Intel tillbakavisar uppgifter om att Otellini kritiserat Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Intel tillbakavisar uppgifter om att Otellini kritiserat Windows 8

Det finns ingen substans bakom rapporten om att Intels vd Paul Otellini uttalat sig om att Windows 8 släpps halvfärdigt, skriver processorjätten i ett pressmeddelande.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Så den ena handen vet inte riktigt vad den andra gör hos Intel?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hopp där sjönk intel till botten i trovärdighet.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Nehäne... Oki... Saker blir mer och mer toppstyrda och Intel har bestämt sig för att Win 8 är bra då det kan vara en metod för dem att få in en fot på plattmarkanden, men det börjar blir lite patetiskt när man sätter munkavel på duktiga människor för att stötta en satsning som är chansartad.

Nej, trist är vad där är när företag lämnar debatt helt och bara kommunicerar med stategipolicys,,,

Permalänk
Medlem

Hhahahahahaha... snygg räddning där, Intel. Mycket trovärdigt!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Struntsnack. De vill bara inte hamna på kant med Microsoft. Som sagt, 'väldigt trovärdigt'.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fast han kritiserade väl inte riktigt W8, han sa bara att det kommer vara buggigt men att det kommer fixas med patchar, och att han tyckte MS gjorde rätt i att släppa det nu?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Fan också. Jag som var lite glad för att jag för en gångs skull kunde hålla med intel, och så går de ut och DEMENTERAR det bästa de sagt på länge. Jag tänker fortsätta att undvika deras produkter nu. Vilka muppar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Seems legit.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Avstängd

Wintel alliansen försvagas och dör.
Både Intel och Microsoft vet om det.

Microsoft gillar ARM.
Intel gillar Linux och Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Wintel alliansen försvagas och dör.
Både Intel och Microsoft vet om det.

Microsoft gillar ARM.
Intel gillar Linux och Android.

Lämnar plats för AMD att växa...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av kabex:

Fast han kritiserade väl inte riktigt W8, han sa bara att det kommer vara buggigt men att det kommer fixas med patchar, och att han tyckte MS gjorde rätt i att släppa det nu?

Helt rätt. Han sa väl till och med att BETAversionen de använde för utveckling var buggig.

Permalänk
Medlem

Källkritik, SweClockers! Bli inte Aftonbladet.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Mmm... luktar det fulfisk här?
Går det att ångra ångra sig? Så fall hoppas jag dom gör det illa kvickt. Dessutom har väl Intel varit väldigt engagerade i touch interfacet och vill ju göra det till en standard inom sin Ultrabook platform?

Fast sen å andra sidan har ju Microsoft en trend att gör vara varannan version bra. Hur många trodde på att Windows 8 skulle bli "the next best thing"? Windows 8 är prototypen till Windows 9, precis som Vista var till Windows 7. Me till XP. 95 till 98. Tror enda undantaget har varit Windows 2000. Det har ju alltid varit en iterativ process som Microsoft arbetat med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt klart något illaluktande som ligger begravt här.

Jag som fann det starkt av intel att våga säga något dåligt om en microsoft-produkt trots deras nära sammarbete och så kommer detta kort efter.

Är det så farligt att tycka illa om windows 8?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kabex:

Fast han kritiserade väl inte riktigt W8, han sa bara att det kommer vara buggigt men att det kommer fixas med patchar, och att han tyckte MS gjorde rätt i att släppa det nu?

Precis, men folk drar tyvärr egna slutsatser då de inte hörde själva på vilket sätt han sa det/uttryckte sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Oavsett vad han sagt eller inte så stämmer det, det är knappt halvfärdigt eller snarare det borde inte finnas överhuvudtaget.

Skulle tro att man i och med MS lanserar win 8, blir det deras vändpunkt och början till deras fall, gör man nått så ohyggligt dåligt ska man inte hålla på med att göra OS, inte för desktop, för plattor och telefoner kanske det passar en del, dock inte mig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Herregud, att folk inte ens orkar läsa och tolka artiklar innan dom drar slutsatser om dom.

Är det egentligen något nytt alls med denna artikel?
Han var igår positiv till Win8, men tyckte att det släpptes halvfärdigt.

Enligt "dementerandet" var han positiv till Win8, men tyckte att det släpps halvfärdigt.

Vart är det "toppstyrda" i det?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Microsoft vill ha marknadsandelar samt att Ballmer är ju lika förvirrad nu som han var för 10 år sedan
marknaden ligger i portabla enheter så Windows 8 är nog rätt väg att gå och jag har inte haft några problem med det, tvärtom så tycker jag att Windows 7 är klumpigt -.-

*EDIT*
hur kommer Steve ballmer försöka sälja Windows 8 till oss konsumenter i oktober?

http://www.youtube.com/watch?v=e8M6S8EKbnU

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Mmm... luktar det fulfisk här?
Går det att ångra ångra sig? Så fall hoppas jag dom gör det illa kvickt. Dessutom har väl Intel varit väldigt engagerade i touch interfacet och vill ju göra det till en standard inom sin Ultrabook platform?

Fast sen å andra sidan har ju Microsoft en trend att gör vara varannan version bra. Hur många trodde på att Windows 8 skulle bli "the next best thing"? Windows 8 är prototypen till Windows 9, precis som Vista var till Windows 7. Me till XP. 95 till 98. Tror enda undantaget har varit Windows 2000. Det har ju alltid varit en iterativ process som Microsoft arbetat med.

Nej, ME har inte mycket gemensamt med XP. Det är snarare så att 2000 och XP delar mycket kodbas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thomaseron:

Lämnar plats för AMD att växa...

Knappast, AMD's problem är att de inte klarar av att uppnå sina egna mål när de tillverkar sina saker, så de måste lära sig tillverka rätt först

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Hedersmedlem

Intel CPU goes PC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clint Eastwood:

Nej, ME har inte mycket gemensamt med XP. Det är snarare så att 2000 och XP delar mycket kodbas.

Precis, Windows 2000 hade NT 5 som arbetsnamn, XP hade NT 5.1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Microsoft lyfte fingret kanske?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

XD Hahahahaha, så mycket bullshit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Hopp där sjönk intel till botten i trovärdighet.

De kommer att bli allt vanligare i takt med USAs ökande lågkonjunktur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Nej, ME har inte mycket gemensamt med XP. Det är snarare så att 2000 och XP delar mycket kodbas.

Sant, sant. Jag syfta dock på kronologiska ordning så som jag minns den, men mitt minne kan svika mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men ge er allihopa!

Vad är det ni inte får att gå ihop? Intel sa aldrig emot något han sa, de sa bara att han inte var kritisk, utan tvärtom, och det var ju vad han sa själv till att börja med. De bara förtydligade sin ståndpunkt på grund av quote mining från media. Och jag tror de talar sanning. Att de tycker Windows 8 är bra. Windows 8 passar som handen i handsken för deras satsningar på mobilt.

Vad exakt skulle vara bullshit?

Man får tycka vad man vill om Windows 8, men det passar Intels strategi perfekt. Så bara för att ni inte tycker om Windows 8 så behöver ni inte anklaga Intel för att ljuga bara för att de säger de tycker att det är bra.

EDIT:
Folk läser bara:
"Otellini kritiserar."
"Intel Dementerar."

Så tror folk att något inte stämmer, läs vad som sagts utförligt istället.