Permalänk
Medlem

Fyfan vad nice! Skulle vela göra nå liknande men har ej tillräckligt med tid till de :/

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket imponerande arbete!
Jag kan inte säga annat än att man är avundsjuk Det ska bli spännande att se den färdiga produkten!

Btw vad fick du för betyg? blev det mvg som du hoppades på, tänkte eftersom du inte han bli klar i tid.

*Thumbs up*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Jävlar vilket imponerande arbete!
Jag kan inte säga annat än att man är avundsjuk Det ska bli spännande att se den färdiga produkten!

Btw vad fick du för betyg? blev det mvg som du hoppades på, tänkte eftersom du inte han bli klar i tid.

*Thumbs up*

Tack längtar här med efter den slutliga produkten! Jag fick MVG i projektarbetet, som sagt var inte projektet klart men tillräckligt för att få min lärare som normalt sett inte gillar mig speciellt mycket i extas Haha det var lite smått roligt han kunde upprepa allt jag sagt under redovisningen och sedan hörde man han prata om det i lärarrummet och alla blev så imponerade Skrev också den 63 sidor lång rapport för att täcka hela processen fram dit. Så trots allt att den inte var klar så hade jag blivit väldigt besviken om jag inte fått mitt MVG

Skrivet av oTiuZ:

Fyfan vad nice! Skulle vela göra nå liknande men har ej tillräckligt med tid till de :/

Tackar Då får jag hoppas att projekt som detta och andra projekt gör dig belåten med kvalite

Permalänk

Nice! Keep up the good work

Permalänk
Medlem

Grymt

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenn3SaataN:

Nice! Keep up the good work

Skrivet av Frankoz:

Tackar Will definetly do so

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Tackar Will definetly do so

Hur går det nu då? Har du haft någon tid över för arbetet som är värt att lägga upp här?
Lite intresserad av slutresultatet ju!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Hur går det nu då? Har du haft någon tid över för arbetet som är värt att lägga upp här?
Lite intresserad av slutresultatet ju!

Ja tack mera bilder

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Hur går det nu då? Har du haft någon tid över för arbetet som är värt att lägga upp här?
Lite intresserad av slutresultatet ju!

Skrivet av Frankoz:

Ja tack mera bilder

Hej, tyvärr så har jag inte jätte mycket nytt att presentera, det som har hänt är att det har jobbats en del på lackeringen och sedan har jag även fått hem 12/10mm plexirören som jag kommer använda i vattenkylnings systemet

Det som är problemet just nu är att jag fortfarande har kvar att investera en ca 15k på bygget... några pengar jag inte riktigt har just nu..

Men jag kommer att lösa detta på något sätt..:) Har lite funderingar på vilket vattenblock jag ska köra på till 680? Funderar på heatkillers variant

Kanske lägger upp bilder på det som gjorts lite senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Hej, tyvärr så har jag inte jätte mycket nytt att presentera, det som har hänt är att det har jobbats en del på lackeringen och sedan har jag även fått hem 12/10mm plexirören som jag kommer använda i vattenkylnings systemet

Det som är problemet just nu är att jag fortfarande har kvar att investera en ca 15k på bygget... några pengar jag inte riktigt har just nu..

Men jag kommer att lösa detta på något sätt..:) Har lite funderingar på vilket vattenblock jag ska köra på till 680? Funderar på heatkillers variant

Kanske lägger upp bilder på det som gjorts lite senare

Oj, låter som en dyr dator! Men ska det göras så ska det bli bra gjort. Har iallafall höga förväntningar på fler bilder och slutresultatet.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Oj, låter som en dyr dator! Men ska det göras så ska det bli bra gjort. Har iallafall höga förväntningar på fler bilder och slutresultatet.

ja, har räknat lite på vad det hela kommer gå på, inkl sponsrade delar, det vart en del ^^ priser jag inte är 100 på är lackeringen och laserutskärningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

ja, har räknat lite på vad det hela kommer gå på, inkl sponsrade delar, det vart en del ^^ priser jag inte är 100 på är lackeringen och laserutskärningen..

Hur kan du ha råd med allt detta, speciellt i studiernas svåra tider? Eller blev den största kostnaden sponsrad? ^^ Hoppas på detsamma i framtiden om mig själv, annars blir det nog inte mycket kvar att leka med.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Hur kan du ha råd med allt detta, speciellt i studiernas svåra tider? Eller blev den största kostnaden sponsrad? ^^ Hoppas på detsamma i framtiden om mig själv, annars blir det nog inte mycket kvar att leka med.

