Permalänk
Medlem

HD film med 2500k

Hej, klarar inte den integrerade grafiken på cpu:n att spela upp film i HD upplösning.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Det ska den göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Det ska den göra.

Jo har fått för mig att det ska vara så men tycker det bilden är ryckig.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Ryckig hur? Säker på att det inte bara är jitter?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Ryckig hur? Säker på att det inte bara är jitter?

Det är nästa som lite delay eller hur man ska säga, samtidigt som det är lite tearing.

Ska sätta i en gpu imorgon så det är inte hela världen men skulle ändå vilja få det att fungera.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Används DXVA korrekt?
Vilket program använder du?
SB klarar inte spela upp i 23.976 FPS vilket gör att en frame var 30e sekund eller liknande hoppas över för att synka tillbaka ljudet med filmen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Används DXVA korrekt?
Vilket program använder du?
SB klarar inte spela upp i 23.976 FPS vilket gör att en frame var 30e sekund eller liknande hoppas över för att synka tillbaka ljudet med filmen.

Jag kör med windows media player, filtypen är av h264.

Vet ej om/hur DXVA fungerar korrekt, men du nämnde att SB inte klarar detta så då kanske det inte går att åtgärda?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Jag kör med windows media player, filtypen är av h264.

Vet ej om/hur DXVA fungerar korrekt, men du nämnde att SB inte klarar detta så då kanske det inte går att åtgärda?

Beror ju på hur bilden är ryckig. Är den konstant ryckig är något annat fel, är det ryck två gånger i minuten kanske det inte går att åtgärda. Testa något annat program som VLC kanske.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Beror ju på hur bilden är ryckig. Är den konstant ryckig är något annat fel, är det ryck två gånger i minuten kanske det inte går att åtgärda. Testa något annat program som VLC kanske.

Det är mer som sirap ungefär konstant, testade i vlc och fick lite bättre resultat.

Kanske är så att jag överskattade HD3000 grafiken annras vet jag inte vad jag ska felsöka.

Har undervoltat cpu:n lite men det kan väll knappast bero på det?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Det är mer som sirap ungefär konstant, testade i vlc och fick lite bättre resultat.

Kanske är så att jag överskattade HD3000 grafiken annras vet jag inte vad jag ska felsöka.

Har undervoltat cpu:n lite men det kan väll knappast bero på det?

HD3000 borde defintivt klara det och att du har undervoltat ska inte heller spela någon roll.

Vet inte hur pass bra VLC är med DXVA men blev det bättre kan det vara värt att gå vidare och testa t.ex XBMC som är underbart.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Skippa grafiken, du behöver inget grafikkort för att spela upp HD med den processorn, det klarar den galant ändå. Slå på v-sync, proca ändra hz.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Skippa grafiken, du behöver inget grafikkort för att spela upp HD med den processorn, det klarar den galant ändå. Slå på v-sync, proca ändra hz.

Vart ändrar man det i vlc.

Det flyter även på segt på filmer som inte är HD med.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Eller så har någon vant sig med det så kallade "motion plus"..?

Prova att hämta SVP från deras hemsida och tala om resultatet

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Eller så har någon vant sig med det så kallade "motion plus"..?

Prova att hämta SVP från deras hemsida och tala om resultatet

Ska det verkligen vara nödvändigt att hämta en särskild programvara, ska det inte flyta på direkt som det är i tex vlc?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Om du använder VLC så testa även att använda GPU accelererad avkodning, starta VLC och klicka på Verktyg uppe till vänster välj Intällningar och klicka på Inmatning och kodekar, bocka i Använd GPU-accelererad avkodning, spara och testa om Videon fungerar bättre.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Ska det verkligen vara nödvändigt att hämta en särskild programvara, ska det inte flyta på direkt som det är i tex vlc?

Personligen så upplever jag inget "flyt" WHAT so ever i 24fps material.
"flyt" i helhet är väldigt subjektivt: du kommer aldrig få "perfekt" bildflöde på en skärm med annan uppdateringshastighet än bildfrekvensen.

Testa SVP, det är allt jag kan säga.
Kommer själv aldrig gå tillbaka till 24fps tiderna om jag får säga det själv.
Det är värt de 2 minuter av ert liv som det lär ta att hämta och installera :).
http://www.svp-team.com/files/SVP_3.1.2.exe

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Vart ändrar man det i vlc.

Det flyter även på segt på filmer som inte är HD med.

Du måste nog installera alla drivrutiner låter det som..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Skämtar du? Min core 2 duo från 2007 utan grafik-accellerering klarar spela upp 1080p utan hackande.
Måste vara ngt galet med antingen codecs eller drivrutiner.