Steam: Polare bannad från MW2 "Cheat detected"

Permalänk
Medlem

Steam: Polare bannad från MW2 "Cheat detected"

Tjenare alla Cod spelare. Idag så märkte jag att min polares Steam har blivit bannad från MW2 Multiplayer.
För några veckor sedan så var vi hemma hos mig och körde lite MW2 Private match med några random personer. Tydligen hade en kille där en hack eller någon mod som gjorde så att alla fick olika hacks. Då fick vi någon "wallhack" (snarare så att man såg personen på kartan hela tiden och vapnen blev skitstarka, sköt genom feta väggar utan problem) och massa andra konstiga saker.
Nu, idag så efter att han gått hem efter att vi ha spelat lite BO så var hans Steam fortfarande inne på min datorn så jag lånade lite och tänkte köra MW2 (har inte det själv) en stund men när jag skulle starta fick jag en ruta där det stod "Cheat detected" och en annan ruta som hette IW4 console eller något med massa text. Sökte runt lite på nätet och fattade direkt var det var, killen som hackade för ett tag sedan, det var hans "mod" som installerade hack på min dator medan jag var helt ovetande om det och sedan så upptäckte VAC det och det blev en ban på spelet.

Detta är ju inte mitt acc (tur för mig det!) utan min polares, så jag kan inte kontakta Steam utan det får han göra. Dock undrar jag, tror ni att Steam Support kommer bry sig överhuvudtaget? Har detta hänt någon av er förut? I så fall har ni fått hjälp av Support?
Vore kul om jag fick svar, tycker det är synd att han ska behöva köpa ett nytt MW2 för att spela om inte Steam hjälper till där.

Permalänk
Medlem

Detta har hänt mig också. Har inte kontaktat steam/vac om det.
Skulle nog rekommendera att bara köpa nytt.
Det kostar nog bara 200kr. Se till att du tar bort mw2 från datan helt skapar
ett nytt steam konto och installerar från det nya spelet

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem

skulle inte vilja ha dig som polare. Löser det sig inte erbjuder du dig att köpa ett nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicevire:

skulle inte vilja ha dig som polare. Löser det sig inte erbjuder du dig att köpa ett nytt

Jag? Vad ska jag köpa ett nytt för? Vad har jag gjort? Detta var någon helt random person som på något sätt fick ett hack installerat på min dator när min polare spelade på den i en private match, det gör inte mig "skyldig"

Permalänk
Medlem

Kanske för att det var du som gick in på din polares konto, med hack installerat på din dator?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kanske för att det var du som gick in på din polares konto, med hack installerat på din dator?

Nej, han var inne hela tiden, vet inte om han har spelat på ett tag. Du fattar visst inte heller, kanske borde lära dig att läsa?
Det var inte jag som installerade något hack, det var någon med en mod i en private match, så jag antog att det är därför han blev bannad.

Edit: sry om det blir lite otydligt. Så här är det, idag var han här, vi spelade Black Ops Zombies lite, då han nyss köpt ett nytt mappack ville han testa, så han loggar in, vi kör lite, sen så drar han hemåt och han är fortfarande inloggad. Som sagt så startade jag MW2 och det kom en ruta där det stod "Cheat detected". Jag vet inte om han har varit bannad sen tidigare, får fråga han, men hur kan det då vara mitt fel? Hur tänker ni då?

Permalänk
Medlem

Prova kontakta steam om det du har skrivit. Jag joinade själv en server och fixade prestige 10 med alla eblems och titlar och unlock. Detta var inte private match dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

jag lånade lite och tänkte köra MW2 (har inte det själv) en stund men när jag skulle starta fick jag en ruta där det stod "Cheat detected"

Teoretiskt är det du som gjorde som han blev bannad, du skulle helt enkelt låtit bli att starta upp på hans konto så skulle troligtvis han ha ansvaret för att han själv blev bannad.

Försök kontakta supporten för att fixa problemet, men jag tvivlar det kommer att fungera. Det enda bra alternativet sen är att erbjuda han en summa pengar för han du lyckades få han bannad.

Permalänk

finns det folk som fortfarande spelar mw2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Teoretiskt är det du som gjorde som han blev bannad, du skulle helt enkelt låtit bli att starta upp på hans konto så skulle troligtvis han ha ansvaret för att han själv blev bannad.

Försök kontakta supporten för att fixa problemet, men jag tvivlar det kommer att fungera. Det enda bra alternativet sen är att erbjuda han en summa pengar för han du lyckades få han bannad.

Ja men du tror inte samma sak hade hänt ifall hans kompis loggat in på datorn t.ex. dagen efter då?

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk

Jag tycker faktiskt att du är skyldig och bör köpa ett nytt (ja, jag har läst texten flera gånger)

Anyways, kontakta steam är lönlöst, om du har fuskat (spelar ingen roll hur eller om det var någon annan som gjorde så du fuska) så kommer det inte släppa bannen. Bara bita i det sura äpplet och köpa nytt.

