drivrutinerna.

Använder du de nyaste drivrutinerna?

Visa signatur

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av erixxx:

Använder du de nyaste drivrutinerna?

ja

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har samma kort. Har inga problem med dessa spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Testat att göra ett stresstest?

Mitt första 670 dog ibland när jag lirade BF3, efter 3D mark 11 så visade det sig att något var fubar med kortet. Samma sak har hänt två bekanta med 670 kort.

/kotten

Permalänk
Medlem

Hade med problem med dom nyste drivrutinerna (dock var det nvidia surround osv jag hade strul med) men bytte till 304.48, och nu fungerar allt som en dröm

Men det är bara att testa några drivrutiner då det inte går att säga ***.** kommer fungera bäst för dig.

EDIT: har du klockat kortet? För jag har själv problem med BF3 när jag klockat mitt 670

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

EDIT: har du klockat kortet? För jag har själv problem med BF3 när jag klockat mitt 670

BF3 är känt för att vara tjurigt gentemot överklockningar. Är ditt kort klockat så pröva köra det i stock settings för att sedan sakta klocka upp det tills det kraschar igen.

Mitt eget 670 är stabilt i Heaven benhcmark med allt på högsta settings i 4h+ utan krascher, däremot kraschar drivrutinen efter 30-60min i BF3, jag tvungen att klocka ner ett par mhz för att få det att köra stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ObnoXious:

BF3 är känt för att vara tjurigt gentemot överklockningar. Är ditt kort klockat så pröva köra det i stock settings för att sedan sakta klocka upp det tills det kraschar igen.

Mitt eget 670 är stabilt i Heaven benhcmark med allt på högsta settings i 4h+ utan krascher, däremot kraschar drivrutinen efter 30-60min i BF3, jag tvungen att klocka ner ett par mhz för att få det att köra stabilt.

Jo men pallar inte hålla på o strula med det. Ska ändå byta grafikkort snart

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Har samma kort, inga problem alls här.
Låter som du har något annat fel, ram, nätagg etcm värme.

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]