Stora summor av det är sponsrat, mer än hälften skulle jag tro.
Dock så är lackringen en stor kostnad i det totala, och det är jag evigt tacksam för sammarbetet med DM-Finearts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Stora summor av det är sponsrat, mer än hälften skulle jag tro.
Dock så är lackringen en stor kostnad i det totala, och det är jag evigt tacksam för sammarbetet med DM-Finearts

Måste ju vara en dröm att få så mycket sponsrat! Förresten, lackeringen fanns ju på deras hemsida, så det kan du ju kanske lägga upp här också om nu inte alla hittar. du hade väl bara lagt upp sneak peeks? fint blev det iaf!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Måste ju vara en dröm att få så mycket sponsrat! Förresten, lackeringen fanns ju på deras hemsida, så det kan du ju kanske lägga upp här också om nu inte alla hittar. du hade väl bara lagt upp sneak peeks? fint blev det iaf!

det är sant, det är än bara sneakpeaks som har kommit ut(officiellt) arbetet är ännu långt ifrån klart, men jag kommer att lägga upp en uppdatering så långt processen har gått hitils

Permalänk
Medlem

Hittat hit för första gången inatt, alltid lika uppskattat med Mycket underhållande nattläsning! Måste säga att bilder och dyligt har sett rkt schyst ut och ska bli kul att se slutprodukten sen, du har helt klart talang och passion för det du håller på med och hoppas att du lyckas med det i framtiden!

(sen var det förjäkla nice av alla sponsorer att skänka så mycket produkter och arbetstimmar åt dig!)

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

Står den på Wachtmeister köpcentrum i Karlskrona nu? (Annars står där ett som är sjukt likt detta där).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Står den på Wachtmeister köpcentrum i Karlskrona nu? (Annars står där ett som är sjukt likt detta där).

Det är mer än jag vet, men det kan faktiskt vara mycket troligt, lackeraren bor i Kalrskrona och han sa att han haft utställning eller liknande.. Trevligt iallafall Extra publicitet:D

Permalänk
Medlem

Lackering

Update!

Tjenare SweC, tänkte lägga ut bilder på lackeringsprocessen fram till dagsläget. För mer bilder, kolla in youtube videorna
Temat och känslan vi försöker nå är något som är slitet och har vart med om ett o annat, som om den har vart i rymden t.ex.
Ge gärna feedback och ideér

Mannen bakom detta är DM-Finearts, stort tack!

Baksidan

Insidan av fönstersidpanel

Vi valde sedan att skrota ventilationsmålningen på denna plåt, kolla videon för fler bilder på denna plåt

Dold text

Ha en bra kväll

//Johnny

Permalänk
Medlem

Galet snygga målningar!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Kan bara tacka dess värd-Johnny av projektet och all era fina feedbacks och åsikter. Kommer och bli ett helt galet resultat,
och man redigt längta till att den är behandlad med slutlack, och se alla effekter och kulörer "ploppa" fram.

Skall bli riktigt spännande och se helhetsresultatet Johnny när du har byggt klart denna "killer"....one of a kind

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är det bara jag eller killen ser ut mer som nicolas cage än den från SC2
hur som helst, grym!!! keep it up!

Permalänk
Medlem

Oohh! De kommer bli så sjukt najs när detta är klart!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk

Heeeeeeelt sjukt!!

Permalänk
Medlem

Nice.
Kommer lätt följa detta till slutet
Keep up the good work!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

ska ta å följa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Galet snygga målningar!

Skrivet av simon811:

Kan bara tacka dess värd-Johnny av projektet och all era fina feedbacks och åsikter. Kommer och bli ett helt galet resultat,
och man redigt längta till att den är behandlad med slutlack, och se alla effekter och kulörer "ploppa" fram.

Skall bli riktigt spännande och se helhetsresultatet Johnny när du har byggt klart denna "killer"....one of a kind

Skrivet av tatus_se:

är det bara jag eller killen ser ut mer som nicolas cage än den från SC2
hur som helst, grym!!! keep it up!

lol ^^

Skrivet av Spille:

Oohh! De kommer bli så sjukt najs när detta är klart!

Skrivet av Myrmeldjyr:

Heeeeeeelt sjukt!!

Skrivet av RainesX:

Nice.
Kommer lätt följa detta till slutet
Keep up the good work!

Skrivet av samsos:

ska ta å följa detta.

Tack alla för eran feedback och erat intresse, vill också passa på att tacka er för ert stöd då vi nått 15000 visningar, AWESOME

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt detta kommer bli ^.^

lite off topic men vad är det för låt till första videon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Fan va snyggt detta kommer bli ^.^

lite off topic men vad är det för låt till första videon?

Tack Efter lite snabb research så är låten Take One Last Breath med Abandon All Ships

Permalänk
Medlem

MOTH nominated

WOW!! Nu har det hänt grejer, jag har blivit nominerad till Mod Of The Month på forumet bit-tech.net. Detta är extremt stort för mig, jag hoppas bara att de kan se lite i framtiden då jag har mycket av ögongodiset kvar att göra. Så om ni gillar mitt bygge så får ni jättegärna rösta på mitt bidrag

här är ett par länkar till bidragen och röstningen

http://www.bit-tech.net/modding/mod-of-the-month/2012/10/09/m...

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=244852

Ha en bra dag!

Johnny "PenguinMawdz" Stone