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det var du och din polare inne i samma game?
Eller är det som alla andra säger att du spelade på hans acc själv?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Teoretiskt är det du som gjorde som han blev bannad, du skulle helt enkelt låtit bli att starta upp på hans konto så skulle troligtvis han ha ansvaret för att han själv blev bannad.

Försök kontakta supporten för att fixa problemet, men jag tvivlar det kommer att fungera. Det enda bra alternativet sen är att erbjuda han en summa pengar för han du lyckades få han bannad.

Ska jag betala han pengar tycker du? Jag har inte gjort något mer än att starta ett spel, om det var "modden" som är orsaken vet jag inte än, det är bara något jag antog eftersom jag inte vet om han faktiskt själv skaffat hack.
Förresten hur fungerar det? Låt oss säga att han har hack på sin dator, ska spela, blir bannad, borde han inte fortfarande vara bannad om man loggar in någon annanstans? Som min dator alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Jag tycker faktiskt att du är skyldig och bör köpa ett nytt (ja, jag har läst texten flera gånger)

Anyways, kontakta steam är lönlöst, om du har fuskat (spelar ingen roll hur eller om det var någon annan som gjorde så du fuska) så kommer det inte släppa bannen. Bara bita i det sura äpplet och köpa nytt.

Tråkigt :/ får höra med han imorgon. Ingen aning om han äns vet om bannen eller inte eftersom jag inte är 100 på vad som orsakade den själv.

Skrivet av KaakaaN:

Som jag förstår det var du och din polare inne i samma game?
Eller är det som alla andra säger att du spelade på hans acc själv?

Nej alltså vi körde MW2 en stund, turades om pga att jag själv inte har MW2. Då när han körde en private match med några så kom en hackare in och spelet blev helknäppt.

Permalänk

wait, mw2 vac fungerar nu? sorry ironin, men jag körde alla möjliga haxz i öppna lobbies utan att någonsinn bli bannad, skulle aldrig våga mig på något sådant i ett annat spel dock. Men fan, lvl hax och aimbot var som rena rama speltaktiken hela året jag spelade det (direkt efter release)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Ska jag betala han pengar tycker du? Jag har inte gjort något mer än att starta ett spel, om det var "modden" som är orsaken vet jag inte än, det är bara något jag antog eftersom jag inte vet om han faktiskt själv skaffat hack.
Förresten hur fungerar det? Låt oss säga att han har hack på sin dator, ska spela, blir bannad, borde han inte fortfarande vara bannad om man loggar in någon annanstans? Som min dator alltså.

Ja, för även om en polares konto är inloggad på din dator så ska man inte använda de. Du är också skyldig att se till att din dator är fri från virus/hacks osv.

Varför ska han behöva betala ett nytt konto när han inte gjorde att han själv blev bannad? Om ni nu är vänner så borde du alla fall betala/alt erbjuda något som ett "förlåt" för det.

För att vara säker på att det var din inloggning som skapade banen, så skulle ni faktiskt kunna fråga supporten. Ge dem din IP och din kompis IP och fråga på vilken IP skedde bannen på. Jag tror inte de skulle ha något emot att svara sålänge ni anger era IPs från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Jag? Vad ska jag köpa ett nytt för? Vad har jag gjort? Detta var någon helt random person som på något sätt fick ett hack installerat på min dator när min polare spelade på den i en private match, det gör inte mig "skyldig"

Ni spelade tillsammans och spelade på en server som hade fusk som installerades på din dator. Vac bann slår inte igenom dirr. så när du loggar någon vecka senare får du reda på att han blivit bannad. Du ska inte känna dig skyldig.

Riktigt skitspel där man kan joina en server för att få något random skit installerat som sedan leder till att man blir bannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

wait, mw2 vac fungerar nu? sorry ironin, men jag körde alla möjliga haxz i öppna lobbies utan att någonsinn bli bannad, skulle aldrig våga mig på något sådant i ett annat spel dock. Men fan, lvl hax och aimbot var som rena rama speltaktiken hela året jag spelade det (direkt efter release)

Det var ju konstigt. Själv kör jag inte med hack Online, det tycker jag är lite orättvist och orent spel hatar jag.
Hört mycket om att det är tonvis med hackers på Cod spelen, speciellt MW2 och MW, så jag undrar varför dom börjar banna nu lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ja, för även om en polares konto är inloggad på din dator så ska man inte använda de. Du är också skyldig att se till att din dator är fri från virus/hacks osv.

Varför ska han behöva betala ett nytt konto när han inte gjorde att han själv blev bannad? Om ni nu är vänner så borde du alla fall betala/alt erbjuda något som ett "förlåt" för det.

