Google Maps uppdateras med undervattensbilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Apropå ingenting, google tar ju sina streetview bilder med bil så hur gör dom streetview på gågator?

Cykel med vagn efter
Edit: någon hade redan skrivit det får väl bidra med en länk också då.

http://googleblog.blogspot.se/2009/10/street-view-we-can-trik...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem

Borde man inte snart kunna använda googles data för att konstruera en (mer eller mindre korrekt) digital kopia på hela Jorden? Skulle kunna bli en fet spelvärld...men jag antar att den skulle ta rätt bra med plats!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Google Företagsfoton.

Lite halvrelaterat kan jag tipsa om att Google Maps nyligen lanserat en expansion av Street View / Maps som går in i byggnader. Rätt ball att jobba med faktiskt, och ett kul sätt för företag med fysiska butiker att öka sin närvaro på Internet.

http://motljus.nu/panorama/google-business-photos-i-jonkoping...
http://www.youtube.com/watch?v=kMWxBpM-MSA&feature=player_emb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Varför skulle du ha börjat tidigare?! Börja nu och kom igen sen.
BTW, har du ens använt Apples kartor så att du har belägg för allt det du påstår? Jag har navigerat med dem utan problem och hittar väldigt mer exakt än vad Google Maps gjorde i iPhone, men uppdateringar kommer, det största problemet med de Europeiska (och Asiatiska) kartorna är att det inte är TomTom som levererat de kartorna, de har bara levererat kartorna för USA och där fungerar det annorlunda, för resten av världen har de använt sig av diverse olika kartleverantörer

"Inom USA ser situationen bättre ut, där är det Tomtom som står för kartorna. I resten av världen har Apple använt sig av många olika karttjänster, och därmed är resultatet sporadiskt."

För det gjorde Apple. De var stora när de började med kartor. För att det ska bli jämt måste ju jag ha blivit det också. Det är ju det jag försöker säga. Att de kunde gjort bättre ifrån med tanke på sina tillgångar. Samt framgångar. För att jag kunna tävla emot dem behövs ju samma förutsättningar.

Nej, har inte använt dem. Tur är väl det. Har däremot belägg som du kallar det i form av bilder och jämförelser. Främst ifrån USA. Apple vet inte skillnad på en hamn eller park där heller.

Att de använt redan etablerade navigationsföretag stärker ju bara att man behöver tillgångar. Skulle jag åka runt och fota också, eller hur tänker du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inkui:

För det gjorde Apple. De var stora när de började med kartor. För att det ska bli jämt måste ju jag ha blivit det också. Det är ju det jag försöker säga. Att de kunde gjort bättre ifrån med tanke på sina tillgångar. Samt framgångar. För att jag kunna tävla emot dem behövs ju samma förutsättningar.

Nej, har inte använt dem. Tur är väl det. Har däremot belägg som du kallar det i form av bilder och jämförelser. Främst ifrån USA. Apple vet inte skillnad på en hamn eller park där heller.

Att de använt redan etablerade navigationsföretag stärker ju bara att man behöver tillgångar. Skulle jag åka runt och fota också, eller hur tänker du?

Du får arbeta upp ett kapital precis som de gjort, men varför klanka på något du inte har använt bara för att du läst om diverse problem (jag förnekar inte att de finns problem, men jag sa även att det hade Google med i början och i viss mån fortfarande och de hade oxå kapital när de började), använd det först innan du gnäller, jag använder det näst intill dagligen och det är inga som helst problem att navigera efter, det du gnäller om är små kosmetiska problem men den tar dig dit du ska.

Exakt, hur tänker du att du skulle gå till väga för att göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Du menar resandet av typen "åh, vi måste se stora barriärrevet innan miljöförstöringen förstör habitatet" varpå man tar flyget till Australien för att kolla?

Nej det är lite mer "fan jävla f**tväder, vi drar till ett varmt land där vi inte ha varit i" ^^
Men kanske ha fel, det ökar säkert när man vet hur fint det ser ut i andra ställen

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Apropå ingenting, google tar ju sina streetview bilder med bil så hur gör dom streetview på gågator?

Såhär?

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Nä, för Nordkorea har ju alltid varit gästvänligt, det är bara det senaste åren de varit lite elaka och ett 600 årigt historiskt palats går ju helt plötsligt bara upp i rök...historielektion kanske vore på sin plats för dig

Skickades från m.sweclockers.com

Du skojar va? Om inte, lägg märke till den glada skämtsamma smileyn som du tog bort från mitt inlägg

sådär såg den ut.

Självklart menade jag att de förhoppningsvis kommer gå upp i rök, och lämna efter sig ett svart hål eller något, och inte att den förbjudna staden föhoppningsvis inte kommer vara förbjuden, och att nordkorea styrs på ett lite bättre sätt än det gör nu. Avslutat av ett som sagt lite skämtsamt "man kan ju alltid drömma". Men det valde du ju att ta bort från mitt inlägg när du citerade, så vi skiter väl i det då, och tar historialektioner i stället.