För att vara säker på att det var din inloggning som skapade banen, så skulle ni faktiskt kunna fråga supporten. Ge dem din IP och din kompis IP och fråga på vilken IP skedde bannen på. Jag tror inte de skulle ha något emot att svara sålänge ni anger era IPs från början.

Kanske skulle nämnt det från början, men han låter mig spela på hans acc ibland, han har spel som inte jag har du vet.
Men vi får väl se, får ju hoppas på det bästa.

Skrivet av jocke92:

Ni spelade tillsammans och spelade på en server som hade fusk som installerades på din dator. Vac bann slår inte igenom dirr. så när du loggar någon vecka senare får du reda på att han blivit bannad. Du ska inte känna dig skyldig.

Riktigt skitspel där man kan joina en server för att få något random skit installerat som sedan leder till att man blir bannad.

Nu vet jag ju inte säkert om det faktiskt var så, men är ganska säker, om det inte är det så måste det vara han själv som använder hack hemma.
Det vet jag dock inget om.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Jag? Vad ska jag köpa ett nytt för? Vad har jag gjort? Detta var någon helt random person som på något sätt fick ett hack installerat på min dator när min polare spelade på den i en private match, det gör inte mig "skyldig"

Jag betvivlar starkt att du säger hela sanningen. Den där "random" personen hade hacks? okej och sedan säger du att ni andra "plötsligt" kunde nyttja samma hacks?

Jag tror med största säkerhet att "the random guy" visade er hur ni installerar hacks och sedan efter det så har du/ni inte tagit bort det efteråt, det är inte som så att du plötsligt får hacks för att du joinar en specifik server för isf så finns dem redan i spelets script.

Nu är frågan? Är du en såpass dryg jävel att du inte ens tycker din polare är värd ett nytt spel när det är Du som sabbat hans gamla? Ja Du, Du spelade hans konto via Din dator, alltså Ditt fel.

Shit asså stackars dem satar som umgås me dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Jag betvivlar starkt att du säger hela sanningen. Den där "random" personen hade hacks? okej och sedan säger du att ni andra "plötsligt" kunde nyttja samma hacks?

Jag tror med största säkerhet att "the random guy" visade er hur ni installerar hacks och sedan efter det så har du/ni inte tagit bort det efteråt, det är inte som så att du plötsligt får hacks för att du joinar en specifik server för isf så finns dem redan i spelets script.

Nu är frågan? Är du en såpass dryg jävel att du inte ens tycker din polare är värd ett nytt spel när det är Du som sabbat hans gamla? Ja Du, Du spelade hans konto via Din dator, alltså Ditt fel.

Shit asså stackars dem satar som umgås me dig.

I MW2 Var det fullt möjligt att "ge" andra hacks.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Är ingen ide att kontakta steam i alla fall, så här står det på deras hemsida:

Citat:

Important:
All VAC bans are permanent - Valve has a zero-tolerance policy for cheating and will not lift VAC bans under any circumstances.

Och det har alltid varit så, dom lyfter _aldrig_ en VAC ban oavsett vad. Så din kompis får helt enkelt köpa spelet på nytt om han vill spela det.

Låter ganska osannolikt att du skulle få något installerat på din dator efter att ni spelat ett private game, då hade den personen alltså i princip kunnat lägga in exakt vad som helst på din dator och så dåligt kodat tror jag inte MW2 är.

EDIT: Men så var det tydligen möjligt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående Steam då jag själv inte har det.
Om man blir bannad på steam som i detta fall, blir man av med alla spel man har på sitt konto? Hur fungerar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

I MW2 Var det fullt möjligt att "ge" andra hacks.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske är så, jag vet inte själv, eftersom jag inte har det.

Skrivet av TokigaSmurfeN:

Jag betvivlar starkt att du säger hela sanningen. Den där "random" personen hade hacks? okej och sedan säger du att ni andra "plötsligt" kunde nyttja samma hacks?

Jag tror med största säkerhet att "the random guy" visade er hur ni installerar hacks och sedan efter det så har du/ni inte tagit bort det efteråt, det är inte som så att du plötsligt får hacks för att du joinar en specifik server för isf så finns dem redan i spelets script.

Nu är frågan? Är du en såpass dryg jävel att du inte ens tycker din polare är värd ett nytt spel när det är Du som sabbat hans gamla? Ja Du, Du spelade hans konto via Din dator, alltså Ditt fel.

Shit asså stackars dem satar som umgås me dig.

Du är då j*vligt korkad. Jag kan ingenting om detta så jag vet inte hur det är möjligt. Dock vet jag att i BO kan en mod installeras på din dator om du joinar en server med den modden, det gjorde det för mig när jag gick med i en zombie mod server.
För det första så vet jag inte, för hundrade gången inte vad orsaken är, det är bara vad jag tror. Varför skulle jag ljuga här? Vad skulle jag vinna på det?
Random killen kallar jag random för jag vet inte vem det är, aldrig sett han förut. Jag antar att det är en mod som installerades (det kom en grej som laddade någonting innan vi fick "hacket"). F*n vad jag hatar idioter som du, du var inte här, du vet förf*n inte vad som hände så du kan hålla käften om du ändå inte försöker hjälpa.

Skrivet av AlbertMwugabi:

Är ingen ide att kontakta steam i alla fall, så här står det på deras hemsida:

Och det har alltid varit så, dom lyfter _aldrig_ en VAC ban oavsett vad. Så din kompis får helt enkelt köpa spelet på nytt om han vill spela det.

Låter ganska osannolikt att du skulle få något installerat på din dator efter att ni spelat ett private game, då hade den personen alltså i princip kunnat lägga in exakt vad som helst på din dator och så dåligt kodat tror jag inte MW2 är.

EDIT: Men så var det tydligen möjligt.

Om det är som Kaakaan sa att man kan ge hacks är det dåligt av Steam att inte göra någonting åt det. Sen att "ge" hack till någon utan att den kan välja att acceptera eller ej är väldigt dumt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Har en fråga angående Steam då jag själv inte har det.
Om man blir bannad på steam som i detta fall, blir man av med alla spel man har på sitt konto? Hur fungerar detta?

Nej du blir bannad från det spelet du fuskat på.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Suck. Du kan då inte läsa heller. Jag säger inte att jag inte kan stå för det, men jag vet ju inte äns om han faktiskt har fuskat själv tidigare eller om det nu är denna modden. Istället för att ni håller på att upprepa att "du ska betala din polares spel" och att jag är någon dryg jävel kanske ni borde hjälpa?
Annars tycker jag ni lika gärna kan ignorera tråden. Det är inte svårare än vad du tror.

Om du lirar spelet på din dator och blir då bannad så är det väldigt logiskt för vilken människa som helst att lista ut att det beror på din dator, inte Bill Gates.

"Jag säger inte att jag inte kan stå för det"- Varenda gång du ifrågasäötter varför du borde betala för hans spel så bevisar du att du inte kan stå för det.

Permalänk

Jag tror redan att han inser att det kan vara hans fel MEN innan han vet om så är fallet så kan ni väl sluta upp med att tjata om och om igen att det är hans fel.

Han har förklarat för er flera gånger att han inte vet ifall den här kompisen har fuskat på sitt account innan och att det först nu kommer upp att han blivit bannad.

Förstår ju att killen blir förbannad, han säger att han inte vet men att han ska ta reda på det och ni kommer och hackar på honom som galningar. Jag är säker på att han tar sitt ansvar om det nu visar sig att det verkligen är hans fel.

Men som de alltid säger på COPS Man är alltid oskyldig tills motsatsen bevisats^^

Edit: Jag antar att killen kommer hit och skapar en tråd för att bli hjälpt, inte för att bli nertrampad i skiten.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk

Jag har inte läst hela tråden jätte noga, men kan du inte fråga ifall din kompis har varit bannad innan? eller vad är problemet, ifall han är dryg så kommer han ju säga att han inte har det,även om han nu har det, för då sparar han ju 200:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke95jk:

Börjar bli pinsamt.. Du måste väl ändå inse att de KAN vara ditt fel?

Bli anklagad för ban av er i denna tråd, där valve beslutade om ban p.g.a. att en utomstående person har modifierat hans dator via ett spel som har allvarliga säkerhetsluckor... spelet som distribuerats av valve själva?

Dumheter! Blir mörkrädd av hur ni drar era slutsatser. Speciellt om det är en majoritet som har samma slutsats. Usch!

Hur detta med ev. ersättning löses är mellan TS och hans vän, det har ni inget med er att göra. TS bad er inte om råd om han skall ersätta sin vän eller ej.
Hur mycket det än kliar i era fingrar, att ni vill skriva om era filosofier, argument och logik, håll det borta från tråden.

TS har ställt andra frågor, kan ni inte besvara dem så håll er ifrån POST knappen.
Vill ni så gärna tycka till ändå så kan ni starta en egen blogg.

Permalänk

Du spelade på din polares kontos godkännande?
Helt ok spelat själv på polares konto men inget hänt, blir ingen drama war efteråt.
Eftersom jag skulle aldrig använda hacks på någon annans steam konto, spel kostar samtidigt med map packs och allt. de är inte skoj.
Du joinade en server som hade automatiskt hack?
Granskade du Servers namn?
Är du helt säker på att du inte fick något godkännande för aktivera hack via servern?
Ta kontakt med din polare istället för dra en onödig tråd om något som kan lösas väldigt simpelt.
Prata med din kompis! jag tror du bryr dig för annars skulle du inte orka lägga en tråd.
=:)